Gå til innhold

Kvinner, hvilken alderspreferanse har du

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mye om menns preferanser her, lite om kvinners på dette området. Men når det først skrives om virker det som om en del menn later til å tro at «eldre» i seg selv er mer tiltrekkende for kvinner slik som «ung» er for dem?

Det stemmer vel ikke? 

Hva er din individuelle oppfattelse, som voksen kvinne, gjennom livet? Tenker på tiltrekning nå, ikke fornuftig vurdering av hvem man vil ha et forhold med.

Her er min 

13-15 år: jevngamle. Typisk klassekompiser.

16-20- eldre, maks 2-3 år.

20-25- Eldre, maks 5 år.

25-42- Optimalt tiltrekkende utseende er tidlig 30-35 år. 

Føler knapt umiddelbar tiltrekning til noen som ikke er i det gylne vinduet 30-35 år, og kan således kjenne meg litt igjen i det menn sier om kvinner i 20 åra. Spent på om dette som for menn vil gjelde også når jeg blir gammel, eller om preferansene vil utvikle seg.

Understreker at dette er rent visuelt og at visuell tiltrekning ikke automatisk betyr «lyst på».

Anonymkode: 1f594...0e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2-5 år eldre har alltid vært ideelt etter fylt 20 (mtp. hvem jeg blir tiltrukket av som person). Han jeg er med nå er på min egen alder, men vi har vært sammen siden vi var 16 (er 27 nå). Jeg har 2 ganger blitt betatt av menn som jeg visste må ha vært rundt 10-12 år eldre, men det har lite å gjøre med alderen og alt å gjøre med hvordan de var som personer. Han ene kunne jeg faktisk tenkt meg å få barn med hvis vi allerede ikke hadde partnere fra før av begge to, selvom aldersforskjellen er såpass stor. Jeg tror personlighet er mye viktigere enn alder for de fleste, så lenge det ikke er voldsomme aldersforskjeller.

Anonymkode: 3b327...cfc

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært tiltrukket av noen mer enn fem år eldre eller yngre enn meg selv, og tviler på at jeg blir det i framtiden. 

Anonymkode: 1a3b0...f0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utenom eksmann som var 2 år yngre har jeg hatt det magiske tallet 7 år eldre.

Aldri vært intensjonen og ikke noe jeg har gått inn for, men de to første seriøse var 7 år eldre og det er også nåværende kjæreste🤷🏻‍♀️

K 42.

Anonymkode: 2f00e...d15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55-65. Er 62 selv.

Anonymkode: 6ec60...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tenåring samme alder og maks 2 år eldre. 3 år eldre begynte å bli creepy. 20-25 da foretrakk jeg samme alder og opptil 2 år yngre/eldre. Den eldste jeg hadde noe på gang med var da jeg var 24 og han var 29. Syntes han var litt gammel men han var kjekk😅 Litt etter fant jeg mannen min som var noen måneder eldre enn meg og vi er sammen enda. Er i slutten av 30-årene nå. Synes enda ikke eldre menn enn min egen alder er attraktivt men forskjellen er at yngre er mer attraktiv, sånn slutten av 20-årene/tidlig 30-årene. Voksent utseende men fremdeles ung. Nå er jeg ikke på jakt uansett da. Er mye fokus på hva eldre menn vil ha men tviler det er så mange attraktive 20-åringer som vil ha mannen på 40-50 med ølmage og viker. En kjekk mann kanskje med penger men er fåtallet som faktisk er kjekke. Synes kvinner jevnt over er flinkere til å ta vare på seg selv. Men tommelen opp til alle menn som også gjør det👍

Anonymkode: 4b640...032

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig likt som deg, ts.

Jeg vurderte ikke yngre før jeg selv bikket 30. Da satte jeg aldersgrensen 5 år opp og 5 år ned. Da følte jeg at man likevel var noenlunde på samme alder. 

Endte med at jeg giftet meg med en som er 3 år yngre 😊

Anonymkode: 50841...a3d

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frem til jeg var rundt 25 syntes jeg det ideelle var "eldre enn meg, men max 3 år eldre". Så falt jeg for en 7 år eldre mann da jeg var 25, og selv om vi begge syntes aldersforskjellen nesten var i største laget, så var vi forelsket og ble et par (og er det enda).

Nå er jeg 42 og tenker at utseendemessig er nok menn på 30-40 mest tiltrekkende (i snitt), men dersom jeg måtte finne en ny mann så ville jeg gått for en i samme livssituasjon, altså en som var ferdig med barn og der barna var rimelig selvstendige alt (ingen bleiebarn). Så da snakker vi nok 40+ iallefall. Men 50 år høres GAMMELT ut enda altså... 

Anonymkode: ea513...5dd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25-40. Kvinne 42

Anonymkode: 4de97...57c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd at menn i min alder er gammeldags. Alt skal være som «mamma» gjorde det. Min siste x gjennom 18 år prøvde dette på meg.  Mamma gjorde ditt og datt. Nå kjenner jeg denne mammaen, hun er helt fantastisk. Skarp som fy, åpen for alt som er nytt. Min x tok med seg barndommen, og trodde jeg skulle leve på 80 tallet. Så feil kan man ta. Har også vært på et par skolejubileum. Alt handler om å få en partner. Da skal du visstnok bli fornøyd. 

Så jeg tenker, må ha en yngre mann. Kan ikke ansi type alder. Jeg trenger noen som utfordrer meg. Ikke noen som ønsker mammas kjøttkaker. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid vært i forhold med menn som er jevngamle eller ett år eldre enn meg, bortsett fra en liten flørt med en ti år eldre mann når jeg var i midten av tredveårene. Nå er jeg 47 og (ny)singel og har ikke datet på ti år. Merker at jeg tiltrekkes mest av menn i førtiårene, gjerne yngre enn meg.

Anonymkode: 6fb1d...615

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært fysisk tiltrukket av alt fra min egen alder til 15 år gamlere enn meg. Yngre enn meg blir det automatisk turn off, desverre.

Er dame, 31.

Anonymkode: c40ca...3d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Max 5 år eldre eller 10 år yngre. Kvinne 53

Anonymkode: b557b...963

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 51 og gift, hadde jeg blitt skilt hadde jeg foretrukket en mann som var 10 år yngre enn meg. 

Anonymkode: d5fb4...dc4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare 32, men alltid likt menn på min egen alder. 

Anonymkode: 0c3ea...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har egentlig alltid vært rundt min egen alder. 6 år eldre har vært det eldste jeg har vært sammen med. Jeg er ikke tiltrukket av 10+ år eldre eller yngre menn. Tror neppe jeg hadde ønsket 10 år eldre eller yngre, med mindre alt bare klaffet, men det gjør det jo stort sett ikke.

Nå er jeg 42 og da synes jeg at aldersforskjeller begynner å bli store. Mange mener at når man er begynt å bli såpass voksen som jeg er så betyr aldersforskjeller mindre, men det er jeg uenig i.

Nåværende samboer er 4 år eldre. Synes det er perfekt egentlig.

Anonymkode: 01747...7d9

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var gift med en i 23 år som er to år yngre enn meg. 

Min nåværende kjæreste er 14 år yngre enn meg. Alder har aldri vært et tema. Det er personen jeg tiltrekkes av, ikke alderen. Tenk hvilken utrolig person jeg hadde gått glipp av om jeg hadde hatt faste grenser? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 37 år. Var 35 da jeg møtte mannen min. Jeg så etter menn som var 35 år og opp til rundt 45 år. Mannen min er for øvrig ett år eldre enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13- 18: jevnaldrende til maks ett år eldre

18 - 20: opp til 4 år eldre

20- 35: opp til 10 år eldre

35- 45: opp til 5 år eldre, men helst jevnaldrende 

45- dd: jevnaldrende til 5 år yngre. 

Anonymkode: f0628...0bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom 30 og 43

K43

Anonymkode: e5b1a...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...