Gå til innhold

Hvor mye godteri gir dere til hvert barn som kommer på døra?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kommer ikke altfor mange barn innom i gata her, den er litt bortgjemt. Mellom 10 og 20 stykker tenker jeg, de fleste er lokale fra gata. Jeg setter ut en skål og lar de forsyne seg. Det blir aldri helt tomt så tror de begrenser seg selv, utrolig nok 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det kommer noen i det hele tatt skal de få minst to ting hver. Har sannsynligvis kjøpt inn altfor mye, men mesteparten kan gjemmes til julebukkene i romjula (kjøper alltid inn godteri som jeg ikke liker selv, vingummi, karameller o.l, så det blir ikke spist opp i mellomtida). Det er ikke så mange barn i området her, men det har nettopp flyttet inn en amerikansk familie i nabohuset, og jeg regner med at barna der kommer. Har pyntet med gresskar, og tenke å gi beskjed til foreldrene hvis jeg ser en av dem i løpet av dagen om at de gjerne må komme hit hvis de våger seg ut i drittværet. Ellers pleier barnebarna til en annen nabo å komme.

Anonymkode: 84dd9...765

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo litt an på størrelsen, men i går gir vi 2-3 sjokoladebiter. 

Vi lar ikke barna ta selv. Barn kan bli usikre om de ikke vet hvor mye de har lov å ta, ikke alle barn skjønner av seg selv hva som er innafor og ikke, osv. 

Vi foretrekker at folk ikke gir kjempemasse til ungene våre. De liker å gå, og altså, om alle gir masse, ender de opp med alt for mye snop, og brukes månedsvis på å komme gjennom det. 

Jeg synes 1-3 småting er helt greit, har noen naboer som gir en hel godtepose, tilsvarende mengder som de får i lørdagsgodt... 

Anonymkode: 9f8e2...24d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To ting er topp det :) man gjør Halloween-feiringen til akkurat det man selv vil

Anonymkode: a8c3f...0cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det kommer jo litt an på størrelsen, men i går gir vi 2-3 sjokoladebiter. 

Vi lar ikke barna ta selv. Barn kan bli usikre om de ikke vet hvor mye de har lov å ta, ikke alle barn skjønner av seg selv hva som er innafor og ikke, osv. 

Vi foretrekker at folk ikke gir kjempemasse til ungene våre. De liker å gå, og altså, om alle gir masse, ender de opp med alt for mye snop, og brukes månedsvis på å komme gjennom det. 

Jeg synes 1-3 småting er helt greit, har noen naboer som gir en hel godtepose, tilsvarende mengder som de får i lørdagsgodt... 

Jeg rekker fram bolla og sier at de kan ta to ting hver. Om det da er noen som tar mer, så gjør ikke det noe. 

Anonymkode: f69d5...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sier at de kan ta tre godterier hver. Bor på bygda, kommer ikke horder av barn her. Vanligvis rundt 10 barn.

Anonymkode: c840a...ee7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg rekker fram bolla og sier at de kan ta to ting hver. Om det da er noen som tar mer, så gjør ikke det noe. 

Det kan være vanskelig for spesielt de minste, med motorikken å klare å ta 2 stk fra en bolle. Jeg har også et autistisk barn som sliter motorisk, og har opplevd å få kjeft når han med et uhell har tatt en for mye, så han blir engstelig når folk ber ham ta selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det kan være vanskelig for spesielt de minste, med motorikken å klare å ta 2 stk fra en bolle. Jeg har også et autistisk barn som sliter motorisk, og har opplevd å få kjeft når han med et uhell har tatt en for mye, så han blir engstelig når folk ber ham ta selv. 

Da regner jeg med at foreldrene er med og kan bistå barnet eller be om at jeg hjelper. Og som sagt, jeg kjefter ikke om de tar for mye. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Kom en 12-13 åring i fjor og bare grabbs til seg nesten hele innholdet og løp og lo.

kjenner jeg blir flau på foreldrenes vegne

Anonymkode: aff3b...dce

Det har jeg også opplevd :( Har sluttet å "feire" halloween nå...

Anonymkode: 2da53...f9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Man kan ikke ta høyde for alt mulig - jeg går ut fra at barn som har utfordringer som gjør at de ikke selv kan forsyne seg fra en skål har med foreldre/voksne som hjelper dem. 

Anonymkode: c576f...d42

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på. Naboen pleier å avtale på forhånd at datteren og vennene ringer på kl. 19, og til dem lager jeg istand små kremmerhus med godt. Barn som kommer "uanmeldt" får plukke 3-5 biter (kommer an på hva som er oppi der) fra bollen. :) 

Anonymkode: 2e6f7...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...