Gå til innhold

Gave til barn man ikke kjenner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg og mannen har blitt invitert til et annet ektepar på middag. Vi vil gjerne gi en liten gave til sønnen deres, siden foreldrene også får en liten ting hver. Så da blir spørsmålet; Hva gir man i gave til sønnen? Han er 7 år gammel. Noe mer enn det vet jeg ikke. Opplever at bok kan bli litt for "personlig", vil ikke gi mat eller godterier siden vi ikke vet om han er allergisk eller om foreldrene ikke er så glad i at han får mye godteri etc. Klær blir vel bare rart? Er det noen typer leker eller andre ting som er spesielt populært i den alderen? Tenker ikke at det skal koste noe mer enn ca 200,-. 

Alle forslag tas i mot med stor takk! 

Anonymkode: 34045...1e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En liten type Legoboks får vel ikke blitt feil?

Anonymkode: a9524...a6f

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Bare plukk med deg noe. 7 år er litt liten for å bygge Lego helt alene (de gidder ikke), ville anbefalt Actionfigurer e.l som kommer "ferdig" evt en liten Lego pakke som ikke krever så mye bygging.. 

Anonymkode: 1eac0...471

Skrevet

Prompepute er alltid gøy

Anonymkode: 061b0...585

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Prompepute er alltid gøy

Det er helt sant. Prompepute er undervurdert. 

• Liker 3
Skrevet

Takk for gode tips! Skal kjøpe et LEGO-sett og se om jeg får med meg en prompepute også 😆

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Bare plukk med deg noe. 7 år er litt liten for å bygge Lego helt alene (de gidder ikke), ville anbefalt Actionfigurer e.l som kommer "ferdig" evt en liten Lego pakke som ikke krever så mye bygging.. 

En 7 åring er ikke for liten til å bygge Lego alene nei. Min på 7 år har ingen problemer med å bygge etter tegninger og uten hjelp. Gjort det i noen år.

Anonymkode: ca187...528

• Liker 8
Skrevet

OT, men skal dere kjøpe en gave HVER til foreldrene pluss en gave til barnet (for 200 kroner) fordi dere skal på middag? Er ikke det voldsomt?

Jeg ville tatt med en flaske vin til foreldrene, eller en blomst og tenkt at det var nok. Gave til 7-åringen trenger i alle fall ikke koste 200 kroner i tillegg! 

Anonymkode: 68f7d...0de

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

En 7 åring er ikke for liten for en liten legoboks nei 

Anonymkode: 5376e...f2c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min ene sønn har bygd lego fra han var knapt 3 år, da med litt hjelp. Husker ikke når han begynte helt alene, men han var hvertfall ikke eldre enn 4 år. Han andre har aldri hatt tålmodighet til å bygge Lego, si det har nett med personlighet å gjøre enn alder. 

Jeg hadde likevel gått for en legoboks.

Anonymkode: 1203d...f5e

• Liker 1
Skrevet

En liten pakke pokemonkort slår også veldig an, sånn om noen andre ville ha tips til en senere anledning.

Anonymkode: 4b922...cc8

• Nyttig 1
Skrevet

Lego

Anonymkode: 8960d...264

• Liker 1
Skrevet

Trenger ikke gave.

Anonymkode: f6f35...a6a

Skrevet
Stor pike skrev (2 timer siden):

Det er helt sant. Prompepute er undervurdert. 

Prompepute er fantastisk gøy 🤣🤣🤣🤣

Skrevet

Prompepute er absolutt undervurdert. Og jeg vil også slå et slag for trappetroll (hvis de har trapp da). Billig og populært. :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke min erfaring - en liten legoboks er ypperlig 😄

Anonymkode: 10b57...7e2

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Eh jo det finnes flere 7 åringer spm bygger alene

Anonymkode: aa0fa...90c

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Prompepute er alltid gøy

Tullete ting å kjøpe spør du meg, sånn som blir kastet etter kort tid

Anonymkode: aa0fa...90c

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Vanlig lego (altså ikke duplo) er fra 4 år og oppover. De fleste barn som liker lego klarer/gidder å bygge legosett selv i en alder av 7 år. Med mindre det er et digert sett til 1500,- kr.

Anonymkode: 560fd...9fc

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...