AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #1 Del Skrevet 30. oktober 2024 Jeg er forvirret. Slik jeg forstår er narcissister stort sett slemme mot sine nærmeste og forsøker å holde et bilde til de på utsiden av perfeksjon. Jeg har ikke innsett hvordan han har manipulert meg helt før jeg ble alene og fikk det hele på avstand... Han har brukt nesten hele samlivet vårt på jobb. Hjemme har han vært som to ulike personer en sjarmerende og kjærlig og en skikkelig slem og som aldri hadde ansvar for noe. Merkelig nok ser det ut som mange vet om dette, og selv om de ikke kjenner meg har flere sagt det var bra jeg kom meg vekk fra ham. Jeg har ingen anelse hva han har gjort, som får andre til å reagere sånn. Det er rart. Jeg er så nysgjerrig på hva er det jeg ikke vet som de vet. Det er frustrerende. Får meg til å få mange ulike teorier om han levde et dobbelt liv, har han gjort noe på jobb som.er slemt. Han holdt meg stortsett separat fra jobb, de få ting jeg var invitert på følte jeg en kleinhet mellom meg og de andre, en stillhet, som om de ikke ville bli innblandet. Exen min sa på slutten at han ikke bryr seg om hva andre syns og vet om ham. I går natt hadde jeg mareritt om dette, der jeg innbilte hans dobbelt liv. Våknet flere ganger i løpet av natten. Hvorfor kan ingen fortelle meg 😔 Anonymkode: 2bcf0...f43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #2 Del Skrevet 30. oktober 2024 Jeg er ikke en ekspert på temaet, men tror du tar litt feil i at narsissismen er noe de skjuler godt for alle andre enn den hjemme. Tenker du på psykopaten kanskje? De er vel kjent for å være godt likt av alle. Mens narsissisme er ikke et veldig sympatisk trekk, og også veldig vanskelig å skjule på jobb. Men narsissisten bryr seg vel ikke om å skjule det heller? Hvorfor skulle den det, den er jo perfekt. Vil jo tvert imot tenke at det jo er på jobben narsissismen virkelig får komme frem i full blomst i alle slags små og store situasjoner, og hvor det fort kan bli dårlig miljø og konflikter pga det. En annen sak som jeg har opplevd med en narsissist jeg jobbet med en kort periode, var at han la an på alt og alle og var utro. Jeg vet ikke om det er et kjennetegn på narsissister, da. Men da synes man jo synd på hun der hjemme. Jeg kjente henne, og jeg kjente henne GODT også, så jeg sa jo fra om hver melding han sendte meg og alt jeg så han gjorde med andre. Anonymkode: 2ef7a...268 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #3 Del Skrevet 30. oktober 2024 Han er vel enten slem/ufin/drøy på jobb eller snakker mye dritt om deg på en sånn måte at folk skjønner at det er mye hans feil. Anonymkode: 07511...f12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #4 Del Skrevet 30. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er ikke en ekspert på temaet, men tror du tar litt feil i at narsissismen er noe de skjuler godt for alle andre enn den hjemme. Tenker du på psykopaten kanskje? De er vel kjent for å være godt likt av alle. Mens narsissisme er ikke et veldig sympatisk trekk, og også veldig vanskelig å skjule på jobb. Men narsissisten bryr seg vel ikke om å skjule det heller? Hvorfor skulle den det, den er jo perfekt. Vil jo tvert imot tenke at det jo er på jobben narsissismen virkelig får komme frem i full blomst i alle slags små og store situasjoner, og hvor det fort kan bli dårlig miljø og konflikter pga det. En annen sak som jeg har opplevd med en narsissist jeg jobbet med en kort periode, var at han la an på alt og alle og var utro. Jeg vet ikke om det er et kjennetegn på narsissister, da. Men da synes man jo synd på hun der hjemme. Jeg kjente henne, og jeg kjente henne GODT også, så jeg sa jo fra om hver melding han sendte meg og alt jeg så han gjorde med andre. Anonymkode: 2ef7a...268 Det har ikke slått meg før forholdet var over at han min kunne ha vært utro. Han virket så hardt arbeidende og trofast og påsto hardnakket han var det. Men han var jo ikke mye hjemme. Ble skikkelig aggressiv om jeg sa noe i retning av utroskap. En gang i bildet jeg meg han hadde lebestift kyss på skjorta en annen gang flørtet han åpenlyst med naboen, naboen, som satt på fanget hans og han lo...hun ble også etterhvert klein i nærheten av meg. Hvis han var utro var han kjempe flink til å lage fasade. Jeg stolte på han 100%. Han sa han elsket meg... en gang så jeg han søkte thai massør og han ble skikkelig sint fordi jeg fortalte han at han ville besøke prostituert.. Han sa at det var på grunn av nakken og kalte meg masse stygge ting fordi jeg anklaget ham. Han fikk det til å se ut som han hatet jobben også, men gjorde det bare på grunn av familien. Jeg vil vite. Trist ingen sier til meg. Helt sprøtt to menn fra ulike byer, som jeg ikke har sagt noe om han spesielt sier: bra du kom deg vekk og jeg har ikke peiling på hva de vet. Anonymkode: 2bcf0...f43 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 30. oktober 2024 #5 Del Skrevet 30. oktober 2024 Et rasshøl er som regel et rasshøl på alle livets arenaer. 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #6 Del Skrevet 30. oktober 2024 Min eks svigerinne var slik. Hun spilte søt og omsorgsfull, men det var enkelt å se " sprekkene" i spillet hennes. Vi forstod det, lenge før mannen hennes brøt sammen. De spiller ikke alltid så bra som de selv tror. Anonymkode: 58ba0...985 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #7 Del Skrevet 30. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Merkelig nok ser det ut som mange vet om dette, og selv om de ikke kjenner meg har flere sagt det var bra jeg kom meg vekk fra ham. Jeg har ingen anelse hva han har gjort, som får andre til å reagere sånn. Det er rart. Jeg er så nysgjerrig på hva er det jeg ikke vet som de vet. Det er frustrerende. Får meg til å få mange ulike teorier om han levde et dobbelt liv, har han gjort noe på jobb som.er slemt. Anonymkode: 2bcf0...f43 Spør dem, og spør i sammen slengen hvorfor de ikke advarte deg. Anonymkode: 8af67...9b3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #8 Del Skrevet 30. oktober 2024 Jeg forstår ønsket ditt om å vite mer, men jeg tror at det beste for din egen del er å jobbe for å akseptere at du faktisk ikke egentlig trenger å vite. For du vet alt du trenger å vite om ham! Du vet han er en narsissist, en som ødelegger andre, en som manipulerer og gaslighter andre, en veldig dårlig mann som ikke har respekt for andre. Du vet dette, og da trenger du egentlig ikke vite noe mer! De som er så ille som han tydeligvis er, han greier ikke å skjule disse dårlige sidene for alle, og når først noen har begynt å merke dem, og han har tråkket over grenser også mot andre, da vil det spre seg slik at flere og flere ser det. Men fordi de også forstår at slike menn kan ødelegge dem og andre, så kvier de fleste seg også for å konfrontere ham eller partner om det. Prøv å sette pris på at folk nå viser deg støtte, for det bekrefter det du allerede vet, og det bekrefter at ditt valg om å komme deg ut av forholdet var riktig. Du kan gå med hevet hode - det kan ikke din eks (selv om han garantert vil late som...). Du vil imidlertid vite at mange andre også har avslørt ham, og den vissheten kan du finne en støtte i, selv om du ikke vet mer detaljer. Pass imidlertid på å ikke fortelle ham at andre vet, for da kan han bli verre mot deg. Anonymkode: 122fd...949 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #9 Del Skrevet 30. oktober 2024 Dem trur dem spiller bra. Men dem gjør ikke det. Jeg har ei svigermor jeg. Jeg gjennomskuet henne med en gang. Hun hadde en bedrift. Klarte aldri å holde på ansatte. Utskiftning mange ganger i året. Hun sa alle som jobbet der var feite og late. Hun krevde at dem skulle hoppe når hun sa hopp. Er jo ikke rart at ingen vil jobbe der når du sier at folk er feite og late da. Spilte engel når det var folk med mye penger. Og som hun mente var høyt oppe i samfunnet. No sitter hun helt alene. Ingen som vil være rundt henne. Hun en sønn hun har klart å ødelegge som hun har full kontroll på. Ellers så har de fleste snudd ryggen. Hun har noen få aper rundt om kring. Men er lett å avsløre dem å. For hun fisker etter opplysninger hele tiden. Anonymkode: c59f0...584 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 30. oktober 2024 #10 Del Skrevet 30. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vil vite. Trist ingen sier til meg. Helt sprøtt to menn fra ulike byer, som jeg ikke har sagt noe om han spesielt sier: bra du kom deg vekk og jeg har ikke peiling på hva de vet. Anonymkode: 2bcf0...f43 Er det ikke bare å spørre dem da? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #11 Del Skrevet 30. oktober 2024 Jeg skilte meg for 7-8 år siden og fikk samme kommentarer. Min ex-mann framstår kanskje som mye bryskere enn han faktisk er. Eller, jeg vet faktisk ikke hvorfor jeg fikk de kommentarene. Det kom fra tre-fire vidt forskjellige folk. "Bra du kom deg vekk". Uten at jeg hadde sagt noe som helst om årsaken til bruddet. 🤷♀️ Anonymkode: d34b3...24a 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #12 Del Skrevet 30. oktober 2024 Du er ikke den første eksen hans antagelig, de tidligere var sikkert ifølge ham helt gærne. Anonymkode: 9ac36...7be 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #13 Del Skrevet 30. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er forvirret. Slik jeg forstår er narcissister stort sett slemme mot sine nærmeste og forsøker å holde et bilde til de på utsiden av perfeksjon. Jeg har ikke innsett hvordan han har manipulert meg helt før jeg ble alene og fikk det hele på avstand... Han har brukt nesten hele samlivet vårt på jobb. Hjemme har han vært som to ulike personer en sjarmerende og kjærlig og en skikkelig slem og som aldri hadde ansvar for noe. Merkelig nok ser det ut som mange vet om dette, og selv om de ikke kjenner meg har flere sagt det var bra jeg kom meg vekk fra ham. Jeg har ingen anelse hva han har gjort, som får andre til å reagere sånn. Det er rart. Jeg er så nysgjerrig på hva er det jeg ikke vet som de vet. Det er frustrerende. Får meg til å få mange ulike teorier om han levde et dobbelt liv, har han gjort noe på jobb som.er slemt. Han holdt meg stortsett separat fra jobb, de få ting jeg var invitert på følte jeg en kleinhet mellom meg og de andre, en stillhet, som om de ikke ville bli innblandet. Exen min sa på slutten at han ikke bryr seg om hva andre syns og vet om ham. I går natt hadde jeg mareritt om dette, der jeg innbilte hans dobbelt liv. Våknet flere ganger i løpet av natten. Hvorfor kan ingen fortelle meg 😔 Anonymkode: 2bcf0...f43 Folk legger merke til irrasjonelle reaksjonsmønster og unaturlig adferd. Dette klarer de ikke å skjule, det er alltid noe som skurrer. Jo eldre folk blir, jo mer tydelig blir det, og mindre og mindre kan bortforklares. se framover, ta vare på deg selv og la han seile sin egen sjø. Anonymkode: 4d077...6cf 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #14 Del Skrevet 30. oktober 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Du er ikke den første eksen hans antagelig, de tidligere var sikkert ifølge ham helt gærne. Anonymkode: 9ac36...7be Nei, jeg var hans første eks. Anonymkode: 2bcf0...f43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #15 Del Skrevet 30. oktober 2024 Duraton skrev (1 time siden): Er det ikke bare å spørre dem da? Vel, det er godt spørsmål. Jeg spurte aldri, kanskje fordi jeg var redd for hvilken svar jeg skulle få. Likevel vil jeg vite 🙈 Anonymkode: 2bcf0...f43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malfred Skrevet 30. oktober 2024 #16 Del Skrevet 30. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er forvirret. Slik jeg forstår er narcissister stort sett slemme mot sine nærmeste og forsøker å holde et bilde til de på utsiden av perfeksjon. Jeg har ikke innsett hvordan han har manipulert meg helt før jeg ble alene og fikk det hele på avstand... Han har brukt nesten hele samlivet vårt på jobb. Hjemme har han vært som to ulike personer en sjarmerende og kjærlig og en skikkelig slem og som aldri hadde ansvar for noe. Merkelig nok ser det ut som mange vet om dette, og selv om de ikke kjenner meg har flere sagt det var bra jeg kom meg vekk fra ham. Jeg har ingen anelse hva han har gjort, som får andre til å reagere sånn. Det er rart. Jeg er så nysgjerrig på hva er det jeg ikke vet som de vet. Det er frustrerende. Får meg til å få mange ulike teorier om han levde et dobbelt liv, har han gjort noe på jobb som.er slemt. Han holdt meg stortsett separat fra jobb, de få ting jeg var invitert på følte jeg en kleinhet mellom meg og de andre, en stillhet, som om de ikke ville bli innblandet. Exen min sa på slutten at han ikke bryr seg om hva andre syns og vet om ham. I går natt hadde jeg mareritt om dette, der jeg innbilte hans dobbelt liv. Våknet flere ganger i løpet av natten. Hvorfor kan ingen fortelle meg 😔 Anonymkode: 2bcf0...f43 Jeg har spredd rykte om min eks, folk fra fengsel, folk fra moss, folk fra drammen, folk overalt vet hvem hun er og hvor hun er. alle vet hva greia er. hun er ren ondskap Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 30. oktober 2024 #17 Del Skrevet 30. oktober 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vel, det er godt spørsmål. Jeg spurte aldri, kanskje fordi jeg var redd for hvilken svar jeg skulle få. Likevel vil jeg vite 🙈 Anonymkode: 2bcf0...f43 Da er det bare å spørre neste gang du ser dem eller noe slikt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #18 Del Skrevet 31. oktober 2024 Jeg var sammen med en som var en manipulerende drittsekk. Alle rundt oss skrøt av hvor grei og snill han var. Hvor heldig jeg var som hadde han. Etter bruddet, så var det SÅÅÅÅÅÅÅÅ bra at jeg var kvitt han. Alle hadde jo sett at han ikke var bra for meg, og at han stadig vekk prøvde å sjekke opp andre på byn. Hvorfor kunne de ikke sagt det før? Hvorfor skulle jeg kaste bort halve livet mitt på en mann som hele tiden var på utkikk etter noe bedre, og som var utro flere ganger? Hadde jeg sett utroskap og svikende oppførsel hos vennepar, så hadde jeg sagt fra selv om det er vanskelig. Anonymkode: 91b14...72d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #19 Del Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): ...Etter bruddet, så var det SÅÅÅÅÅÅÅÅ bra at jeg var kvitt han. Alle hadde jo sett at han ikke var bra for meg, og at han stadig vekk prøvde å sjekke opp andre på byn. Hvorfor kunne de ikke sagt det før? Anonymkode: 91b14...72d Mest sannsynlig fordi de var redd for å blande seg Anonymkode: 07511...f12 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #20 Del Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Mest sannsynlig fordi de var redd for å blande seg Anonymkode: 07511...f12 Vel jeg for min del sitter nå gammel fattig syk alene og deprimert uten sosial kontakt. 🥳 Anonymkode: 2bcf0...f43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå