Gå til innhold

Kollegaer som vil sitte på hjem fra jobb

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg synes mange av dere høres kjipe ut...Er dere egoistiske på alle områder, eller bare når det gjelder kjøring? På min jobbe er vi koselige mot hverandre og hjelper hverandre, også med andre ting enn kjøring.

Anonymkode: 5c9ac...fad

Nettopp, man hjelper hverandre. 

Men noen ganger går hjelpen kun en vei og da er det ikke alltid så morsomt å være den ene parten i lang tid. 

Anonymkode: 7e818...d3f

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner noen som bytter på å kjøre, men det blir jo noe annet.

Jobbet i 20 år, og ikke vært borti sånn mas. Selvfølgelig hjelper jeg folk som skal hente bilen sin på verksted, eller andre spesielle situasjoner.

Setter pris på tid alene i bilen. Og i sær da jeg hadde småbarn som skulle leveres/plukkes opp i barnehage og kanskje handle på tur hjem.

Anonymkode: 46e92...21d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men noen ganger går hjelpen kun en vei og da er det ikke alltid så morsomt å være den ene parten i lang tid. 

Anonymkode: 7e818...d3f

Ofte går det kun EN vei..

Møtt på folk uten lappen, som ikke tar den fordi de ikke skal kjøre rundt på andre 😂

Anonymkode: d91bf...e2c

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.11.2024 den 15.16):

Jeg godtar ikke det, vil ha min egentid i bilen. Så pleier jeg ofte gjøre andre ting rett etter jobb, så vil ikke være låst til at jeg skal kjøre noen hjem. Ikke f*en.

Folk er ansvarlig for å komme seg til/fra jobb selv.

Husker en fin episode, skulle reise på jobb. En lengre reise på noen timer, avtalte tid og sted jeg skulle plukke opp en kollega. Når jeg kom frem stod hen ikke der, ventet noen min. Så ringte jeg, ikke noe svar. Ventet 10min til, ga opp...reiste videre. 1t etterpå ringte hen!! Når hen kom seg på jobb dagen etterpå skyldte hen på meg 😂 For en idiot...kutta ut hele figuren.

Lekse lært! :) 

Anonymkode: d91bf...e2c

Hen?

Anonymkode: bdcb8...fb2

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Hen?

Vedkommende mener trolig at kjønnet til kollegaen er irrelevant i denne sammenhengen. Er det viktig for historien om kollegaen er en kvinne eller mann, synes du?

Sånn:

IMG_9722.jpeg

IMG_9723.jpeg

Anonymkode: bdb32...5be

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hen?

Dette var så viktig at du måtte ta opp en 4 måneder gammel tråd for? 🫠😉

Hvordan gikk det TS, når vi først er i gang igjen her? 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg synes du er utrolig smålig, lite raus og kiip. Samkjøring er jo kjempebra for miljøet og om du likevel skal samme vei ser jeg ikke noe problem. «Alenetid» kan man få litt seinere. At det går an å være så egosentrisk.  

Anonymkode: eff5e...188

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har de noe å gi tilbake av tjenester eller ønsker å betale så er det ikke noe problem. 

Sluttet med veldedighet bare for å være grei. 

Anonymkode: 565d0...308

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes du er utrolig smålig, lite raus og kiip. Samkjøring er jo kjempebra for miljøet og om du likevel skal samme vei ser jeg ikke noe problem. «Alenetid» kan man få litt seinere. At det går an å være så egosentrisk.  

Anonymkode: eff5e...188

Jeg har ingen kollegaer som bor sånn til at det hadde vært poeng i å samkjøre, men da jeg hadde små barn var min alenetid i bil til og fra jobb. Det var ikke noe tidspunkt “senere”, som du påstår.

Anonymkode: bdb32...5be

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet? Det er hyggelig, hjelpsomt og bærekraftig og kjøre sammen. Blir det en vane, krever man selvfølgelig en slags kompensasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har løst det med å ha barnestoler i bilen, som jeg ikke gidder ta ut. Er ikke mine barn, men henter av og til i barnehagen -så da har jeg fått svære sikre stoler. Ingen som spør meg lenger nå.

Anonymkode: 64925...c45

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 30.10.2024 den 16.42):

Hvorfor er nordmenn så kalde med hverandre? Hva så om du hjelper en kollega 10 min av dagen din? Hvis du skal samme vei, så hvorfor ikke? Om du må endre på ruta di for å slippe av kollegaen, da skjønner jeg. 

Anonymkode: 51a07...105

Fordi der kanskje er de eneste 10 min vi kan være alene på en dag. For min del tar jeg som oftest tlf samtaler i bilen.

Anonymkode: 78070...4fa

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi min jobb hjelper vi hverandre. 

Jeg har ikke lappen, og går som regel til jobb. Men det er to kollegaer som skal akkurat samme vei som meg, og det hender jeg spør om å få sitte på hvis det er dårlig vær. De sier ja og vi har utrolig koselige samtaler i bilen, jeg merker at de liker at jeg sitter på. 

Til gjengjeld siden de er greie mot meg så hjelper jeg dem alltid med oppgaver på jobben tilbake, så de får en lettere arbeidsdag den dagen. 

Hadde jeg sittet på ofte hadde jeg såklart også gitt bensinpenger.  

Anonymkode: 974c3...250

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg jobber 8 minutter unna hjemmet. Hvis noen hadde bodd samme sted eller på veien, kunne jeg lett kjørt. Men jeg ville ikke tatt omvei (finnes to veier, ene tar lengre tid). Og hvis jeg skulle innom butikken møtte de evt ventet. 

Men før jobbet jeg 20min unna, men det var stort sett kø, og jeg kunne bruke 45min hjem. Da ville jeg kjøre alene. Mitt lille avbrekk var å ta telefoner, høre på musikk, lydbok. Hadde en krevende jobb med mennesker, og noen kollegaer maste hull i hodet på en. Hendte jeg ble spurt, og ble til og med spurt om å kjøre en "rask" omvei selv om de viste det var rush. Fant unnskyldninger, som at jeg skulle plukke opp mannen i motsatt retning, skulle rett i besøk,, på senteret, trening osv). Ikke tilbudte de å betale heller.  Jeg leide parkering og valgte å prioritere det for en enklere hverdag. 

Anonymkode: e2d27...e3a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 30.10.2024 den 16.40):

Tja, jeg ville sagt ja dersom jeg syntes det var koselig. Hvis ikke, så ville jeg bare sagt at det ikke passer.

Anonymkode: 5c9ac...fad

Samme her. Jeg spør noen ganger om å sitte på, og andre ganger lar jeg folk sitte på. Synes det er koselig med selskap 😊 Håper folk bare sier at det ikke passer dersom de ikke ønsker å ha meg med.

Anonymkode: ff84a...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kunne fint hatt med kollegaer i bilen, innimellom, men ikke fast, da jjeg har fleksitid og ønsker å dra på/ fra jobb når det passer meg

Anonymkode: f36f8...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hvis det er styr for deg, eller det begrenser deg, så er det jo greit å si nei. Fordelen med å ha bil er jo friheten - du kan dra akkurat når det passer deg uten å koordinere med andre, du kan ta avstikkere om du spontant finner på det. Og den friheten betaler du for. 

Det er jo den koordineringen mange synes er slitsom også. At du må plukke opp noen 07:35 hver dag, og ikke kjør 07:23 eller 07:47 om det faller seg slik. I tillegg til tørrprating i bilen. Og så vente på andre før hjemkjøring, for å gjøre dem en tjeneste. 

Anonymkode: 32937...a9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg

Anonymkode: c3067...ba3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kun om de tilpasser seg mine tider ved at jeg sier når jeg kommer innom og plukker opp og jeg bestemmer når jeg skal hjem, og jeg sitter ikke og venter.

Mener det person som gir 0 tilbake så kjører/henter jeg aldri. Det skal være på veien uten mye omvei. 

Anonymkode: adf31...6f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...