AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #1 Skrevet 31. oktober 2024 Er nå 44år, dame. Har alltid hatt litt smånupper på bryst og rygg. Ikke av den typen "gåsehud" som man gjerne får på overarmene og rumpa, men litt nupper hist og pist. Tips til spesifikke produkter (som ikke koster skjorta) og rutiner? Pr dd bruker jeg ingenting, hverken i dusjen eller ellers. Anonymkode: c33fa...ccf
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #2 Skrevet 31. oktober 2024 Bruker en sånn skrubbehanske for å fjerne døde hudceller med jevne mellomrom, og så vasker jeg bryst og øverst på ryggen med ansiktsrens daglig når jeg dusjer. F.eks denne rensen er bra: https://www.vitusapotek.no/hudpleie/rens-og-ansiktsrens/rens-for-fet-og-uren-hud/cerave-blemish-control-cleanser-236-ml/p/997855?source=googleps&gclid=Cj0KCQjw1Yy5BhD-ARIsAI0RbXbqobcF4IS5a7jP3P9_79LsY8QPf505LNm5nFi2Pbf5nhpbvcLkw44aAjoCEALw_wcB Anonymkode: 02e7b...381
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #3 Skrevet 31. oktober 2024 Follikulitt? Anonymkode: e3d95...882
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #4 Skrevet 31. oktober 2024 Mitt beste tips er å ikke spise UP mat/sukker som en start. Korn er en klar trigger hos meg. Anonymkode: 3fc8a...86a
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #5 Skrevet 31. oktober 2024 Sunt kosthold er på plass. Men lurer på om det rett og slett er mangel på fukt. Jeg dusjer i varmt vann, bruker ikke dusjolje eller bodylotion, så kanskje jeg skal begynne der. Har rosacea så sikkert litt sensitiv hud på kropp også. Så nytt spørsmål, tips til dusjolje? Og bruker man bodylotion i tillegg til dusjolje? Anonymkode: c33fa...ccf
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #6 Skrevet 31. oktober 2024 Follikulitt eller sopp i huden feks? I svette/hormonelle perioder må jeg dusje oftere og skrubbe bedre, ellers får jeg det mellom puppene og på ryggen. Bruker fungoral de periodene. Starter som nupper først før det brer seg utover som flekker med tørr hud. Anonymkode: dcf2d...3f6
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #7 Skrevet 31. oktober 2024 I følge hudlegen min kommer det av tørr hud. Du får små betennelser i hårsekker fordi huden ikke har nok fukt. Anonymkode: b07fa...5d0
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #8 Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Sunt kosthold er på plass. Men lurer på om det rett og slett er mangel på fukt. Jeg dusjer i varmt vann, bruker ikke dusjolje eller bodylotion, så kanskje jeg skal begynne der. Har rosacea så sikkert litt sensitiv hud på kropp også. Så nytt spørsmål, tips til dusjolje? Og bruker man bodylotion i tillegg til dusjolje? Anonymkode: c33fa...ccf Disse små "kvisene" er jo en type rosacea. Jeg har kun denne typen og ikke den rødflammete huden som mange med rosacea har. Anonymkode: 99f36...8e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå