Gå til innhold

Invitert i bryllupsfest med én velkomstdrink, ellers fri bar og ingen mat – fjernt de ber om gaver?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, dette er altså ståa, og jeg syns det er litt frekt? Hvorfor skal jeg gi dem gave når jeg også må kjøpe meg selv drikke
til vanlige barpriser hele kvelden, samt spise på forhånd. Hvis jeg hadde invitert til noe sånt, hadde jeg tenkt å påpeke
at vi ikke forventet gaver, i hvert fall. Kjenner jeg ikke har så veldig stor giverlyst...

Anonymkode: 5dfc7...ddf

Frekt spør du meg

Anonymkode: 7e39a...878

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

😂

Så fordi du ikke får påspandert fylla, får ikke brudeparet gave??

Kan du ikke la være å drikke mer enn en drinken da?

Kanskje du skal bli hjemme med den holdningen? 

Anonymkode: 6b4b4...463

Eh ingen mat heller, spesielt spør du meg

Anonymkode: 7e39a...878

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke ut som at du er den artigste å invitere i bryllup.

Anonymkode: fd3a8...3e8

Klarer du ikke argumentere for meningene dine på en bedre måte enn dette? 

Anonymkode: 3bd3e...512

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjern velkomst drikken og den frie baren, samt legg til lang reisevei som krevde overnattinger, så har du bryllupet jeg var invitert i.

Ja man kommer for å feire brudeparet som så mange før her kommenterer, men ei feiring krever litt innsats. Tomme bord gjør sjeldent underverket på stemningen.

Anonymkode: 63acd...fa5

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feiring av hva? De er sikkert separert etter et par år uansett. Hadde jeg dratt, så hadde jeg hatt med en svett matpakke med litt sliten makrell i tomat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid syns det er litt sært å invitere folk i bryllup, uten å få mat. Jeg vet at folk har invitert gjester kun til festen etter middagen, men det er rart. Man gjør det nok fordi det handler om at man ikke har råd til å ha så mange gjester til middag. Men da får man feire etter budsjettet, tenker jeg. Det ender jo opp med at man rangerer gjestene, med mindre det er noen som spesifikt har sagt at de selv kun ønsker å komme til festen.

Syns det er veldig rart å invitere til bryllup uten mat. Trenger ikke være store greiene, liksom.

Anonymkode: 54537...954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri hørt om bryllup uten mat. At man betaler for drikke er helt greit mener jeg, men matservering bør det være. 

Anonymkode: 7e2ee...568

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hateridioter skrev (På 30.10.2024 den 16.40):

Jeg gir gaver fordi jeg vil glede de jeg er glad i, ikke fordi de gir meg noe.

Hva jeg får eller ikke får servert i et bryllup har ingenting å si for hvor mye jeg gir i gave.

Dette! Man gir fra hjertet fordi man vil feire noen. 

Anonymkode: 1c574...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke formen på bryllupet. Ikke mat og ikke drikke? Hva skal dere gjøre?

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med ti poser potetgull i gave. De andre gjestene kommer til å takke deg. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt spesielt å invitere til bryllup uten mat og drikke, men synes du skal ta med en liten gave om ikke annet, trenger ikke koste skjorta ;) 

Anonymkode: 4c5d2...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.10.2024 den 18.59):

Og jeg som trodde at man dro i bryllup for å feire noen sin store dag…

Anonymkode: b3d0d...367

Får tenne et lys for deg da 🥺 Thoughts and prayers. 
Alle vi andre skjønner jo såklart at det er normal folkeskikk å tilby gjestene sine bevertning. 

Anonymkode: a2c3e...1a6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som et litt kjipt bryllup. Hadde uansett aldri ønsket meg penger selv i gaver.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 30.10.2024 den 18.29):

Du virker egentlig kronisk gjerrig....

Anonymkode: 0a2da...73e

Brudeparet virker jo selv gjerrig. Er nok det hun kjenner på. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dere som er etter ts, klarer dere virkelig ikke å se at dette bryllupet er helt på tryne? Har dere vært i bryllup der det ikke var middag, kun en velkomstdrink og ellers måtte betale for egen drikke, samt at paret ønsker seg penger i gave? Personlig syns jeg det er sylfrekt, og det eneste jeg kan tenke meg, er at disse kun er ute etter penger. 

Så ts, jeg er helt enig med deg i at dette var spesielt, og jeg tenker du fint skal se bort fra dem som mener du tenker feil.

Anonymkode: 9989d...c37

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer på at et bryllup er uten matservering i og for seg, men at gave liksom skal være betaling for det man får i et bryllup synes jeg er rart. 

Altså, jeg hadde selvfølgelig tatt med gave hvis jeg var invitert i bryllup selv uten matservering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 30.10.2024 den 17.05):

Hvorfor blir man invitert i bryllup? For å drikke i mengder og spise, og feste uhemmet, eller for å feire at to mennesker har bestemt seg for å leve sammen i evig tid? 
Holdningene til mennesker i mange av disse trådene er lite modne, lite reflekterte, og lite fleksible. Er refleksjon og holdningene generelt like dårlige som holdnngene i denne tråden til alkohol og måten å svare på, så har man ingenting i et bryllup å gjøre. 

Anonymkode: 3bd3e...512

Det er da vanlig både å få mat og drikke i et bryllup?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Illuminatum skrev (1 minutt siden):

Det er da vanlig både å få mat og drikke i et bryllup?

Det er det helt klart, men det er likevel ikke slik at man gir gave ut fra hva man får servert i et bryllup 🙂 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trakteringen i bryllup er takken for at gjestene har giddet komme og feire brudeparret på dagen. Ingen mat/traktering er uhørt. 

Anonymkode: 1dd03...885

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezzosoprena skrev (9 minutter siden):

Det er det helt klart, men det er likevel ikke slik at man gir gave ut fra hva man får servert i et bryllup 🙂 

Jo, det er faktisk slik det egentlig er. 

Anonymkode: 9989d...c37

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...