AnonymBruker Skrevet 30. oktober #21 Del Skrevet 30. oktober Drikke er nå en ting, men har aldri hørt om bryllup uten matservering før??? Anonymkode: ba9d2...a64 20 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #22 Del Skrevet 30. oktober AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hva er det med folk her inne sine holdninger til og sitt konsum av alkohol? Må alkohol inn i alle festlige sammenkomster for at noe skal være vellykket eller levelig å delta på? Synes det er trist at du er invitert i bryllup når du må lage en slik tråd. La være å gå så slipper du hele problemstillingen, og bryllupet blir spart for noen med dårlige holdninger til alkohol. Anonymkode: 3bd3e...512 Bare slutt med sånt oppgulp. Anonymkode: fd3a8...3e8 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #23 Del Skrevet 30. oktober Jeg var i et bryllup hvor det var middag (ett heller tørt stykke kjøtt) også kaker til dessert. Noe hjemmebrygget øl til drikke. Heldigivs også brus og vann der. Også ikke noe mer etterpå. Ingen musikk eller noe. Synes det var ganske stusselig. Anonymkode: 5ad48...b7c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lost little girl Skrevet 30. oktober #24 Del Skrevet 30. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Drikke er nå en ting, men har aldri hørt om bryllup uten matservering før??? Anonymkode: ba9d2...a64 Stusser også på dette! Bryllup uten mat har jeg aldri hørt om. Hadde nok uansett gitt gave, men hele opplegget høres sært ut! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #25 Del Skrevet 30. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Drikke er nå en ting, men har aldri hørt om bryllup uten matservering før??? Anonymkode: ba9d2...a64 Takk, det er dette jeg syns er mest merkelig. Vi skal komme og være på fest i da 5-7 timer uten noe servering. Så jeg antar jeg må ut på et tidspunkt å kjøpe meg noe i byen, ikke billig det heller. Ev spise veldig mye på fohånd og komme litt senere. Veldig mange moralister her som hang seg opp i alkoholbiten, men greia er jo at jeg syntes dette var et overraskende spinkelt bryllup, og at å be så mange for så mange timer uten mat er rart. Anonymkode: 5dfc7...ddf 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #26 Del Skrevet 30. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bare slutt med sånt oppgulp. Anonymkode: fd3a8...3e8 Dette er absolutt ikke oppgulp. Temaet i denne tråden går igjen i tråd etter tråd, sist var det vel en muslim som skulle arrangere julebord, uten alkohol, har du hørt på makan? Anonymkode: 3bd3e...512 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #27 Del Skrevet 30. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette er absolutt ikke oppgulp. Temaet i denne tråden går igjen i tråd etter tråd, sist var det vel en muslim som skulle arrangere julebord, uten alkohol, har du hørt på makan? Anonymkode: 3bd3e...512 Jeg formulerte meg kanskje litt dumt i første innlegg (og feil i overskriften) men her er det altså mangel på både drikke OG MAT, det syns jeg er merkelig. Aldri vært i et bryllup som har vært i nærheten av så spinkelt. Anonymkode: 5dfc7...ddf 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #28 Del Skrevet 30. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette er absolutt ikke oppgulp. Temaet i denne tråden går igjen i tråd etter tråd, sist var det vel en muslim som skulle arrangere julebord, uten alkohol, har du hørt på makan? Anonymkode: 3bd3e...512 Det er jo oppgulp å å komme med "Må alkohol inn i alle festlige sammenkomster for at noe skal være vellykket eller levelig å delta på?" i denne sammenhengen. Det er bar og tilgang på alkohol. Anonymkode: fd3a8...3e8 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 30. oktober #29 Del Skrevet 30. oktober Så får du nyte en ny opplevelse da, og legge i erfaringsbanken. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #30 Del Skrevet 30. oktober Høres ut som de inviterer ekstra gjester kun for å få flere gaver. Har man ikke råd til å spandere mat og litt drikke på gjestene så inviterer man dem heller ikke. Jeg hadde følt meg som ‘gavefyllgjest’ og blitt hjemme Anonymkode: c0611...cb9 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #31 Del Skrevet 30. oktober Tradisjonelt så skal gaven stå i stil med pris på kuvert (måltid per person). Koldtbord/buffé er f.eks rimeligere enn treretters, og speiles også i antrekk. Dress/galla er dyrere enn pent/cocktail. Ingen kuvert, ingen gave? Ville ringt brud eller brudgom og spurt om jeg forstod invitasjonen korrekt. Anonymkode: fcd40...856 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 30. oktober #32 Del Skrevet 30. oktober AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg har vært med på utdrikningslag og gleda meg, men når invitasjonen kom ble jeg litt paff over at de faktisk bidro med så lite selv, men forventet pengegaver. Jeg tenker det fort går tusen kroner minst denne kvelden. De tjener også mye mer enn meg. Anonymkode: 5dfc7...ddf Om du droper alkoholen har du jo 1000 kr til gave da.... Synes det er ganske spesielt av deg å prioritere å drikke deg full over en gave til brudeparet! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #33 Del Skrevet 30. oktober AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg formulerte meg kanskje litt dumt i første innlegg (og feil i overskriften) men her er det altså mangel på både drikke OG MAT, det syns jeg er merkelig. Aldri vært i et bryllup som har vært i nærheten av så spinkelt. Anonymkode: 5dfc7...ddf Hvorfor blir man invitert i bryllup? For å drikke i mengder og spise, og feste uhemmet, eller for å feire at to mennesker har bestemt seg for å leve sammen i evig tid? Holdningene til mennesker i mange av disse trådene er lite modne, lite reflekterte, og lite fleksible. Er refleksjon og holdningene generelt like dårlige som holdnngene i denne tråden til alkohol og måten å svare på, så har man ingenting i et bryllup å gjøre. Anonymkode: 3bd3e...512 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #34 Del Skrevet 30. oktober AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg har vært med på utdrikningslag og gleda meg, men når invitasjonen kom ble jeg litt paff over at de faktisk bidro med så lite selv, men forventet pengegaver. Jeg tenker det fort går tusen kroner minst denne kvelden. De tjener også mye mer enn meg. Anonymkode: 5dfc7...ddf Tusen kroner? Det var billig bryllup. etiketten er vel og betale for sin kuvert i gave, så da kan du jo kjøpe gave som matcher pris på velkomstdrink. Anonymkode: 7f8e8...9a1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #35 Del Skrevet 30. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er refleksjon og holdningene generelt like dårlige som holdnngene i denne tråden til alkohol og måten å svare på, så har man ingenting i et bryllup å gjøre. Anonymkode: 3bd3e...512 Høres ikke ut som at du er den artigste å invitere i bryllup. Anonymkode: fd3a8...3e8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #36 Del Skrevet 30. oktober Pippi Lotta skrev (3 minutter siden): Om du droper alkoholen har du jo 1000 kr til gave da.... Synes det er ganske spesielt av deg å prioritere å drikke deg full over en gave til brudeparet! Bryllup er kjedelig nok. Uten alkohol er det som en kirkefest😂 Anonymkode: c0611...cb9 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #37 Del Skrevet 30. oktober Og jeg gir/sender gave selv om de ikke har fest. Fordi det er mennesker jeg bryr meg om. Og fordi jeg ikke ser på det som en bytte-fest i penger/verdier. Anonymkode: f1b48...c7d 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #38 Del Skrevet 30. oktober AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det er klart, men jeg er da vant til at brudeparet faktisk byr på en fest/middag. Det handler ikke om kroner og øre per se, men at jeg syns det er merkelig å invitere til så lite og samtidig be om penger. Og dette er i en stor by med dyr bar, så alkoholfrie øl blir også fort 90 kr per. Ikke noe billig sted dette. Anonymkode: 5dfc7...ddf Er det på en bar, eller er det bar der bryllupsfesten holdes? Hvor gamle er dere? Jeg synes også det er rart at det ikke er noe matservering om det er en fest som skal vare i mange timer. Skal det være toastmaster, taler og brudevals uten kake? Jeg har vært i mange ulike bryllup og tenker det viktigste er at brudeparet får en fin dag. Jeg hadde tatt med meg en proteinbar og et smil, men selvsagt gitt mindre beløp i gave enn jeg gir for 4 retters og fri bar ( som i gratis bar). Anonymkode: 7f8e8...9a1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #39 Del Skrevet 30. oktober Kan det være at de har middagen tidligere å at du helt enkelt bare er invitert til selve festen? Hadde uansett gitt gave. Om du syns det er ubehagelig å gi bare penger så gi en liten gave i tillegg til penger. Jeg hadde gitt en gave selv om de ikke hadde hatt fest. Anonymkode: 8e86a...133 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #40 Del Skrevet 30. oktober De har sikkert giftet seg i utlandet etc på forhånd og har en fest for å feire giftemålet med venner og familie, da er det ikke alltid det er full middag, taler osv. Anonymkode: 7c1e6...804 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå