AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #1 Del Skrevet 31. oktober 2024 Vi flyttet fra et nabolag med kjempegod Halloween stemning for 2 år siden, og inn i en gata der vi tydeligvis er de neste som feirer halloween. Dette til tross for at to av husene har barn mellom 7-12 år. Barna mine er 8 og 9 år og elsker Halloween . De gleder seg nesten mer til denne feiringen enn julefeiringen. Vi har derimot dempet pyntinga siden nabolaget vårt tydeligvis ikke vil feire. Skolen til barna legger opp til Halloween feiring, med fokus på at alle skal være inkludert. Det skal også være felles halloween fest på skolen, der grupper skal gå på dører i området rundt skolen sammen. Får likevel litt vondt av de barna som ikke får lov å å være med på feiringa. Og har skjønt det nok er flere enn vi vet om. Så vi har dussa ned pyntinga hos oss nå, til våres barn store fortvilelse. Dvs vi har mye pynt inne, men har kuttet belysning, dukker og gresskar ute dagene rundt Halloween slik vi gjorde der vi bodde før. Er redd det vil plage naboene båre ved å pynte når de tydeligvis ikke liker dette. Har derimot såpass lite kontakt med dem at jeg ikke har funnet passende anledning til å ta opp tema med dem. Hva ville dere gjort her? Pyntet og lagt opp til at barn trekkes mot huset vårt for å få godteri og grøss? Eller tatt hensyn til at naboer ikke ønsker å trekke oppmerksomheten mot nabolaget vårt (7 hus i nabolaget, men mange gater rundt som feirer Halloween). Anonymkode: 497aa...e76 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #2 Del Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi flyttet fra et nabolag med kjempegod Halloween stemning for 2 år siden, og inn i en gata der vi tydeligvis er de neste som feirer halloween. Dette til tross for at to av husene har barn mellom 7-12 år. Barna mine er 8 og 9 år og elsker Halloween . De gleder seg nesten mer til denne feiringen enn julefeiringen. Vi har derimot dempet pyntinga siden nabolaget vårt tydeligvis ikke vil feire. Skolen til barna legger opp til Halloween feiring, med fokus på at alle skal være inkludert. Det skal også være felles halloween fest på skolen, der grupper skal gå på dører i området rundt skolen sammen. Får likevel litt vondt av de barna som ikke får lov å å være med på feiringa. Og har skjønt det nok er flere enn vi vet om. Så vi har dussa ned pyntinga hos oss nå, til våres barn store fortvilelse. Dvs vi har mye pynt inne, men har kuttet belysning, dukker og gresskar ute dagene rundt Halloween slik vi gjorde der vi bodde før. Er redd det vil plage naboene båre ved å pynte når de tydeligvis ikke liker dette. Har derimot såpass lite kontakt med dem at jeg ikke har funnet passende anledning til å ta opp tema med dem. Hva ville dere gjort her? Pyntet og lagt opp til at barn trekkes mot huset vårt for å få godteri og grøss? Eller tatt hensyn til at naboer ikke ønsker å trekke oppmerksomheten mot nabolaget vårt (7 hus i nabolaget, men mange gater rundt som feirer Halloween). Anonymkode: 497aa...e76 Oi ser det står ‘dår’ i overskriften og kan ikke rette til ‘får’ når jeg er anonym🙃 Anonymkode: 497aa...e76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #3 Del Skrevet 31. oktober 2024 Jeg har heller ikke naboer som pynter, men jeg pynter likevel. Jeg tenker at det er jo frivillig om man vil delta eller ikke. Naboene mine pynter ikke (men sender barna ut og gir ut godteri), og jeg vil pynte. Har ikke fått noen klager, heller motsatt. Får høre at det er gøy at jeg pynter, selv om de ikke orker selv. Hadde det vært snakk om jul, hadde du pyntet bare fordi naboene dine pyntet? Eller motsatt, hadde du ikke pyntet til jul fordi naboene dine ikke pyntet til jul? Man hadde jo vanligvis ikke tenkt noe på det, så hvorfor skal man tenke på det når det er halloween? Anonymkode: 61346...a3d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #4 Del Skrevet 31. oktober 2024 Jeg ville kjørt full halloween stemning, alle skal få....🥳🎃🍭🎃 Ja vet du hva, her ville barnas glede gått foran perifere naboer og hva de eventuelt måtte mene. Hvis ingen turte å utfordre konformitet hadde vi fremdeles trodd at jorden var flat. At naboene dine ikke feirer er opp til de, men du må jo også få gjøre det du og dine barn ønsker og det er opp til deg. Det er jo noen som f.eks jehovas vitner som ikke feirer jul men vi andre henger jo opp lys og nisser og pynter både ute og inne lell. Nei kos deg masse, pynt og lag magisk stemning for dine og andres barn Anonymkode: b06a1...e85 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #5 Del Skrevet 31. oktober 2024 Noen må jo være den første til å starte en ny vane....Pynt så mye du vil, det er din eiendom. Anonymkode: f7c8d...998 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #6 Del Skrevet 31. oktober 2024 Jeg pynter ikke til Halloween. Men jeg forventer ikke at andre ikke skal pynte fordi. Jeg er ikke noe glad i det. Aldri vært. For meg så hadde det vært døden om min mor tvinger meg til å feire når jeg var barn. Aldri likt å kle meg ut. Men mine barn elsker Halloween fordi. Dem pynter og styrer. Når dem bodde hjem så fikk dem pynte slik dem ville. No bor dem for seg selv og dem pynter og styrer og lager fest. Så vi er forskjellige. Og det må vi bare respektere tenker jeg. Anonymkode: 1d249...0d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #7 Del Skrevet 31. oktober 2024 Ingen som pynter her heller. Anonymkode: 6f974...457 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #8 Del Skrevet 31. oktober 2024 At naboene ikke feirer, trenger da overhodet ikke ha noe å si for dere...? Hvorfor kan ikke dere pynte og feire som vanlig, bare fordi naboene ikke ønsker å feire? Det er da helt opp til dem selv? Dere velger for dere selv, og har null og niks med hva naboene velger å gjøre på sin eiendom. Og vise versa, de har da null og niks med om dere pynter. Naboene mine er muslimer, og feirer ikke jul, men det kunne da ikke ramle meg inn å tone ned julefeiringen her pga at de ikke ønsker feire jul.. Anonymkode: 08e2a...645 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #9 Del Skrevet 31. oktober 2024 Hva jeg ville gjort? Hvis jeg hadde enebolig og egen tomt, evt en egen avsatt plass i typ rekkehus der man har lov til å bestemme selv hadde jeg feiret akkurat den halloween som passet meg. For sånn er det. Vi feirer! Vi pynter og holder på. Folk som evt blir støtt av våre valg får se en annen vei den dagen. Vi kan pynte som vi vil ved vårt eget hus. Og har man ikke bedre ting å klage over enn at andre folk har det gøy med halloween...så har man det godt da for å si det sånn. Kanskje er det misunnelse for at andre klarer å ha det gøy? Anonymkode: 66f46...300 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 31. oktober 2024 #10 Del Skrevet 31. oktober 2024 Det er frivillig å feire halloween, og det går begge veier. Du kan feire og pynte så mye de vil, og naboene dine kan la være å feire. Du trenger ikke tone ned deres feiring/pynting, så lenge du respekterer de som ikke feirer (dvs. ikke ring på eller kast egg på huset deres etc.). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 31. oktober 2024 #11 Del Skrevet 31. oktober 2024 Hvorfor tror du egentlig at naboene dine ikke liker Halloween? Det at de ikke pynter ute trenger ikke bety at de har noe imot alt som har med Halloween å gjøre. Det kan jo ha med økonomi, tid eller overskudd å gjøre. Kanskje de har pyntet inne for alt du vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå