Gå til innhold

Samboer er kjedelig i kommunikasjonen... Svarer ja og nei.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sier jeg noe så svarer han ja og nei.

Spør jeg om forsikring og hva han tenker er best, så er det tja jeg vet ikke.

Forteller jeg noen gode nyheter så er det så bra!

Det er liksom.... ingenting? 🤷‍♀️ veldig enveiskommunasjon. Savner å ha en som svarer og graver, deler meninger og tanker. 

Andre med partner som også er sånn? 

Anonymkode: 7f92d...23d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Både "ja" og "nei" er fullgode svar, man trenger ofte ikke bruke masse ord for å få frem svaret sitt og prate i timevis hvis det holder med noe enklere. Det du ønsker er ikke kommunikasjon eller dialog det er mas. Å bruke timevis på å prate om hva man tenker? Vel jeg er som hun der blå fisken i Nemo, tankene flyr overalt, du ville ikke hengt med - så "vet ikke" er et mye bedre svar, tro meg.. 

Anonymkode: 62897...cda

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Delbreaker for min del.

Men lenge før samboerskap ble tatt opp. Før et fast forhold i det hele tatt, egentlig. 

Anonymkode: 1e09a...cfe

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Dette oppdager man når man dater. Liker man det ikke så blir man ikke sammen med vedkommende. 

Dette får du ikke endret hos samboeren din om han har vært sånn hele veien.

Har han nettopp blitt slik så tipper jeg at han dessverre er lei av forholdet deres og gidder ikke involvere seg.

Anonymkode: dd9e3...74f

• Liker 1
Skrevet

...og dette oppdaget du etter at dere hadde flyttet sammen?

Anonymkode: f5946...143

• Liker 2
Skrevet

forhåpentligvis svarer han i det minste riktig når han svarer "ja" eller "nei" 

- "synes du nabodama er sexy?" - "Nei" 

- "har du lyst til å spandere en helaften ute?" - "Ja" 

Ikke omvendt 

Anonymkode: a9fea...d40

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Både "ja" og "nei" er fullgode svar, man trenger ofte ikke bruke masse ord for å få frem svaret sitt og prate i timevis hvis det holder med noe enklere. Det du ønsker er ikke kommunikasjon eller dialog det er mas. Å bruke timevis på å prate om hva man tenker? Vel jeg er som hun der blå fisken i Nemo, tankene flyr overalt, du ville ikke hengt med - så "vet ikke" er et mye bedre svar, tro meg.. 

Det er snakk om hvorvidt fyren gir henne noe slags stimuli i forholdet. Hva skal man med en person som bare sitter der i stillhet og verken har noe ønske eller vilje om å prate om hva som opptar en eller bidrar i samtaler om ulike praktiske tema? Eg hadde dødd av kjedsomhet og det hadde tatt slutt utrolig fort for jeg oppfatter dette raskt som lav interesse for meg som person, og lav hjerneaktivitet på generell basis.

• Liker 8
Skrevet

Jeg hadde ikke taklet en kjæreste der vi ikke kommuniserer.

Men, du må jo ha opplevd dette før dere flyttet sammen?

Anonymkode: 505d8...c83

Skrevet

Slutt å stille ja/nei-spørsmål.

Anonymkode: 5415d...1cc

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Du veit at dei fleste ting her i verda har mange nyansar? Altså, at det finst noko i mellom "stum" og "timesvis med prat"?

Det ts ønsker, er truleg noko i mellom desse ytterpunkta. Og herregud, eg skjønar ho godt. 

Intellektuell stimuli, nokon som stiller oppfølgingsspørsmål, verkar interessert i å høyre på noko du deler, ein å sparre med når det gjeld ulike problemstillingar ein kan møte på her i verda. Viktige eigenskapar i ein partner.

Men du må nok ta han som han er (og visne bort sjølv), eller gå. Vanskelig å endre slikt.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Vel, du mener at det holder med å surre rundt i en boble som en gullfisk?  Og det skulle være tilfredstillende for en partner å observere ? Ærlig talt , det er jo hjernedødt 

Anonymkode: c9977...6ec

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det er liksom.... ingenting? 🤷‍♀️ veldig enveiskommunasjon. Savner å ha en som svarer og graver, deler meninger og tanker. 

Ønsker du å høre om hva han mener eller ønsker du å han skal være enig med deg?

Anonymkode: 9bbe6...501

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vel, du mener at det holder med å surre rundt i en boble som en gullfisk?  Og det skulle være tilfredstillende for en partner å observere ? Ærlig talt , det er jo hjernedødt 

Anonymkode: c9977...6ec

nopemen jeg tenker vel at TS burde oppdaget at partneren var ulik henne FØR de ble samboere :P og i det også skjønte hvor ulike de var på enkelte ting slik at hun har VALGT å ha denne relasjonen TIL TROSS FOR ulikehetnee, og nå er det liksom greit å klage fordi hun er lei? Da kan hun like gjerne avslutte forholdet fordi HUN vil noe annet og eie det tenker jeg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.10.2024 den 17.23):

Og min mann svarer med altfor mange ord. I stedet for å si ja eller nei, er det en haug med ord for å kanskje komme til poenget. Det skal forklares opp og ned i mente hele tiden.

Da barna var små, ramlet de av lenge før han kom til poenget. Og hadde glemt for lengst hva det egentlig handlet om ;) 

Som jeg sier til ham noen ganger, du snakker utrolig mye til å si så lite :D 

Anonymkode: cc7e1...f82

• Liker 1
Skrevet

Men har han alltid vært sånn? Om ja, hva er egentlig poenget? Mulig dere ikke er en match da. Det er låsbart, om du vil betale prisen det koster. 

Anonymkode: 20c01...5fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...