Gå til innhold

Bryr menn seg om personlighet i det hele tatt? *rant*

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hver gang jeg er på fest så opplever jeg at menn gir all oppmerksomhet til enten en eller to kvinner og ignorerer alle andre. Okey, sånn er det, men disse kvinnene gjør jo ingenting? De sier ikke noe interessent, de er ikke dype, de bare smiler og oppfører seg egentlig kjempeteit. Man skulle tro at de kunne skutt en i familien til gutta og likevel hadde gutta sirklet rundt hun. Samme dynamikk på snapchat. Til og med en oppegående dritt som jeg liker oppfører sseg på den måten. Blir så irritert. Er det noe håp eller er utseende alt? Fordi jeg klarer virkelig ikke å se hva disse jentene gjør som liksom skulle tilsi at menn kom til å like dem så godt. Jeg så noe av det på videregående, men på videregående var gutta åpne for å snakke med alle men jeg synes det har tatt helt av etter at jeg begynte å studere. Det er virkelig ille nå og tinder er vel egentlig den eneste muligheten jeg har til å komme i kontakt med menn, men der vil de bare ligge (og driver med helt vilt skuespill for å oppnå det 🤮).

Anonymkode: 6ecf4...0b6

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På fest er det vel ikke akkurat personlighet som utmerker seg. Mange som ser etter andre ting enn den evige kjærligheten i fylla. Gjelder kvinner og menn det. Utenom det tror jeg de aller fleste menn også legger vekt på personlighet hvis en relasjon skal være av betydning.

Anonymkode: b661b...8ee

• Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlighet har nok veldig lite å si.

Anonymkode: feb20...5fc

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlighet har mye å si for de som søker en seriøs relasjon. Men på fest er ikke menn der for å finne kjærligheten. Menn tiltrekkes ikke bare av fysisk utseende, men også av feminitet.

Anonymkode: c80c9...afb

• Liker 16
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hver gang jeg er på fest så opplever jeg at menn gir all oppmerksomhet til enten en eller to kvinner og ignorerer alle andre. Okey, sånn er det, men disse kvinnene gjør jo ingenting? De sier ikke noe interessent, de er ikke dype, de bare smiler og oppfører seg egentlig kjempeteit. Man skulle tro at de kunne skutt en i familien til gutta og likevel hadde gutta sirklet rundt hun. Samme dynamikk på snapchat. Til og med en oppegående dritt som jeg liker oppfører sseg på den måten. Blir så irritert. Er det noe håp eller er utseende alt? Fordi jeg klarer virkelig ikke å se hva disse jentene gjør som liksom skulle tilsi at menn kom til å like dem så godt. Jeg så noe av det på videregående, men på videregående var gutta åpne for å snakke med alle men jeg synes det har tatt helt av etter at jeg begynte å studere. Det er virkelig ille nå og tinder er vel egentlig den eneste muligheten jeg har til å komme i kontakt med menn, men der vil de bare ligge (og driver med helt vilt skuespill for å oppnå det 🤮).

slutt å ligge på første date så fungerer tinder bra.

Anonymkode: 386b5...16f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

På fest er det vel ikke akkurat personlighet som utmerker seg. Mange som ser etter andre ting enn den evige kjærligheten i fylla. Gjelder kvinner og menn det. Utenom det tror jeg de aller fleste menn også legger vekt på personlighet hvis en relasjon skal være av betydning.

Anonymkode: b661b...8ee

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Personlighet har mye å si for de som søker en seriøs relasjon. Men på fest er ikke menn der for å finne kjærligheten. Menn tiltrekkes ikke bare av fysisk utseende, men også av feminitet.

Her er det ikke snakk om fyllefest, mer brisen og masse mingling og fjas. Det som virkelig stikker er at flere av disse typene har allerede kjæreste. Jeg vet ikke om jeg overtenker for mye, men man mister jo all lyst til å finne seg en alright fyr i utgangspunktet når man blir eksponert for sånn drit. To nære venninner har brutt med kjæresten sin etter sommerferien fordi begge ble fersket i å være utro med såkalte venninne-bros 🙄🙄🙄 over snap. Dating har bare blitt så jævlig dritt. Skulle ønske jeg var bi eller lesbisk.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

slutt å ligge på første date så fungerer tinder bra.

Anonymkode: 386b5...16f

Dust, jeg ligger ikke med noen på første date uansett nettopp fordi menn er helt hinsides fake.

• Liker 6
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det hjelper å smile og bruke humor 😂.

Syns du skal fokusere på deg selv, og ikke bry deg så mye med hva alle andre gjør...

Hva er det som gjør deg til deg? Hva er dine styrker og svakheter? 

Jo mer bevisst du er på deg selv, så vil jeg tro det er lettere å finne en partner som passer for deg. Det er ikke bra om det blir påtatt. Det beste er om det kommer naturlig, for da er det ekte. 

Vær deg selv fullt og helt, ikke stykkevis eller delt 👏👏👏👏.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlighet har mye å si, det er det jeg drar menn på. Jeg ser sikkert ikke så halvveis ille ut heller, men ikke bra nok til at utseendet alene gjør at jeg skiller meg ut. Kroppen er bra da, slank med former og litt fit. Jeg får selvfølgelig mest oppmerksomhet av menn som har oppdaget personligheten min, så altså ikke nødvendigvis de som bare ser meg i et veldig kort tidsrom. 

P.S: Å være "snill og grei" er ikke bra nok personlighet. Du må ha mer å komme med enn det. 

Anonymkode: 7bdbe...a5f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Personlighet har mye å si, det er det jeg drar menn på. Jeg ser sikkert ikke så halvveis ille ut heller, men ikke bra nok til at utseendet alene gjør at jeg skiller meg ut. Kroppen er bra da, slank med former og litt fit. Jeg får selvfølgelig mest oppmerksomhet av menn som har oppdaget personligheten min, så altså ikke nødvendigvis de som bare ser meg i et veldig kort tidsrom. 

P.S: Å være "snill og grei" er ikke bra nok personlighet. Du må ha mer å komme med enn det. 

Anonymkode: 7bdbe...a5f

Hvordan vet du at det er det du drar menn på? Menn kommer jo åpenbart bort for å bli kjent med personligheten din, altså snakke med deg. Hvorfor det tror du?

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på det fra mannen sitt perspektiv. han ser en kvinne han liker veldig godt på en fest. Om han flørter med alle andre damer, da ødelegger han muligehten sin med den han liker. 

Anonymkode: c5425...7cb

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Se på det fra mannen sitt perspektiv. han ser en kvinne han liker veldig godt på en fest. Om han flørter med alle andre damer, da ødelegger han muligehten sin med den han liker. 

Anonymkode: c5425...7cb

Helt sant 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn tiltrekkes ikke bare av fysisk utseende, men også av feminitet.

Sukk, ja.

Anonymkode: c6d54...a48

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

… man mister jo all lyst til å finne seg en alright fyr i utgangspunktet når man blir eksponert for sånn drit. …Dating har bare blitt så jævlig dritt. Skulle ønske jeg var bi eller lesbisk... menn er helt hinsides fake.

Kan det være at noe av problemet ditt ligger i holdningen til menn? At de damene som får oppmerksomheten du misunner oppfattes som positive og lekne, mens du oppfattes som arg og butch?

Anonymkode: c6d54...a48

• Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når dere skriver femininitet, hva legger dere i ordet? Hva mener dere, litt mer konkret.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange singel guttevenner, litt mer nerdete typer, som sliter veldig med å komme i kontakt med jenter på fest. Da er det snakk om at det er jentene som avviser, ikke at dem ikke prøver. Jeg ser middels ut, litt mer søtt enn akkurat pen eller sexy, men jeg var sånn som ble approacha en del når jeg var ute på fest (les 20 årene, nå er jeg gift og venter barn så er ikke akkurat der lenger) , og det var ikke så mye "hemmelighet" som ligger bak, bare være flink til å snakke med folk og vise interesse til å bli kjent med vedkommende når noen setter seg at med deg. Spør om personen, hva han gjør eller interesserer seg for, de fleste liker å snakke om seg selv. Ofte kommer flere menn også rundt deg siden det føles "tryggere" for dem å komme å sette seg i en gruppe med flere menn og 1 jente, enn midt i en gruppe med bare jenter, hvis det gir mening, og da må du også passe på å inkluderer nye folk i samtalen. 

Gjør du dette så vil det utenfra ses som om "alle menn" prøver seg bare på deg, men kanskje de bare har funnet et sted de føler seg komfortabel med å henge og noen å snakke med.

Anonymkode: e06bd...611

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Her er det ikke snakk om fyllefest, mer brisen og masse mingling og fjas. Det som virkelig stikker er at flere av disse typene har allerede kjæreste. Jeg vet ikke om jeg overtenker for mye, men man mister jo all lyst til å finne seg en alright fyr i utgangspunktet når man blir eksponert for sånn drit. To nære venninner har brutt med kjæresten sin etter sommerferien fordi begge ble fersket i å være utro med såkalte venninne-bros 🙄🙄🙄 over snap. Dating har bare blitt så jævlig dritt. Skulle ønske jeg var bi eller lesbisk.

Dust, jeg ligger ikke med noen på første date uansett nettopp fordi menn er helt hinsides fake.

Ah, du er kommet til dette stadiet du også.  Såret selvbildet og en selvtillit nede for telling. Velkommen til virkeligheten, datingverden er ikke bedre fra et mannlig perspektiv, og jeg skjønner godt de følelsene og tankene du sitter med. 
Det blir bedre 😉

Og ja, selvsagt bryr menn seg om personlighet. Men som med kvinner, så trenger en mann ikke å like kvinnen for å ligge med henne. Og mange menn og kvinner vil bare ligge. Og da er det frustrerende å ønske seg noe seriøst. 

Anonymkode: 52979...605

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du undervurderer hvor mye utstråling har å si, de jentene som får oppmerksomhet har nok en helt annen utstråling enn deg.

Anonymkode: a3996...c77

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

............ Og utstråling....  Ikke glem det, for all del.  En meget viktig faktor.   Sexy og pen er ikke nødvendigvis det samme.

Anonymkode: f765f...96e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har mange singel guttevenner, litt mer nerdete typer, som sliter veldig med å komme i kontakt med jenter på fest. Da er det snakk om at det er jentene som avviser, ikke at dem ikke prøver. Jeg ser middels ut, litt mer søtt enn akkurat pen eller sexy, men jeg var sånn som ble approacha en del når jeg var ute på fest (les 20 årene, nå er jeg gift og venter barn så er ikke akkurat der lenger) , og det var ikke så mye "hemmelighet" som ligger bak, bare være flink til å snakke med folk og vise interesse til å bli kjent med vedkommende når noen setter seg at med deg. Spør om personen, hva han gjør eller interesserer seg for, de fleste liker å snakke om seg selv. Ofte kommer flere menn også rundt deg siden det føles "tryggere" for dem å komme å sette seg i en gruppe med flere menn og 1 jente, enn midt i en gruppe med bare jenter, hvis det gir mening, og da må du også passe på å inkluderer nye folk i samtalen. 

Gjør du dette så vil det utenfra ses som om "alle menn" prøver seg bare på deg, men kanskje de bare har funnet et sted de føler seg komfortabel med å henge og noen å snakke med.

Anonymkode: e06bd...611

Tenkte også på det med å trekke seg dit det er tryggest. Hadde gjort akkurat det samme som dame, hadde sikkert heller gått til venninner eller der jenter/ damer henger.

Anonymkode: 3ec81...08a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda det gjør vi, men du må fortsatt være nok fysisk attraktiv til at vi er interessert. Det er nå også slik at jo mer fysisk attraktiv man er så er gjerne personligheten også helt ok. Det handler om gener. Hvorfor skulle vi bruke tid på noen som ikke ser bra ut fordi de har «bra personlighet» når det finnes nok av attraktive kvinner med minst like bra personlighet? 

Høres mest ut som du er bitter fordi de attraktive damene får oppmerksomheten fra menn du ønsker deg, men ikke får.

Anonymkode: 71eab...c48

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...