Gå til innhold

Invitert i bryllupsfest med én velkomstdrink, ellers fri bar og ingen mat – fjernt de ber om gaver?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 10.22):

Hei, TS, her, så denne tråden hadde levd sitt eget liv uten meg.
De hadde middag med nærmeste familie EN ANNEN DAG, dette var festen alle venner var bedt på.
Det var taler og alt som i et vanlig bryllup, bortsett fra at vi satt der uten noe å spise i timesvis.
Fra 19-23:30. Da kom det en kjele med noen pølser opp.
Fant jo fort ut at jeg ikke var den eneste som syntes dette bryllupet var en gnien sak, men alle var hyggelige og sa selvfølgelig ingen ting.
Og nei, det handler ikke om at jeg må drikke så mye, men når jeg må bruke en hel lørdag, stille i mitt fineste tøy, for så å høre på taler om andre og betale hele kvelden selv, da foretrekker jeg heller å bruke de pengene på et utested jeg selv velger.
Jeg syns det mest fascinerende hvor tonedøve noen mennesker er for vanlig skikk og bruk, tror ikke det falt dem inn at dette var litt rart. Alt annet, som handlet om dem, hadde de gått all in på - kjole og dress, hotell, bryllupsreise.

Anonymkode: 5dfc7...ddf

Men hva gjore dere mellom talene da? Sat dere bare på langbord å snaket uten noe å spise? Med borkort og alt? Høres merkelig ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 10.22):

Hei, TS, her, så denne tråden hadde levd sitt eget liv uten meg.
De hadde middag med nærmeste familie EN ANNEN DAG, dette var festen alle venner var bedt på.
Det var taler og alt som i et vanlig bryllup, bortsett fra at vi satt der uten noe å spise i timesvis.
Fra 19-23:30. Da kom det en kjele med noen pølser opp.
Fant jo fort ut at jeg ikke var den eneste som syntes dette bryllupet var en gnien sak, men alle var hyggelige og sa selvfølgelig ingen ting.
Og nei, det handler ikke om at jeg må drikke så mye, men når jeg må bruke en hel lørdag, stille i mitt fineste tøy, for så å høre på taler om andre og betale hele kvelden selv, da foretrekker jeg heller å bruke de pengene på et utested jeg selv velger.
Jeg syns det mest fascinerende hvor tonedøve noen mennesker er for vanlig skikk og bruk, tror ikke det falt dem inn at dette var litt rart. Alt annet, som handlet om dem, hadde de gått all in på - kjole og dress, hotell, bryllupsreise.

Anonymkode: 5dfc7...ddf

Men hvis det var en fest på utested som starta kl 19, og dere fikk nattmat, tenker jeg det er kommunikasjonen som er dårlig. På fest må man ikke ha middag, hvis man er der for å feste.

Anonymkode: 45692...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Men hvis det var en fest på utested som starta kl 19, og dere fikk nattmat, tenker jeg det er kommunikasjonen som er dårlig. På fest må man ikke ha middag, hvis man er der for å feste.

Anonymkode: 45692...4a5

Men det høres jo ikke ut som en fest? Det var taller og TS sier de bare satt der. På en typisk fest har man ikke taler men musik, og folk kan bevege seg rundt og danse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...