AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #1 Skrevet 30. oktober 2024 Jeg sliter med angst, og sove vegring pga. mareritt. skal ikke utelukke helt at jeg har PTSD. Er henvist til psykolog for å sjekke det nærmere ut. Så det var relevant bakgrunnsinformasjon. Så spørsmålet mitt er: Er det vanlig å bli kvalm når man er sliten? Anonymkode: a3fb7...fa6
Irak Skrevet 30. oktober 2024 #2 Skrevet 30. oktober 2024 Ja det kan skje. Litt trasig er det, men det går over. Så lenge det ikke er langvarig så ville jeg ikke vært bekymret. Er du usikker vil jeg anbefale deg å ta en tur til legen. 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #3 Skrevet 30. oktober 2024 Jeg blir det. Skikkelig kvalm og uggen. Anonymkode: 185a3...8b6 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #4 Skrevet 30. oktober 2024 Jeg blir det, er kvalm og uggen, mister matlysten og kan også bli dårlig i magen. Nervesystemet er gøy, dere 👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼 Anonymkode: c89bd...50b 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #5 Skrevet 30. oktober 2024 Ja, jeg blir det. Og selv om jeg ikke har lyst på mat, hjelper det på kvalmen å spise litt. Anonymkode: 8b650...762
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #6 Skrevet 30. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg sliter med angst, og sove vegring pga. mareritt. skal ikke utelukke helt at jeg har PTSD. Er henvist til psykolog for å sjekke det nærmere ut. Så det var relevant bakgrunnsinformasjon. Så spørsmålet mitt er: Er det vanlig å bli kvalm når man er sliten? Anonymkode: a3fb7...fa6 Ja. Det går over. Forsøk å øve på å kjenne igjen symptomene slik at du stopper noe før du blir så sliten at du blir kvalm. Og dersom du har ting du absolutt vil gjøre (man ønsker jo noen ganger delta på ting selv om de er høystress) så forsøk å hvile deg «frempå» dagen før, sov nok, spis og drikk sunt og sett av en dag etterpå til å - være uggen. La deg selv være som du er. Om ikke du aksepterer deg: hvem vil? Men å nevne at du blir kvalm av stress til lege etc er lurt. Det er minst liker vanlig å ikke bli det. Anonymkode: fbd33...308
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #7 Skrevet 30. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg blir det, er kvalm og uggen, mister matlysten og kan også bli dårlig i magen. Nervesystemet er gøy, dere 👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼 Anonymkode: c89bd...50b Dette får jeg også, pluss brekninger. Yummy! Anonymkode: 09e3a...26f
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #8 Skrevet 30. oktober 2024 Dette kan henge sammen ja TS. Jeg har PTSD etter en traumatisk hendelse fra mange år siden. Har lært meg å leve ganske godt med det. Sist uke ble jeg skikkelig trigget og på et vis retraumatisert. De siste dagene har jeg slitt skikkelig med angst, jeg har vært nummen i hele kroppen og vært så kvalm at jeg nesten har kastet opp. Nå begynner det å roe seg litt og kvalmen har roet seg noe. Anonymkode: 51ccf...a01 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #9 Skrevet 30. oktober 2024 Jeg kaster opp når alt blir for tøft. Er vant til det Anonymkode: af287...97e 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #10 Skrevet 30. oktober 2024 Jeg blir kvalm, tørr i munnen, får hodepine og generelt veldig uggen når jeg er mentalt sliten. Anonymkode: ce2b5...fdc
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #11 Skrevet 31. oktober 2024 Når angsten er høy er det vanlig at jeg har en del brekninger. Er den intens kaster jeg opp. Anonymkode: 3acea...1ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå