Gå til innhold

Invitert i bryllupsfest med én velkomstdrink, ellers fri bar og ingen mat – fjernt de ber om gaver?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, dette er altså ståa, og jeg syns det er litt frekt? Hvorfor skal jeg gi dem gave når jeg også må kjøpe meg selv drikke
til vanlige barpriser hele kvelden, samt spise på forhånd. Hvis jeg hadde invitert til noe sånt, hadde jeg tenkt å påpeke
at vi ikke forventet gaver, i hvert fall. Kjenner jeg ikke har så veldig stor giverlyst...

Anonymkode: 5dfc7...ddf

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gi en oppmerksomhet, da? Jeg synes det er minst like frekt å diktere hvordan andre skal feire sin dag. 

Endret av Kålrota
  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste ønsker vel å gi gave til brudeparet uavhengig av hvordan bryllupet er

Anonymkode: 9adc2...90b

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fri bar? Hvorfor mener du at du da må betale for drikke hele kvelden? 

Likevel enig i at det høres ut som en stusselig feiring 😒

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo litt bak mål om du gidder å betale for drinker i fri bar. 

Anonymkode: 6bd1a...59f

• Liker 20
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gud, jeg skrev feil, jeg mente altså bar hvor alle må betale alt selv! Nå får jeg ikke endra...

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært med på utdrikningslag og gleda meg, men når invitasjonen kom ble jeg litt paff over at de faktisk bidro med så lite selv, men forventet pengegaver. Jeg tenker det fort går tusen kroner minst denne kvelden. De tjener også mye mer enn meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gud, jeg skrev feil, jeg mente altså bar hvor alle må betale alt selv! Nå får jeg ikke endra...

Gir du ofte gaver basert på hva du får tilbake?

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja, dette er altså ståa, og jeg syns det er litt frekt? Hvorfor skal jeg gi dem gave når jeg også må kjøpe meg selv drikke
til vanlige barpriser hele kvelden, samt spise på forhånd. Hvis jeg hadde invitert til noe sånt, hadde jeg tenkt å påpeke
at vi ikke forventet gaver, i hvert fall. Kjenner jeg ikke har så veldig stor giverlyst...

Hva er det med folk her inne sine holdninger til og sitt konsum av alkohol? 
Må alkohol inn i alle festlige sammenkomster for at noe skal være vellykket eller levelig å delta på? 
Synes det er trist at du er invitert i bryllup når du må lage en slik tråd. La være å gå så slipper du hele problemstillingen, og bryllupet blir spart for noen med dårlige holdninger til alkohol. 

Anonymkode: 3bd3e...512

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir gaver fordi jeg vil glede de jeg er glad i, ikke fordi de gir meg noe.

Hva jeg får eller ikke får servert i et bryllup har ingenting å si for hvor mye jeg gir i gave.

Endret av Hateridioter
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Gir du ofte gaver basert på hva du får tilbake?

Som oftest får man jo ikke noe tilbake når man gir gaver, så nei. Men jeg er jo vant til at folk byr på litt mer i et bryllup enn én velkomstdrink og that's it. Da hadde i hvert fall jeg påpekt at man ikke trengte gaver.

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som oftest får man jo ikke noe tilbake når man gir gaver, så nei. Men jeg er jo vant til at folk byr på litt mer i et bryllup enn én velkomstdrink og that's it. Da hadde i hvert fall jeg påpekt at man ikke trengte gaver.

Merkelig tankegang. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare la være å drikke? Det viktigste er vel bare å være sammen? Du vil sikkert få gave av dem i en annen anledning. Det er jo noen som ikke har så mye penger, da er det fornuftig å holde det bryllupet man har råd til. Du trenger jo ikke gi dem så dyr gave heller.

Anonymkode: ac064...9d0

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har vært med på utdrikningslag og gleda meg, men når invitasjonen kom ble jeg litt paff over at de faktisk bidro med så lite selv, men forventet pengegaver. Jeg tenker det fort går tusen kroner minst denne kvelden. De tjener også mye mer enn meg.

De bryllupene man må reise til koster det gjerne mer enn 10 000 kr å dra i. Flybilletter for to, overnatting i to netter, klær og tilbehør og gave. Man går ikke i pluss økonomisk, verken brudepar eller gjester. Men man deltar for å feire brudeparet og forhåpentligvis har man en morsom helg med gode venner/familie. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan du ikke bare la være å drikke? Det viktigste er vel bare å være sammen? Du vil sikkert få gave av dem i en annen anledning. Det er jo noen som ikke har så mye penger, da er det fornuftig å holde det bryllupet man har råd til. Du trenger jo ikke gi dem så dyr gave heller.

De står godt i det, tjener mye mer enn meg. Når jeg må gi de pengegave, blir det jo veldig tydelig hvor mye jeg "prioriterer" å gi dem, hvilket blir ekstra ekkelt, da det skal vippses inn på kontoen deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De står godt i det, tjener mye mer enn meg. Når jeg må gi de pengegave, blir det jo veldig tydelig hvor mye jeg "prioriterer" å gi dem, hvilket blir ekstra ekkelt, da det skal vippses inn på kontoen deres.

Hvis du har lite penger mener jeg at det er helt greit (og fornuftig) å gi et symbolsk beløp. Vennene dine ønsker garantert ikke at du skal lide økonomisk av å gi dem gave.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

😂

Så fordi du ikke får påspandert fylla, får ikke brudeparet gave??

Kan du ikke la være å drikke mer enn en drinken da?

Kanskje du skal bli hjemme med den holdningen? 

Anonymkode: 6b4b4...463

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De bryllupene man må reise til koster det gjerne mer enn 10 000 kr å dra i. Flybilletter for to, overnatting i to netter, klær og tilbehør og gave. Man går ikke i pluss økonomisk, verken brudepar eller gjester. Men man deltar for å feire brudeparet og forhåpentligvis har man en morsom helg med gode venner/familie. 

Det er klart, men jeg er da vant til at brudeparet faktisk byr på en fest/middag. Det handler ikke om kroner og øre per se, men at jeg syns det er merkelig å invitere til så lite og samtidig be om penger. Og dette er i en stor by med dyr bar, så alkoholfrie øl blir også fort 90 kr per. Ikke noe billig sted dette.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...