Gå til innhold

Moren min tar aldri telefonen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og når hun ringer opp igjen så sier hun at hun drakk kaffe eller så gjennom posten eller noe. Alt er viktigere en å snakke med meg tydeligvis. Er heller ikke mer en en knapp time når hun er på besøk hos meg, mens hun er ofte på besøk hos andre og er mye lenger , det har hun selv sagt. Og hun tar alltid med seg kaffe for hun tror tydeligvis ikke jeg klarer å lage kaffe. Jeg blir så oppgitt. Så frister meg å ikke ta telefonen neste gang hun ringer og ikke invitere henne. Lurer på om hun tar hintet. Vanlig å bli sånn når man blir eldre? Flere som har sånne mødre?

Anonymkode: 68429...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dette er det verste med din mor, så er det ikke ille. Dette er jo ting det går an å ta opp, hvis moren din er til å snakke med. Si at du gjerne lager kaffe når hun kommer, si at det er hyggelig om hun blir litt lenger når hun er på besøk. Det med telefonen er da helt vanlig, kanskje den er på lydløs, hun ringer deg jo opp igjen til og med.

Anonymkode: e8333...728

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er sånn. Jeg har sluttet å bry meg om henne, for hun setter aldri av tid til meg. Er lei av å bli skuffet gang på gang. Når hun er hos min søster, kan de sitte i timesvis hos henne. Her sitter hun på sofakanten med jakken på, klar for å dra like fort som hun kom. Jeg ser at hun ig søster er på shopping, spiser lunsj sammen osv. Jeg tror sist jeg spiste lunsj med mamma, var 4 år siden. MED søster selvsagt. Jeg har prøvd å invitere hit og sånn, men hun kan aldri. Hun stikker i beste fall hodet inn døra, så drar hun. Så klager hun på at jeg aldri ringer, men jeg sjekket anropsloggen. Jeg har ringt samtlige ganger det siste halvannet året. Masse anrop er ubesvart av henne. De som er besvart, varer i toppen 15 minutter. Så nå orker jeg ikke mer.

Anonymkode: fe91d...a84

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvis dette er det verste med din mor, så er det ikke ille. Dette er jo ting det går an å ta opp, hvis moren din er til å snakke med. Si at du gjerne lager kaffe når hun kommer, si at det er hyggelig om hun blir litt lenger når hun er på besøk. Det med telefonen er da helt vanlig, kanskje den er på lydløs, hun ringer deg jo opp igjen til og med.

Anonymkode: e8333...728

Det går ikke an å ta det opp med henne. Da blir hun sur og sier at det er bare sånn det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere forsøkt å være litt mer positivt innstilt når dere er sammen med mødrene deres? Det er morsomst å spise lønsj/shoppe men noen som er i godt humør og ikke klager om alle mulige problemer i livene sine.

Anonymkode: 40451...09d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har dere forsøkt å være litt mer positivt innstilt når dere er sammen med mødrene deres? Det er morsomst å spise lønsj/shoppe men noen som er i godt humør og ikke klager om alle mulige problemer i livene sine.

Anonymkode: 40451...09d

Jeg klager ikke når jeg er sammen med henne. Jeg syns bare hun kunne vist litt mer at hun bryr seg om meg. Men det gjør hun ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Og når hun ringer opp igjen så sier hun at hun drakk kaffe eller så gjennom posten eller noe. Alt er viktigere en å snakke med meg tydeligvis. Er heller ikke mer en en knapp time når hun er på besøk hos meg, mens hun er ofte på besøk hos andre og er mye lenger , det har hun selv sagt. Og hun tar alltid med seg kaffe for hun tror tydeligvis ikke jeg klarer å lage kaffe. Jeg blir så oppgitt. Så frister meg å ikke ta telefonen neste gang hun ringer og ikke invitere henne. Lurer på om hun tar hintet. Vanlig å bli sånn når man blir eldre? Flere som har sånne mødre?

Så irriterende.  Hvor gammel er hun? Er du eneste barnet hennes? Kan det være at hun har stilt mobilen på lydløs?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg klager ikke når jeg er sammen med henne. Jeg syns bare hun kunne vist litt mer at hun bryr seg om meg. Men det gjør hun ikke.

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Min mor har blitt verre i pensjonist-alderen og er blitt veldig sær. Min samboer mener hun er en narsissist, og tåler henne kun i små doser. Jeg merker jeg har det mye bedre med lite kontakt med min mor. Har du prøvd å se det fra den vinkelen? At din mor kanskje ikke er så bra for deg? Spesielt når hun er sånn? Du kan jo holde avstand fra henne en stund og se hvordan det går?

Anonymkode: b1862...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sefanja skrev (1 minutt siden):

Så irriterende.  Hvor gammel er hun? Er du eneste barnet hennes? Kan det være at hun har stilt mobilen på lydløs?

Ja det er det. Hun er snart 66. Jeg har en bror, men han er det mer stas å besøke har jeg skjønt. Ja noen ganger, ellers bare tar hun den ikke selv om hun hører den fordi det er noe småtteri som er viktigere. Hun har selv ramset opp grunnet til at hun ikke tar den og at hun ikke alltid har lyden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...