AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #1 Del Skrevet 12 timer siden Hei! Jeg så en annen tråd lengre nede her som gjaldt endringer i planløsningen på leilighet. Har kjøpt meg hus, og er spent på om jeg kan få liknende råd av KG ☺️ Jeg vil ha biingangen og ønsker kjøkkenet i eget rom, men ellers er jeg veldig åpen for forslag! Anonymkode: 459ba...487 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #2 Del Skrevet 12 timer siden Du må jo nesten skrive hva du ønsker da? Bare en endring av romløsning, ekstra soverom, eller noe helt annet? Anonymkode: b9b28...a56 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 11 timer siden #3 Del Skrevet 11 timer siden Virker da ganske praktisk. Biinngang er fint om man har møkkete barn og et lite lavt badekar i bakgang for å skylle dem fra topp til tå når de kommer hjem fra barnehagen. Kanskje stokke litt om på møbleringen der så man også kan ha spiskammers, med fryseskap og tørrvarer på hylle. Men hva er det egentlig du vil bygge om? Jeg ville antagelig fjernet dører i døråpningen mellom hall og stue. Liker ikke dører, de er stort sett i veien. Om det er trekkfullt får man bytte vinduer og ytterdør i gangen så det ikke trekker. Mulig jeg ville sjekket røropplegget og vanntilkobling til toalettet i det lille badet. Toalett på yttervegg er ikke nødvendigvis optimalt, for det kan bli kaldt i veggen og frosne vannrør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #4 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Du må jo nesten skrive hva du ønsker da? Bare en endring av romløsning, ekstra soverom, eller noe helt annet? Anonymkode: b9b28...a56 Bare endring i romløsning huset er stort med kjeller og 2 etasje. jeg ønsker med spiskammers men er usikker hvor jeg ville bygget det? Anonymkode: 459ba...487 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #5 Del Skrevet 11 timer siden newman01 skrev (14 minutter siden): Virker da ganske praktisk. Biinngang er fint om man har møkkete barn og et lite lavt badekar i bakgang for å skylle dem fra topp til tå når de kommer hjem fra barnehagen. Kanskje stokke litt om på møbleringen der så man også kan ha spiskammers, med fryseskap og tørrvarer på hylle. Men hva er det egentlig du vil bygge om? Jeg ville antagelig fjernet dører i døråpningen mellom hall og stue. Liker ikke dører, de er stort sett i veien. Om det er trekkfullt får man bytte vinduer og ytterdør i gangen så det ikke trekker. Mulig jeg ville sjekket røropplegget og vanntilkobling til toalettet i det lille badet. Toalett på yttervegg er ikke nødvendigvis optimalt, for det kan bli kaldt i veggen og frosne vannrør. Hvor ville du laget spiskammers? døren inn til stuen er superfin, så den vil jeg beholde - men takk for forslag. kanskje greit å flytte toalettet fra ytterveggen ja. Vi skal pusse opp gang/biingang/wc, så blir nok relativt enkelt å flytte på ting Anonymkode: 459ba...487 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #6 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor ville du laget spiskammers? døren inn til stuen er superfin, så den vil jeg beholde - men takk for forslag. kanskje greit å flytte toalettet fra ytterveggen ja. Vi skal pusse opp gang/biingang/wc, så blir nok relativt enkelt å flytte på ting Anonymkode: 459ba...487 Hvis du skal flytte rør til toalett må jo du flytte rundt på rør i etasjen under også... (og eventuelt i etasjen over også). Anonymkode: cabe9...956 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 11 timer siden #7 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bare endring i romløsning huset er stort med kjeller og 2 etasje. jeg ønsker med spiskammers men er usikker hvor jeg ville bygget det? Anonymkode: 459ba...487 Men hvorfor brenne av en million eller mer på å endre planløsning når du ikke veit om du trenger flere rom? Jakter du et ekstra soverom kan du ofre TV-stua og lage et lite soverom/kontor der. Men det gjør jo stua vesentlig mindre. Bare for moro skyld kan du jo flytte trappa til andre enden av gangen. Lage en speilvendt gang. Koster absurd mye, og du må antagelig også bygge om etasjen over. Masse unødvendige penger brukt Spiskammers er ikke mer magisk enn et lagerrom, ideelt sett i nærheten av kjøkkenet hvor man kan oppbevare tørrvarer. Du har jo et godt egnet sted, biinngang, som kan fungere både som spylerom for møkkete barn og oppbevaring av litt matvarer det ikke er plass til på kjøkkenet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #8 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis du skal flytte rør til toalett må jo du flytte rundt på rør i etasjen under også... (og eventuelt i etasjen over også). Anonymkode: cabe9...956 Det er ikke et problem i kjelleren , men vi må absolutt se på det ja Anonymkode: 459ba...487 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #9 Del Skrevet 11 timer siden newman01 skrev (2 minutter siden): Men hvorfor brenne av en million eller mer på å endre planløsning når du ikke veit om du trenger flere rom? Jakter du et ekstra soverom kan du ofre TV-stua og lage et lite soverom/kontor der. Men det gjør jo stua vesentlig mindre. Bare for moro skyld kan du jo flytte trappa til andre enden av gangen. Lage en speilvendt gang. Koster absurd mye, og du må antagelig også bygge om etasjen over. Masse unødvendige penger brukt Spiskammers er ikke mer magisk enn et lagerrom, ideelt sett i nærheten av kjøkkenet hvor man kan oppbevare tørrvarer. Du har jo et godt egnet sted, biinngang, som kan fungere både som spylerom for møkkete barn og oppbevaring av litt matvarer det ikke er plass til på kjøkkenet. Jeg forstår hva du mener. Vi trenger ikke flere soverom, tanken min var om noen hadde smarte løsninger vi burde legge inn eks. Anonymkode: 459ba...487 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 11 timer siden #10 Del Skrevet 11 timer siden Uten å vite alder eller tilstand på bygget ville jeg nok prioritert etterisolering, bytte vinduer og ytterdører, montere utvendig solskjerming osv. før jeg begynte å se på smarte løsninger innendørs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #11 Del Skrevet 10 timer siden Bærevegger? Anonymkode: ebc29...7d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #12 Del Skrevet 9 timer siden Er ikke så mange avstivende vegger i det bygget. Hadde ikke plukket ned flere vegger uten en vurdering av byggets avstivning. Spesielt på "tvers". Anonymkode: cabe9...956 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #13 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Bærevegger? Anonymkode: ebc29...7d8 Vet ikke hva som er bærevegg, men regne med at veggen inn i stuen fra trappen er bærevegg Anonymkode: 459ba...487 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #14 Del Skrevet 4 timer siden newman01 skrev (6 timer siden): Uten å vite alder eller tilstand på bygget ville jeg nok prioritert etterisolering, bytte vinduer og ytterdører, montere utvendig solskjerming osv. før jeg begynte å se på smarte løsninger innendørs Hus fra 90-tallet. Kun ett vindu som må tas. Utvending solskjerming er ikke dumt… Anonymkode: 459ba...487 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #15 Del Skrevet 4 timer siden Jeg ser ikke noe poeng i å bruke masse penger på å endre planløsning når dere har de rommene dere trenger. Anonymkode: ed463...f80 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå