Gå til innhold

Ønsker akutt-psykologen at jeg skal takke nei til timer med henne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk nylig akutt-time hos DPS mens jeg venter på fast behandler.  Akutt-psykologen har begge de siste timene spurt meg om vi skal slutte å ha disse akutt-timene. Jeg har sagt hver gang at jeg ønsker dem. Men etter jeg kom hjem har jeg tenkt a dette kanskje er psykologen som hinter om at hun ønsker at jeg ikke benytter henne som psykolog. Hun har også begge timene snakket om at dette kun er midlertidig frem til jeg får fast behandler og at hun maser på de som behandler søknaden min om fast behandler. 

Jeg skjønner selvsagt at dette med akutt-time hos DPS er midlertidig. Men lurer på om hun hinter kraftig om at jeg bør takke nei til disse akutt-timene. 

Jeg kunne sikkert spurt henne. Men hun kunne jo også bare sagt rett ut om hun ikke vil ha meg som pasient og heller ønsker å frigi tid til andre pasienter. 

Anonymkode: 37a82...bc6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor tenker du at det handler om det? Hun har nok press på seg til å kun gi akuttimer når det er nødvendig og det er hennes måte å gjøre det på. 

Anonymkode: 10dec...65d

• Liker 1
Skrevet

Kanskje det du får akutt time for i hennes øyne ikke virker så alvorlig

Anonymkode: 647d1...193

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg fikk nylig akutt-time hos DPS mens jeg venter på fast behandler.  Akutt-psykologen har begge de siste timene spurt meg om vi skal slutte å ha disse akutt-timene. Jeg har sagt hver gang at jeg ønsker dem. Men etter jeg kom hjem har jeg tenkt a dette kanskje er psykologen som hinter om at hun ønsker at jeg ikke benytter henne som psykolog. Hun har også begge timene snakket om at dette kun er midlertidig frem til jeg får fast behandler og at hun maser på de som behandler søknaden min om fast behandler. 

Jeg skjønner selvsagt at dette med akutt-time hos DPS er midlertidig. Men lurer på om hun hinter kraftig om at jeg bør takke nei til disse akutt-timene. 

Jeg kunne sikkert spurt henne. Men hun kunne jo også bare sagt rett ut om hun ikke vil ha meg som pasient og heller ønsker å frigi tid til andre pasienter. 

Neste gang spør du henne direkte, da får du svar på spørsmålet ditt fra rette personen. 
Kan og være en måte å forberede deg på at dette ikke er en permanent løsning, og å forsikre seg om du ønsker å fortsette med dette. Samtidig så har hun nok en kø utenfor døra av andre som og trenger hjelp. 

Anonymkode: aa91f...15e

• Liker 4
Skrevet

Mange mennesker (og kanskje du ts) har en tendens til å føle seg mindreverdige, uviktige og urelevant. Sannsynligheten er stor for at du har overtolket dette.

Anonymkode: 1aa68...cb6

• Liker 2
Skrevet

Anbefaler også å spørre henne rett ut. Si gjerne også hvordan hennes oppførsel får deg til å føle deg. 

Jeg synes måten hun oppfører seg på er ganske lite i takt med rollen hun har, hun burde forstå at det hun sier kan oppfattes slik. 

Anonymkode: d6b43...da0

• Liker 1
Skrevet

Jeg skal prøv å spørre henne. Men usikker på om jeg tør. Deler av grunnen til at jeg går til psykolog er nettopp fordi jeg ikke tør å ta opp ting jeg tenker på. 

TS

Skrevet

Fikk melding i dag om at jeg får bast behandler og starter neste uke. Så da løste egentlig dette problemet seg og jeg avslutter uansett akutt-timene. 

TS

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Fikk melding i dag om at jeg får fast behandler og starter neste uke. Så da løste egentlig dette problemet seg og jeg avslutter uansett akutt-timene. 

TS

Rettet skrivefeil. 

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...