Gå til innhold

Katt svarer noen ganger med en brumme lyd

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva det betyr? Jeg er bare litt nysgjerrig.

Jeg snakker ofte til han og han svarer med forskjellige lyder. Snakker jeg til han om våtfor eller godbiter så hører jeg på mjauingen at han blir glad og forventningsfull. Men hender han også svarer med denne brummelyden. Virker ikke som han er misfornøyd med noe, bare kommer med denne lyden. Noen som er flinke på kattespråket her? Er ikke bekymret, bare nyskjerrig 😺

Anonymkode: c4c10...15f

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min katt brummer når han er stresset eller redd

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (8 timer siden):

Min katt brummer når han er stresset eller redd

Skjønner. Min virker ikke stresset eller redd. Han svarer meg med denne lyden mens han er glad.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en lyd som dette?

Det er en hilse- og koselyd. 😻

Der en lyd som katter gjerne lager når de hilser på mennesker eller andre katter de er venner med. Kattemødre lager også denne lyden til ungene sine. 

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perelandra skrev (5 timer siden):

Er det en lyd som dette?

Der en lyd som katter gjerne lager når de hilser på mennesker eller andre katter de er venner med. Kattemødre lager også denne lyden til ungene sine. 

Ja 😸😻

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå det gjør mine og, lager alltid den lyden når jeg kommer hjem og når de får kos.

Anonymkode: cfa44...1a7

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Knurring eller prr? Den prr lyden er som et glad hei! 

Anonymkode: d3dae...5fc

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min brumma mens han løp fort og ser viste seg å være inngrodd klo og det er veldig smertefullt. Sjekk om det kan være noe sånt. 

Anonymkode: 2e15e...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perelandra skrev (På 5.11.2024 den 15.50):

Er det en lyd som dette?

Elsker den lyden. 🥰

Anonymkode: 31f3e...e70

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.11.2024 den 21.23):

Ja 😸😻

Det er jo en hilselyd. Den er glad 🥰 

Og enda søtere - det er menneskespråket dens. Katter kommuniserer ikke slik med hverandre. 

Anonymkode: 24893...374

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ååå det gjør mine og, lager alltid den lyden når jeg kommer hjem og når de får kos.

Anonymkode: cfa44...1a7

Ja, her det skjer her og. Når der glade. Kommer løpende mot. Brått våkner opp og ser meg  🥰

Ofte når de kun prater får jeg et "stille mjau", de åpner munnen, du kan mulig høre en lav lyd eller knitring, samtidig som de har litt smale øyne, og avslappet kroppsspråk. 

Så har du den mer innstendige "miiiiiia", "maaaa". Det er når de vet de får mat straks. 

Men den morsomste er når de snakker med fuglene, da knitrer de. Det språket snakker de aldri med meg 😂

Anonymkode: 24893...374

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.11.2024 den 17.41):

Men den morsomste er når de snakker med fuglene, da knitrer de. Det språket snakker de aldri med meg 😂

Det er veldig artig å høre på ja! Halen går som et petimeter også, pus blir ivrig av å se på fugler utenfor vinduet 🥰

Anonymkode: 38da6...436

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perelandra skrev (På 5.11.2024 den 15.50):

Er det en lyd som dette?

Min kommuniserer utelukkende sånn 🥰 Aldri vanlig mjau. Kan til nød få et vrrrrræo. Har også hørt at det er sånn de snakker til mennesker, men har sett på kamera katter har rundt halsen at de sier sånn til mye rart 😅 Både til andre katter og når de er alene.

Anonymkode: 97a99...665

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...