AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #1 Skrevet 31. oktober 2024 De virker så usikre , introverte og sure. Er det været eller? Anonymkode: 7d762...3d6
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #2 Skrevet 31. oktober 2024 Nå har det vært smer regn og stygt vær i Oslo de siste årene, så det er nok ikke været. Stavanger er et lite sted. De fleste har sine klikker. Som nordmenn flest, så er det vanskelig å få innpass i en allerede etablert gjeng. Er du jente/kvinne, så kan jeg anbefale deg gruppen Hey girl! Stavanger på facebook. Der er det flere som inviterer til fest, turer, spillekvelder, kafé o.l (Kvinner i alle aldre) Anonymkode: 0076f...da0 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #3 Skrevet 31. oktober 2024 De sliter med åreknuter på beina. Anonymkode: 9c384...2fe 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #4 Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nå har det vært smer regn og stygt vær i Oslo de siste årene, så det er nok ikke været. Stavanger er et lite sted. De fleste har sine klikker. Som nordmenn flest, så er det vanskelig å få innpass i en allerede etablert gjeng. Er du jente/kvinne, så kan jeg anbefale deg gruppen Hey girl! Stavanger på facebook. Der er det flere som inviterer til fest, turer, spillekvelder, kafé o.l (Kvinner i alle aldre) Anonymkode: 0076f...da0 Nå er folk sure i Oslo og da . Stavanger er jo en stor by, etter norsk standard . Men liten ellers, ja Anonymkode: 6b2fe...6bc 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #5 Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå har det vært smer regn og stygt vær i Oslo de siste årene, så det er nok ikke været. Stavanger er et lite sted. De fleste har sine klikker. Som nordmenn flest, så er det vanskelig å få innpass i en allerede etablert gjeng. Er du jente/kvinne, så kan jeg anbefale deg gruppen Hey girl! Stavanger på facebook. Der er det flere som inviterer til fest, turer, spillekvelder, kafé o.l (Kvinner i alle aldre) Anonymkode: 0076f...da0 Ja, kanskje. Er liksom at de kan vøre kontaktsøkende og, overdrevent energiske , for å så bli innesluttet og sure igjen . Syns det er så rart Anonymkode: 7d762...3d6
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #6 Skrevet 31. oktober 2024 Jeg bodde to år i stavanger og slet med å få venner, virker som østlanddialekten min frastøter rogalendinger. Fikk flere ganger spørsmål om jeg kom fra bærum når jeg kommer fra Råde i østfold og har ganske brei dialekt. Løsningen var å finne andre innflyttere, jeg hadde en kollega fra island som gjorde at jeg var mye med islendingene i byen. Anonymkode: 8ed23...d4d 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #7 Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg bodde to år i stavanger og slet med å få venner, virker som østlanddialekten min frastøter rogalendinger. Fikk flere ganger spørsmål om jeg kom fra bærum når jeg kommer fra Råde i østfold og har ganske brei dialekt. Løsningen var å finne andre innflyttere, jeg hadde en kollega fra island som gjorde at jeg var mye med islendingene i byen. Anonymkode: 8ed23...d4d Har litt lyst til å flytte til Oslo, er mindre asosiale surpadder der, tror jeg. Men er pengene da Anonymkode: 7d762...3d6 1
Harikkepeiling Skrevet 1. november 2024 #8 Skrevet 1. november 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Har litt lyst til å flytte til Oslo, er mindre asosiale surpadder der, tror jeg. Men er pengene da Anonymkode: 7d762...3d6 Heldige Oslo da. Du høres jo så gøy å være rundt 4
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #9 Skrevet 1. november 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Har litt lyst til å flytte til Oslo, er mindre asosiale surpadder der, tror jeg. Men er pengene da Anonymkode: 7d762...3d6 Må jo ikke bo i bygryta da Anonymkode: 91585...548
Lill3My Skrevet 1. november 2024 #10 Skrevet 1. november 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): De virker så usikre , introverte og sure. Er det været eller? Anonymkode: 7d762...3d6 Introvert og sur, kan jeg forstå at du opplever mange som. Men usikre? hVordan og hvor forsøker du å bli kjent med folk? Det er vanskelig om du går på steder hvor folk typisk kommer i klynger/sammen med venner, da er en liksom allerede i en gruppe og mindre åpen for «outsidere». Hvilke interesser har du? 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #11 Skrevet 1. november 2024 Jeg er innflytter i Stavanger og kunne gjerne tenkt meg å bli kjent med flere folk, men du fremstår ikke spesielt hyggelig. Kanskje det er en del av problemet? Anonymkode: 3afb9...3ac 1 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #12 Skrevet 1. november 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): De virker så usikre , introverte og sure. Er det været eller? Anonymkode: 7d762...3d6 Stavanger er i Norge Anonymkode: 7d0df...042
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #13 Skrevet 1. november 2024 Harikkepeiling skrev (45 minutter siden): Heldige Oslo da. Du høres jo så gøy å være rundt Haha! Første jeg tenkte da jeg leste åpningsinnlegget - du høres ikke ut som en fest selv TS, har du tenkt noe over det? Du ser jo ned på de du liksom prøver å bli kjent med.. Men altså, nordmenn er jo litt sånn da, vi er ikke veldig sosiale med fremmede uten videre. Jeg er en sånn som tiltrekker meg folk som fluer på en bæsj, men det skjer jo ikke av seg selv når jeg bare går rundt og ikke prater med noen. Det skjer jo via andre venner, på jobb, på hobbyer og ikke minst - på byn. I fylla, da er siddisene sinnsykt mye mer joviale enn de er i Oslo, da får du deg femti venner og blir invitert på fem nachspiel hver gang du går på byn. I all fall som kvinne da. Jeg har bodd i begge byer og du kommer til å bli skuffet om du tror du blir mer populær i Oslo. Du kommer nok heller til å føle deg mer ensom. Jeg synes siddiser er varmere og mer joviale og omgjengelige. Men det er jo litt sånn at folk har sine folk her, da jeg bodde der var det kjent som den byen med det dårligste studentmiljøet. Fordi det er så mange fra Stavanger som studerer der og de har nok venner fra før og er ikke med på sosialisering/fadderuke i like høy grad som tilflyttere er. Anonymkode: fd977...1c4 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #14 Skrevet 1. november 2024 Hvor er du fra selv? Anonymkode: 673f9...483
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #15 Skrevet 1. november 2024 Jeg har bodd i Stavanger i 25 + år. Stavangerfolk er ikke så lett å komme inn på, og spesielt ikke damene med disse foreningene sine. Jeg vet ikke om det er like ille nå, men det var i alle fall en tett klikk. Men jeg ble kjent med folk på jobb, og da jeg fikk barn. I tillegg så har jeg hatt mange venner som er fra andre steder i landet. Naboer! Der har jeg fått noen av mine beste venner. Slik er det faktisk enda. Jeg har flyttet litt ut av byen, og de fleste vennene våre som bor her er egentlig ikke herfra. Men kommer du litt utenfor Stavanger, så er du jo frammed selv når du kommer fra Stavanger!! Det tar 2 generasjoner før du kan regnes som innfødt ...og selv da... Anonymkode: f0540...38a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå