AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #1 Del Skrevet 31. oktober 2024 Hei. Jeg er 27 uker nå og har siden uke 22 hatt protein i urinen. Har hatt 2 urinveisinfeksjoner i uke 22 og 25 så er nok derfor jeg hadde protein de gangene. Men nå i to uker har jeg hatt protein i urinen, negativ for alt annet (tatt prøve på jobb). Blodtrykket er helt fint. Kan det være tegn på en eventuell påbegynnende svangerskapsforgiftning? Skjønner liksom ikke hvorfor jeg har protein i urinen😅 Noen her som har hatt protein i urinen og normalt blodtrykk, og senere fått svangerskapsforgiftning? Eller har du erfaring med protein i urinen uten svangerskapsforgiftning?❤️ Anonymkode: 8e11c...3a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #2 Del Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hei. Jeg er 27 uker nå og har siden uke 22 hatt protein i urinen. Har hatt 2 urinveisinfeksjoner i uke 22 og 25 så er nok derfor jeg hadde protein de gangene. Men nå i to uker har jeg hatt protein i urinen, negativ for alt annet (tatt prøve på jobb). Blodtrykket er helt fint. Kan det være tegn på en eventuell påbegynnende svangerskapsforgiftning? Skjønner liksom ikke hvorfor jeg har protein i urinen😅 Noen her som har hatt protein i urinen og normalt blodtrykk, og senere fått svangerskapsforgiftning? Eller har du erfaring med protein i urinen uten svangerskapsforgiftning?❤️ Anonymkode: 8e11c...3a5 Jeg hadde proteiner i urinen som utviklet seg til svangerskapsforgifting men det var etter rundt uke 35. Blodtrykket var litt forhøyet men også mange ganger helt fint, særlig når de skulle måle på sykehuset😅 Proteiner kan også være forurenset urin om jeg husker riktig. At det er bakterier fra endetarm eller liknende. Uansett protein i urin behøver ikke bety noe men som regel vil du jo bli fulgt opp mer hyppig om det er mistanke om noe. Anonymkode: e27e5...a50 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #3 Del Skrevet 31. oktober 2024 Vasker du underlivet og tisser første dråpene i do før du tar urinprøven? Det kan være så enkelt som at det kommer med litt utflod i testen hvis du ikke tar den på midtstråleurin. Anonymkode: 2227e...814 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #4 Del Skrevet 31. oktober 2024 Jeg hadde høyt blodtrykk først på begge svangerskapene mine før proteinet i urinen kom da. Svangerskapsforgiftning begge gangene og tidlig i svangerskapet. Men sier ikke at du ikke kan får set altså. Men blodtrykket mitt kom tidlig begge gangene. Men dem følger med seg sjø. Jeg har villa gått hyppig til oppfølging hvert fall. Og følg med på tegn selv. Mye vann i kroppen. Leggene i fingrene blir hardere. Vondt i brystet. Anonymkode: 82580...37e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #5 Del Skrevet 31. oktober 2024 Eg hadde protein i urinen og fekk aldri svangerskapsforgiftning. Fint blodtrykk og ellers ok. Så det er eit symptom, men må ikkje bety det. Anonymkode: 4461a...235 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #6 Del Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Vasker du underlivet og tisser første dråpene i do før du tar urinprøven? Det kan være så enkelt som at det kommer med litt utflod i testen hvis du ikke tar den på midtstråleurin. Anonymkode: 2227e...814 Ja jeg har gjort det men er fortsatt 1+ på protein 🤔😅 Anonymkode: 8e11c...3a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #7 Del Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Eg hadde protein i urinen og fekk aldri svangerskapsforgiftning. Fint blodtrykk og ellers ok. Så det er eit symptom, men må ikkje bety det. Anonymkode: 4461a...235 Vet de hvorfor du fikk protein i urinen uten høyt blodtrykk ?🤔❤️ Anonymkode: 8e11c...3a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #8 Del Skrevet 31. oktober 2024 Jeg hadde også proteiner i urinen 2 kontroller på rad, men fint blodtrykk. Så neste kontroll var det ikke proteiner i urinen, så tipper det bare var forurenset. Anonymkode: cf1ad...d25 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #9 Del Skrevet 31. oktober 2024 Mest sannsynlig forurensing hvis du ikke har høyt blodtrykk. Ved svangerskapsforgiftning er det det høye blodtrykket som gjør at nyrene skiller ut proteinet, og dermed gir utslag i urinen. Anonymkode: bd704...e3e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #10 Del Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja jeg har gjort det men er fortsatt 1+ på protein 🤔😅 Anonymkode: 8e11c...3a5 Hadde det selv i uke 27, var ikke bekymret siden blodtrykk var normalt. Uken etter var det 0 protein i urinen. 🤷♀️ Anonymkode: 2227e...814 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #11 Del Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vet de hvorfor du fikk protein i urinen uten høyt blodtrykk ?🤔❤️ Anonymkode: 8e11c...3a5 Nei fekk aldri noko forklaring på det, enda med full overtida før barnet var født og alt bra. Anonymkode: 4461a...235 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #12 Del Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vet de hvorfor du fikk protein i urinen uten høyt blodtrykk ?🤔❤️ Anonymkode: 8e11c...3a5 Kan være forurensning av prøven. Anonymkode: 7d86c...a6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #13 Del Skrevet 1. november 2024 Har hatt svangerskapsforgiftning, begynte slik: Uke 33/34 - vondt i hodet, kvalm, oppkast - ingen protein i urin. Alltid hatt lavt blodtrykk så blodtrykket var steget litt, men helt innafor normalen Uke 36 - ingen protein men høyt blodtrykk så måtte starte på medisiner, fortsatt dårlig i formen Uke 37 - Protein i urinen, først +1 og dagen etter +2. Skyhøyt blodtrykk Anonymkode: 24ca4...16f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå