Gå til innhold

Så demotiverende å jobbe ræva av seg når folk kan tjene flere mill i mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er skikkelig demotiverende å jobbe hver dag for usle 40.000 kr i mnd, så har vi influencere, youtubere etc som tjener flere mill i mnd. Bare se på Isabel Raad feks. Vet at verden er urettferdig, men jeg lurer på hvordan jeg skal klare å fortsette i dette hamsterhjulet uten å føle at jeg har feilet totalt. Burde vært mye smartere. Lønner seg ikke å jobbe hardt i denne verden

Anonymkode: e270b...346

• Liker 3
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Raad hadde i fjor en omsetning på 5,3 millioner, og tok ut 1,3 mill i lønn pluss 900k i utbytte. Det er ganske mye mindre enn "etpar mill i måneden". 

Haaland derimot, han tjener flere millioner i uka. Før eventuelle bonuser. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg er på minstesats på AAP, så har ca 17.000,- utbetalt pr måned. Tenkte jeg skulle spe litt på med å ha OnlyFans, og det var lettjente penger. Holdt likevel ikke ut mer enn en måned, da det ble for ekkelt hele opplegget. Kåte menn som ville se ditt og datt🤮 Bedre å ha lav inntekt MED integritet, enn høy inntekt UTEN integritet.

Disse influenserne har null integritet i mine øyne. Selger hva som helst for å opprettholde en sinnsyk livsstil.

Anonymkode: 908cb...02d

• Liker 6
  • Nyttig 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er skikkelig demotiverende å jobbe hver dag for usle 40.000 kr i mnd, så har vi influencere, youtubere etc som tjener flere mill i mnd. Bare se på Isabel Raad feks. Vet at verden er urettferdig, men jeg lurer på hvordan jeg skal klare å fortsette i dette hamsterhjulet uten å føle at jeg har feilet totalt. Burde vært mye smartere. Lønner seg ikke å jobbe hardt i denne verden

Hvis det er noen trøst kan jeg garantere deg at du hadde tenkt akkurat det samme dersom du hadde hatt utbetalt 1 mill i mnd...da hadde du klaget på at du ikke tjente 10-100 mill..

Anonymkode: 324f7...7af

• Liker 2
Skrevet

Når man tenker på alt det negative som følger med å være f.eks influenser så tror jeg vi skal være fornøyde med inntekten og privatlivet vårt. All verdens penger kan neppe være verdt det for å utlevere seg selv så kraftig. 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet

Pengene er én ting, men å jobbe i seg selv er demotiverende. Det drar 8-9 timer av livet hver eneste arbeidsdag.

Anonymkode: 99c71...e11

Skrevet

Verden er urettferdig uansett. Du kan være datter av en milliardær, du kan også være datter av en kvinne i Sør-Sudan.
Se den positive siden. Du bor i et land der folk har problemer som:
Hvilket nabolag er best å kjøpe hus
Hvor kan jeg investere sparepengene mine
Når kan jeg kjøpe hytte
Hvilken bil skal jeg velge, tesla modell 3 eller vw id4

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

De dom tjener millioner er en svært liten prosent. Sammenlignet med resten av verden er vi enormt heldige om vi tjener 40000 i mnd.

Endret av anonymLala
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er dette du tar opp som er "kreften" i dagens system og som holder på å knekke hele systemet. Folk blir frustrerte og irrasjonelle når de må leve av lave satser, og partier på høyresiden elsker å utnytte dette sinnet man har, men ironien er at disse partiene på høyresiden bidrar bare til at de rike blir bare enda rikere. 

Som du riktig påpeker, influencere, youtubere, Snap-chattere og små og store "boligkonger" som lever av utleier, er parasitter hele gjengen sammen med finans-jævlene som bare sitter på ræva og leker med penger som de enten arvet eller tjente lett. Finnes ikke "hardt arbeid" der i gården mens de sitter fisefine i dressen sin, fine sko og hamrer løs på sine aksjer- og fond-skjermer. 

Det er nettopp når verden blir altfor urettferdig at folk klikker til slutt. Det er problemet med dagens system. Det er ikke noe solidaritet lenger. Det er ikke noe "vi" - det er kun "jeg, jeg og jeg". 

Hun du nevner er også et godt eksempel på alt som er galt med dagens system. Men også sånne bolig-utleie konger som syter over at det visst ikke er så "lønnsomt" å drive med utleie lenger, og bla bla, når man heller bør flytte fokuset på at det lever over 1.000.000 nordmenn i ufrivillig utleiemarked som de taper mye på. Dette skaper store sosiale- og helserelaterte problemer på sikt. 

Anonymkode: 4a979...896

• Liker 5
  • Hjerte 6
Skrevet

Så hvorfor blir du ikke influenser eller YouTuber?

Anonymkode: fb21c...f79

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så hvorfor blir du ikke influenser eller YouTuber?

Anonymkode: fb21c...f79

Fordi jeg ikke er villig til å selge sjelen min for å tjene penger. Men er absolutt inne på tanken om å gjøre noe helt annet så jeg slipper å være stuck til jeg dør

• Liker 1
Skrevet

Hamsterhjulet er jo noe man har valgt selv. Å la seg styre av en arbeidsgiver er noe man har valgt selv. Å bruke 7-8 timer hver dag på en arbeidsplass er noe man har valgt selv. Det finnes andre muligheter enn å leve et A4 liv. 

Anonymkode: 35fb7...ae0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Tenker man kan sette det litt i perspektiv. Du er allerede heldig, sett i perspektiv, å være født i Norge, å være hvit, er du en høy hvit mann er du ihvertfall veldig heldig. Det er færreste av influensere som tjener veldig godt, og de kan jo sammenliknes med andre kjendiser/yrker der færreste tjener veldig godt. Ja, som noen nevnte Haaland som eksempel, han tjener enorme summer men man blir jo ikke så veldig misunnelig, da jeg skjønner jo at jeg ikke kan og ikke liker spille fotball. Man skjønner liksom at han er spesiell. På samme måte som Kygo eller Alan Walker, som tjente millioner på å lage musikk. Vel, de rikeste influensere, youtubere, de har alle noe veldig spesielt, og pluss at de var de veldig heldige med tidspunktet. Slik som Prospering (Fortnite youtuber) - han begynte å spille Fortnite fra sekundet det kom ut, og har spilt >40 timer hver eneste uke siden.  Joda han tjener godt men altså han jobber jo like mye som "vanlige" folk. Tenker du på skjønnhets eller livstill-vloggere, de er alltid veldig, veldig vakre fra naturens side. Det er jo en lotteri ikke alle kan vinne. 

Anonymkode: 9cb49...d74

Skrevet

Glad jeg ikker er Isabell raad, for en barndom🙁

Anonymkode: 5faa0...862

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Pengene er én ting, men å jobbe i seg selv er demotiverende. Det drar 8-9 timer av livet hver eneste arbeidsdag.

Anonymkode: 99c71...e11

Bli selvstendig næringsdrivende og jobb den tiden som passer deg da. Det er ingenting i veien for å bli dyktig i noe samfunnet trenger, og selge tjenester markedet trenger. 

Du får en fin hverdag hvor du antagelig gjør noe meningsfylt og interessant, og du kan styre egen arbeidstid. Gjør du jobben bra kan du tilogmed tjene veldig gode penger. 

Jobb er ikke nødvendigvis fælt, man må bare jobbe med noe man synes er ok. Ofte starter det med utdannelse i bunn 

• Liker 5
Skrevet

Nesten ingen tjener så mye i mnd. Men noen tjener en del mer. Og du har sannsynligvis muligheten til å jobbe mer, ta  kurs/ utdanning, jobbe på et annet sted eller på en annen måte ol. 

Jeg har selv en tilnærmet fulltids jobb. I tillegg tar jeg ekstravakter i en annen bransje. 

Anonymkode: 8c5ca...ccb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi jeg ikke er villig til å selge sjelen min for å tjene penger. Men er absolutt inne på tanken om å gjøre noe helt annet så jeg slipper å være stuck til jeg dør

herregud for et syn du har. du kan starte youtube kanal for matlaging eller annen hobby. hvorfor ikke gjøre noe med det enn å surmule og slenge dritt om andre? men kanskje med den innstillingen er ikke du blant dem som lykkes, og derfor må du dra ned alle med deg. misery loves company. din negativitet smittet lett over på meg. jobb med deg selv er nok nøkkelen

Anonymkode: 3df73...eba

• Liker 3
Skrevet

Poenget er da ikke hvor mye Isabel Raad tjener i forhold til deg. Poenget er at vi skal ha det godt i livet. Man kan ha et vidunderlig fint liv med den lønnen du har. Isabel Raad har et råttent drittliv med ustabile relasjoner, null røtter og null verdier utover penger. Hun har så uendelig triste, innholdsløse dager, og alt går i nøyaktig det samme, alltid. Kjedelig content av sminke, snakk om naboen, lettkledde klær, reklame, shopping og så repeat dag etter dag etter dag. 

Jeg ville ikke hatt det livet om jeg hadde fått det slengt etter meg. Jeg hadde tatt livet mitt om jeg måtte leve sånn. 

Så man må skaffe seg en utdannelse og en jobb man liker å bruke tiden sin på. Og så må man omgi seg med gode mennesker. Finne seg en hobby eller etablere en familie osv. Fylle livet med innhold. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor blir du ikke youtuber og influencer da?
Er jo bare å gjør det?

Tror alle som prøver vil innse at det heller ikke skjer av seg selv eller kommer gratis.
Slik jeg ser det er de alltid på jobb, nesten når de sover. De kan aldri ta ferie. De er konstant "på". Det må man for å få klikk.
De må bygge nettverk for å bli populære. De må virkelig selge seg selv maksimalt. Delta i reality, enten de vil eller ikke. De ender opp med de rareste kontrakter med tv2, viaplay, nrk osv, alt fordi de må vise fjeset sitt overalt hele tiden. Nytter ikke å være syk, med mindre du blir innlagt på sykehus, og da må det dokumenteres for å få klikk. Livet deres ER basert på antall klikk. Spør du meg må det være helt grusomt. Og egentlig, så får de bare tjene godt, for det er litt av en innsats, og de ofrer mye. Damene, må jo gå gravide med et års mellomrom. Så er Sara Emilie gravid igjen, rett før Stina føder, som la sin gravidtet pent etter Sofie Elises. Når Sara E. har født er Sofie E. gravid igjen, så må Stina får nr 2... Og sånn går no dagan. Men tenk å "måtte" bli gravid og føde et barn for å holde på inntektene. Tenk å gjøre det mot barna sine. Mine barn har faktisk spurt meg "mamma, hvorfor ville du og pappa få barn?" (i ren oppriktig nysgjerrighet på sitt eget liv). Jeg er glad jeg ikke måtte lyve fordi sannheten var at det vare for å ikke miste følgere på snapchat og instagram. 

Nei vet du, de får bare tjene. Noe må de vel ha igjen for å velge et såpass (i mine øyne) begredelig liv.

Kanskje et av de beste eksemplene på at penger ikke er alt her i verden...

Anonymkode: 5a751...c31

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Sjalusi på sitt verste.

Anonymkode: 15a64...9c9

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...