Gå til innhold

Venn av guttungen som vil bli kjørt hjem

Meowe
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 31.10.2024 den 18.04):

Kanskje på tide å vokse fra seg å være mørkredd når man er 10.

Anonymkode: 20fb3...93b

Jeg er 29, blir greit paranoid i mørket selv, og jeg har nok på langt nær like livlig fantasi som en 10 åring 😅

Anonymkode: d09fb...751

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mannen min har en kompis som ble med han hjem og spiste middag nesten hver dag, som ung. Han var mer der enn hjemme. 

I voksen alder har de pratet om dette, og det viste seg jo at de hadde lite mat og moren dypt deprimert og fraværende. Han trengte en bonusfamilie❤️ 

Tilpass aktiviteter etter lommeboken deres, følg han evt hjem til fots? Da får du kanskje litt innpass hjemme der også? Du kan evt ringe barnevernet å konferere litt med de, om det er noen tiltak som burde gjøres for å avdekke om han ikke har det helt optimalt hjemme?

Anonymkode: f51c0...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er 29, blir greit paranoid i mørket selv, og jeg har nok på langt nær like livlig fantasi som en 10 åring 😅

Anonymkode: d09fb...751

Vokste det av meg da barna var blitt store, jeg var vel mørkredd og slet med å være alene hjemme (uten mannen) til jeg var rundt 35. 

Anonymkode: f42c7...2d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meowe skrev (På 30.10.2024 den 22.26):

Trenger noen andres synspunkter på en greie som frustrerer meg litt.

Sønnen min på 10 år har en kompis som ofte blir med han hjem. Han spiser her, overnatter her. Vi drar på turer med han, tar han med på bowling, lekeland osv. Sønnen min har aldri vært hos denne kompisen. Og de gangene vi spør om det passer at han kommer til dem får vi alltid nei. Vi blir bombardert med forespørsler om overnattinger etc. fordi foreldrene skal bort, ha fest osv. Og vi stiller alltid opp.

De siste gangene når kompisen har vært her har han kviet seg for å gå hjem selv fordi det blir veldig fort mørkt. Vi har derfor kjørt han en del hjem. Jeg syns egentlig ikke at det er et problem å kjøre han hjem, men jeg har følt på en urettferdighet over hele relasjonen. At vi betaler for, spanderer middager, utflukter osv for guttungen. Og vi stiller i tillegg alltid opp hvis de trenger barnepass. I tillegg skal vi også kjøre han hjem?
For er en ukes tid siden masa kompisen om han kunne bli kjørt hjem. Jeg sa at han heller kunne låne telefonen min og ringe Mamman sin hvis han ønsket å bli henta. Han gjorde det og Mamman sa bestemt nei til dette. Det satt oss i en litt vanskelig situasjon fordi kompisen begynte å gråte og sa han var redd for å gå hjem. Han nektet å gå og vi forsøkte å lirke og lure og motivere. Men, det endte med at vi måtte på nytt kjøre han hjem. Jeg føler det veldig vanskelig å dytte et gråtende barn ut av hjemmet mitt. Dette har skjedd flere ganger etterpå også. Jeg skrev en sms til Mamman og lurte på hva jeg burde gjøre med dette og da svarte hun bare at han fikk gå selv! 
Ikke noe mer enn det liksom.

Jeg tenker at det er bra å lære barna å bli selvstendige, men problemet blir jo nå bare overført til oss som ikke er foreldrene engang. Jeg tenker jo at vi bare fortsetter å kjøre han hjem. Men, er ikke dette veldig dårlig håndtert? Vi føler oss veldig utnyttet samtidig som vi er utrolig glad for at gutten vår har denne kompisen. 

Hva hadde dere gjort?

Jeg er nysgjerrig på hjemmesituasjonen til barnet. For jeg tenker gjerne at han ikke har det så godt hjemme. Mulig han føler seg tryggere med dere enn sin egen familie. Det føles kanskje urettferdig for dere foreldre, men det dere gjør kan gjøre sto forskjell for barnet selv. Ikke barnet sin feil at han har foreldre som ikke stiller opp. Om du ikke har råd til å ha han med på aktiviteter so må dere selfølgelig droppe det, men om dere har råd så kan det gjøre en stor forskjell i barnets liv

Anonymkode: a4d6b...8a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne gutten vokser opp nokså sannsynlig med omsorgssvikt. 

Jeg hadde gledelig stilt opp, for jeg var det barnet selv. 

Når du fikk ham til å ringe istedetfor å ringe selv som voksen måtte han også ydmykes foran dere - han vet at han ikke ivaretas.

Han maser ikke, han er REDD. 

Og han trives i deres trygge hjem. 

Så trenger ikke du organisere så mye show? 🤷‍♀️ 

Vi har oftere besøk av en kompis enn omvendt - han har det veldig fint hjemme forøvrig og de «bidrar» tilbake. Men vi gjør ikke særlig ut av det, tar ikke med på noe spesielt med mindre vi gjerne vil. Det styrer jo vi selv?

Jeg var og mye hos ei venninne - men foreldrene organiserte ikke noe spesielt for oss. 

Så kutt ut luksusaltivitetene, vær sosialt rause - og kjør stakkaren hjem. 

Og - vurder om det skjer mer hjemme enn dere og en evt bekymringsmelding dersom disse festene egentlig er alkoholmisbruk/omsorgssvikt i det daglige. 

Har du vært inne hos dem? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig at det er rus inn i bildet? Da kan ikke foreldrene hente. 

Jeg ville fortsatt som dere gjør. Vis omsorg for denne gutten. Men jeg ville nok også dratt bort til foreldrene og tatt en prat med dem. Da får du kanskje et inntrykk av hvordan det er der borte. Er det noe du reagerer på, så kan du ta en telefon til barnevernet. 

Anonymkode: 2a0fa...38e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt et par sånne unger i løpet av barndommen til mine barn. Tenker at det har en verdi for både barnet, mine barn og meg som ikke kan måles i kroner og øre.

Hvis dere synes det blir dyrt, så MÅ dere jo ikke dra på alle mulige utflukter med denne gutten. For ham holder det sikkert å være hjemme hos dere. 

Send ham hjem før det blir mørkt hvis dere ikke vil kjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.10.2024 den 18.04):

Kanskje på tide å vokse fra seg å være mørkredd når man er 10.

Anonymkode: 20fb3...93b

Idiotisk kommentar

Anonymkode: 7527a...68d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (17 minutter siden):

Denne gutten vokser opp nokså sannsynlig med omsorgssvikt. 

Jeg hadde gledelig stilt opp, for jeg var det barnet selv. 

Når du fikk ham til å ringe istedetfor å ringe selv som voksen måtte han også ydmykes foran dere - han vet at han ikke ivaretas.

Han maser ikke, han er REDD. 

Og han trives i deres trygge hjem. 

Så trenger ikke du organisere så mye show? 🤷‍♀️ 

Vi har oftere besøk av en kompis enn omvendt - han har det veldig fint hjemme forøvrig og de «bidrar» tilbake. Men vi gjør ikke særlig ut av det, tar ikke med på noe spesielt med mindre vi gjerne vil. Det styrer jo vi selv?

Jeg var og mye hos ei venninne - men foreldrene organiserte ikke noe spesielt for oss. 

Så kutt ut luksusaltivitetene, vær sosialt rause - og kjør stakkaren hjem. 

Og - vurder om det skjer mer hjemme enn dere og en evt bekymringsmelding dersom disse festene egentlig er alkoholmisbruk/omsorgssvikt i det daglige. 

Har du vært inne hos dem? 

Familien skal kutte det ut pga ungen? 

Anonymkode: 5ab61...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.10.2024 den 22.42):

Når den gutten blir voksen, kommer han til å takke dere mer enn sine egne foreldre ❤️❤️

Anonymkode: bf4fd...2e1

Jeg var det barnet, og min bestevenninne sine foreldre har jeg takket flere ganger. Og de var i bryllupet mitt. De er jo mine reserve foreldre. Og jeg er 47 år i dag, og hun er fortsatt min beste venninne, og jeg har og kontakt med foreldrene hennes.

Anonymkode: fcf80...007

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KG-logikk asså.. En trett fireåring skal gå fem kilometer hjem fra barnehage og må ikke bli båret så mye som hundre meter. Men denne snylterunge på TI ÅR skal ha privatsjauffør, middager, turer på lekeland og listen bare fortsetter. Noen mener tilmed det er barnemishandling at ungen selv skal ringe foreldrene. 

La ham gå hjem.  

Anonymkode: 8b85e...2a5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

enten be han gå hjem før det blir mørkt, eller si at han ikke kan komme fordi du ikke kan kjøre. 

Selv ville jeg kjørt han hjem eller latt han overnatte. Disse foreldrene bryr seg jo ikke. 

Anonymkode: 29c8a...29c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

KG-logikk asså.. En trett fireåring skal gå fem kilometer hjem fra barnehage og må ikke bli båret så mye som hundre meter. Men denne snylterunge på TI ÅR skal ha privatsjauffør, middager, turer på lekeland og listen bare fortsetter. Noen mener tilmed det er barnemishandling at ungen selv skal ringe foreldrene. 

La ham gå hjem.  

Snylterunge? Dette er jo ikke hans feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meowe skrev (På 30.10.2024 den 22.26):

Hva hadde dere gjort?

Kontaktet barnevernet. Dette er et barn som ikke har det bra hjemme…

Anonymkode: 27d43...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med foreldrene!!!

Men ikke la den stakkars gutten gå hjem alene. 

Anonymkode: 45d23...f17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Snakk med foreldrene!!!

Men ikke la den stakkars gutten gå hjem alene. 

Jeg hadde kjørt gutten hjem uansett. Men hadde også tatt meg en ordentlig prat med foreldrene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Maleficenta skrev (23 minutter siden):

Snylterunge? Dette er jo ikke hans feil

Selvsagt er det ikke direkte feil fra barnets side, men det kan godt være at denne ungen har det helt greit hjemme, kanskje bare litt kjedelig, og at han bare synes det er hyggeligere, romsligere og rausere hjemme hos TS. Kanskje de har bedre middager også. 

Anonymkode: 9b951...890

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

La ham gå hjem.  

Og du er så mye bedre med idiot-logikk? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Selvsagt er det ikke direkte feil fra barnets side, men det kan godt være at denne ungen har det helt greit hjemme, kanskje bare litt kjedelig, og at han bare synes det er hyggeligere, romsligere og rausere hjemme hos TS. Kanskje de har bedre middager også. 

Anonymkode: 9b951...890

Det tror ikke jeg. Her er det åpenbart at hans foreldre ikke bryr seg om hvor han er eller hva han gjør om dagene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...