AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #1 Skrevet 30. oktober 2024 Hei! Er nå i uke 30. Har vært 100% sykemeldt i 3 uker nå grunnet unormalt mye kynnere i forhold til hvor langt jeg er på vei. Livmorhalsen var fortsatt 3 cm og lukket for 3 uker siden, så fikk beskjed om å ta det med ro sånn at kynnerne ikke går over i premature rier, og ringe føden igjen hvis kynnerne tar seg opp når jeg ligger i ro også. De siste 3 dagene har jeg hatt veldig mye murringer som kjennes akkurat ut som moderate menstruasjonssmerter. Det er verst på ettermiddag/kveld. Med moderat i styrke tenker jeg kanskje en 3-4 på smerteskala, sånn at jeg ligger ikke på gulvet i fosterstilling, men jeg rynker gjerne panna og mister fokus på det jeg holder på med, eller at jeg må stoppe opp når jeg er oppe på beina. Det som jeg synes er litt rart, er at det ikke nødvendigvis er sånn at "menstruasjonssmerten" kommer samtidig som en kynner. Kynnerne er av samme hyppighet som de har vært de siste ukene (altså tilnærmet konstant når jeg er oppe og står/går og ca 4-5 i timen når jeg er i ro), så derfor har jeg ikke ringt til føden igjen siden det ikke har vært noen utvikling på den fronten. Er slike menstruasjonssmerter vanlig, eller er det et modningstegn? Anonymkode: 4b24a...f0f
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #2 Skrevet 30. oktober 2024 Jeg hadde masse menssmerter og kynnere gjennom hele svangerskapet. Både samtidig og hver for seg. Det var ikke noe modningstegn hos meg, men du kan jo høre med lege? Alle er forskjellige, så mulig det er annerledes for deg? Modningstegn her var en liten blødning, og at menssmertene plutselig ble kraftigere, og kom i tak. I løpet av timer ble de vondere og vondere. Gikk liksom fra menssmerter og kynnere til rier ganske gradvis. Ente med styrtfødsel. Anonymkode: 74cc5...a17
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #3 Skrevet 1. november 2024 Det er livmoren som trekker seg sammen og trener og forbereder seg til fødselsjobben 👍🏻 Kynnere. Anonymkode: 51e8c...47b
AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #4 Skrevet 10. november 2024 Kan være lurt å sjekke om du har uvi Anonymkode: 0e35d...768
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå