Gå til innhold

Barn 4 år - svømme hall og lungebetennelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Barnet mitt har lungebetennelse. Hun er foreløpig hjemme men er frisk og rask. Hadde 100 i crp på mandag men den har synket. Så om en uke skal hun på svømming i en svømmehall, med barnehagen. Lurte på om det er greit å sende henne på det? Eller om jeg bør droppe det? Bading er hennes største lidenskap. Hun elsker svømming, så får vondt av å ikke la henne være med på det eventuelt. Hun har vært syk i 1 uke. Feberfri i to dager nå. Har prøvd å google men finner ingenting klokt om dette. Man er jo kald over tid når man er i svømmehaller (iallfall jeg). 

Anonymkode: 642a3...5d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei. Barnet mitt har lungebetennelse. Hun er foreløpig hjemme men er frisk og rask. Hadde 100 i crp på mandag men den har synket. Så om en uke skal hun på svømming i en svømmehall, med barnehagen. Lurte på om det er greit å sende henne på det? Eller om jeg bør droppe det? Bading er hennes største lidenskap. Hun elsker svømming, så får vondt av å ikke la henne være med på det eventuelt. Hun har vært syk i 1 uke. Feberfri i to dager nå. Har prøvd å google men finner ingenting klokt om dette. Man er jo kald over tid når man er i svømmehaller (iallfall jeg). 

Mye kan skje om en uke. Begge veier. Selv om hun har vært feberfri i to dager nå, kan det snu igjen fordi immunforsvaret er ekstra sårbart dagene rundt infeksjon.

Har hun derimot vært feberfri i en uke og føler seg frisk når det nærmer seg svømming, så ville jeg ikke nølt med å dra. Et alternativ kan jo være å være der litt kortere tid. En halvtime er vel bedre enn ingen svømming?

Anonymkode: 3d6a1...c00

• Liker 2
Skrevet

Bading i klorvann tar hardt på lungene. Så det ville jeg latt være.

Anonymkode: 2efb0...47b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville sett an 1-2 dager før. Om barnet virker i god form igjen og har vært feberfri lenge ville jeg tenkt det gikk helt fint.

Barnehagebarn på svømming er vel ikke timesvis i svømmehallen så ville nok ikke bekymret meg så mye for klorvann... Tenker du som skrev det på at de får vann ned i halsen/lungene eller å puste inn klorgasser i lufta liksom?

Anonymkode: ddd85...2da

Skrevet

Dette spør man lege om.

Anonymkode: 3539a...c96

Skrevet

Ville bare sett an formen på dagen, er formen fin, så hadde jeg sendt😊

Anonymkode: 1d22c...cd4

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette spør man lege om.

Hun sier at det kun er en uke til det skal finne sted. Å få time hos fastlege tar ofte lengre tid enn det, ved mindre det er akkut. Må vente 6 uker på legetime hos min fastlege.

Anonymkode: a866e...b9b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hun sier at det kun er en uke til det skal finne sted. Å få time hos fastlege tar ofte lengre tid enn det, ved mindre det er akkut. Må vente 6 uker på legetime hos min fastlege.

Anonymkode: a866e...b9b

Man må ikke ha legetime for å spørre lege om råd rundt dette.

Skrevet

Hadde ikke sendt min 4 åring i klorbasseng men svake lunger. 

Anonymkode: 38b84...f8d

Skrevet

Det er en UKE til svømming?

Jeg hadde ventet med å overhodet tenke på en avgjørelse av dette før om 5,5 dager. Kanskje til og med 6 dager. 

Anonymkode: 57c3f...2c9

Skrevet (endret)

La, nå heller ungen få hvile og pleie, svømmehallen kan ungen gå i når ungen  er frisk igjen.

Endret av Freyja Valkyrie
Skrevet

Ville sett an almenntilstand og annet. Vanskelig å ta en beslutning på det nå, en uke før. 

Skrevet

Barnet mitt fikk alltid ørebetennelse og halsbetennelse etter å ha vært på familiesvømming....æsj bakteriesuppe 🤮

Anonymkode: 2562a...b3a

Skrevet

Ville ha ventet til dagen før og sett det an. Har hun vært i fin form fram til da, så går det vel fint? 

Anonymkode: 90177...c5e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...