AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #1 Del Skrevet 30. oktober 2024 Hva er greia med at det baksnakkes overalt? Av voksne folk. På jobb, i ulike gruppesettinger, i vennegjenger… jeg føler mye voksenkommunikasjon er tuktet på sladring og nedlatende prat. Er det så enkelt som at det henger igjen fra «reptilhjernen», hvor man måtte snakke ned andre for å vite hvem man skulle parre seg med? Anonymkode: 728e4...c9a 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #2 Del Skrevet 30. oktober 2024 Jeg opplever ikke det. Men jeg har opplevd å bli invitert inn i miljø der jeg satt og hørte på med sjokk og vantro. Men et ble stort sett med den opplevelsen. Så jeg tror det kommer an på miljøet du vanker i og jobber i. Anonymkode: 82736...447 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DoorKnob Skrevet 30. oktober 2024 #3 Del Skrevet 30. oktober 2024 Jeg kan ikke si annet at jeg deler din erfaring. Jeg syns det er ubehagelig. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cornix Skrevet 30. oktober 2024 #4 Del Skrevet 30. oktober 2024 Handler om egen usikkerhet og misunnelse. Tragisk! 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #5 Del Skrevet 30. oktober 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hva er greia med at det baksnakkes overalt? Av voksne folk. På jobb, i ulike gruppesettinger, i vennegjenger… jeg føler mye voksenkommunikasjon er tuktet på sladring og nedlatende prat. Er det så enkelt som at det henger igjen fra «reptilhjernen», hvor man måtte snakke ned andre for å vite hvem man skulle parre seg med? Anonymkode: 728e4...c9a Parre seg.. faktisk... 1/10 Anonymkode: 1f3a5...d8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #6 Del Skrevet 30. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Parre seg.. faktisk... 1/10 Anonymkode: 1f3a5...d8b Det skrives "pare". Anonymkode: 8d25c...d07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 30. oktober 2024 #7 Del Skrevet 30. oktober 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hva er greia med at det baksnakkes overalt? Av voksne folk. På jobb, i ulike gruppesettinger, i vennegjenger… jeg føler mye voksenkommunikasjon er tuktet på sladring og nedlatende prat. Er det så enkelt som at det henger igjen fra «reptilhjernen», hvor man måtte snakke ned andre for å vite hvem man skulle parre seg med? Anonymkode: 728e4...c9a Ubehagelig, men menneskets natur som er en kombinasjon av behov for tilhørlighet og usikkerhet for å skille seg ut. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #8 Del Skrevet 30. oktober 2024 Pleier å være tegn på at de er enten usikre på seg selv eller har det altfor kjedelig i livet sitt. Anonymkode: 989b7...63b 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #9 Del Skrevet 30. oktober 2024 Jeg har fått kommentar fra ei venninne at hun synes det er dumt når jeg ikke blir med og baksnakker andre. Hun irriterer seg over det. Altså, kjente jeg ble ganske sint. Vi har et så gammelt og nært forhold og vi begge prioriterer hverandre i en travel hverdag, så kommer hun med dette?! Starten av trettiårene er vi begge. Anonymkode: a5d9f...420 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktus2024 Skrevet 30. oktober 2024 #10 Del Skrevet 30. oktober 2024 heve seg selv litt, på andres bekostning.. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #11 Del Skrevet 30. oktober 2024 På jobben min på en skjemet avdeling så har vi en yttergang som rammer inn alle avdelingene også uteområdene er på midten av hver avd. Fire avdelinger. Når jeg går for å gjøre oppgaver som å fylle på pasientrom eller tømme søppel (som ingen andre gidder) osv så har jeg ofte overhørt ansatte sitte på stuene eller stå på kjøkkenet å snakke drit om andre som også er på jobb den aktuelle dagen. Har selv overhørt noen snakke om meg der når jeg var ganske ny. Satt med pasientene på stua og de sto på kjøkkenet å snakket om meg. Koselig. Har også opplevd kollegaer snakke drit om andre til meg, jeg har sagt jeg ikke kan si noe om det, du må klage til leder og ikke til meg. Anonymkode: 0538d...796 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #12 Del Skrevet 30. oktober 2024 Jeg opplever dette mange steder rundt meg, og at hvis man ikke er en del av det blir man «outsider». Anonymkode: 728e4...c9a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #13 Del Skrevet 31. oktober 2024 Enkle mennesker har vanskelig for å forstå at folk er forskjellige. De er også redde for alt og alle som er annerledes. Da er det lettere å heller heve seg over det ved å baksnakke den eller de deg gjelder. Du kan bare trøste deg med at slike mennesker er fryktelig barnslig og lite intelligent. Anonymkode: 46f68...62e 4 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #14 Del Skrevet 31. oktober 2024 Opplever ekstremt mye baksnakking på jobb, men heldigvis kun på jobb. Ikke om meg personlig, men om kunder og spesielt andre kollegaer. Veldig mye stille passiv-aggresiv oppførsel i kosepraten. Vi er fake venninner hele gjengen føler jeg. Man trenger virkelig kun 1-2 fæle personligheter for å ødelegge en hel arbeidsplass, siden man blir tvunget til å holde samme linje som dem for å overleve i miljøet. Anonymkode: c1ba4...10b 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #15 Del Skrevet 31. oktober 2024 Jeg unngår folk som baksnakker som pesten. Mister energien av folk som holder på sånn. Det er et ekstremt lite attraktivt karaktertrekk. Anonymkode: fda6d...a8a 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #16 Del Skrevet 31. oktober 2024 Sånne mennesker er så kjedelig. Vi har de på jobben og de er folk liker minst å jobbe med. Dårlig energi. Godt voksne folk og tillitsvalgt i tillegg . Holdt på sånn i årevis. Jekke andre ned. Kvalmt. Holder meg unna. Anonymkode: 11169...f24 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #17 Del Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 30.10.2024 den 21.46): Jeg har fått kommentar fra ei venninne at hun synes det er dumt når jeg ikke blir med og baksnakker andre. Hun irriterer seg over det. Altså, kjente jeg ble ganske sint. Vi har et så gammelt og nært forhold og vi begge prioriterer hverandre i en travel hverdag, så kommer hun med dette?! Starten av trettiårene er vi begge. Anonymkode: a5d9f...420 Sånne drittkjerringer har i hvert fall ikke jeg bruk for i livet mitt! Anonymkode: 41365...765 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #18 Del Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Sånne drittkjerringer har i hvert fall ikke jeg bruk for i livet mitt! Anonymkode: 41365...765 Ups, der baksnakket du og snakket dritt om andre. Anonymkode: 456f1...6d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #19 Del Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ups, der baksnakket du og snakket dritt om andre. Anonymkode: 456f1...6d6 Nei, jeg konstaterte. Anonymkode: 41365...765 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TLR Skrevet 31. oktober 2024 #20 Del Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Sånne drittkjerringer har i hvert fall ikke jeg bruk for i livet mitt! Anonymkode: 41365...765 men så bra at noen ser på seg selv som feilfrie det er jo en veldig god egenskap. Det er så koselig med sånne folk gir meg så mye glede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå