Gå til innhold

Dere som sier at ski ikke trenger å være så dyrt, man kan jo bare kjøpe brukt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hvilke gode forslag? 

Anonymkode: 189d0...0f7

Helt ærlig så virker det som du er vanskelig bare for å være vanskelig når du svarer slik. 

Alle forslagene er ganske gode, du får begynne fra en kant å prøve, ikke bare anta at det ikke går! 

Anonymkode: 1f9f0...c8d

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legg ut på facebook, om dere kan låne el kjøpe brukte ski til gutten på skidagen. Det MÅ jo være andre med barn i området som har vokst ut av sine ski. Men det krever at du gjør noe aktivt, TS, forhører deg litt. Jeg har gitt bort ski til kolleger på jobben når mine barn har vokst utav sine.

Anonymkode: 795d3...8b6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vet dere at de fleste på Finn.no nekter å sende ski, fordi det er dyrt og styrete? Er man heldig og bor i storbyene, så får man tak i sånt. Vi som bor i nord, sliter. Min gutt skal begynne med ski, og jeg klør meg o hodet over hvor jeg skal ta 3000 kroner fra for en komplett skipakke med sko, bindinger, staver osv. Så ja, jeg forstår at ikke alle kan ta seg råd til at ungen driver med idrett. 

Det må jo være noe av det rimeligst man kan drive med. De fleste idretter koster jo mye mer enn det🤷🏼‍♀️

Anonymkode: c887e...627

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis skitrening begynner nå, en tid på året da det kun er noen få steder med skiføre (altså bor dere på et vinterlig sted), og det i tillegg er mange nok barn til å få til organisert skitrening så betyr det at det finnes nok unger i forskjellig alder i nærheten til at det burde være mulig å få tak i brukte ski. 

Flere nevner kjøp og salg-grupper på facebook, eller hva med facebook-siden til idrettslaget som arrangerer treningen (eller spond eller hva de nå bruker for å informere foreldrene)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han skal starte i en skigruppe, så kan det være det er noen der som selger. 
Her har både langrenn og alpingruppen bruktsalg og bytte dag.

Anonymkode: da022...ace

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det må jo være noe av det rimeligst man kan drive med. De fleste idretter koster jo mye mer enn det🤷🏼‍♀️

Alpin (om det er det), er hvertfall svindyrt og koster gjerne 100-200K i året når de kommer mot slutten av barneskolen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

For det tror du ikke at jeg har sjekket først? Det er ingenting som selges her rundt verken på Facebook eller Finn.

Da legger man selv en forespørsel inn på kjøp og salg- gruppe, eller lokal gruppe. Trenger ski og sko størrelse..., har noen dette liggende ubrukt i en bod? 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja det er jo dritbillig å bo i Tromsø

Anonymkode: 33d2c...dea

Bor man i en så stor by som Tromsø så finner man brukte ski til salgs! 

Anonymkode: cc013...1d8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte ski via Finn i forrige uke. Fungerte helt fint det fra andre siden av landet. Billige var de skiene og stavene også. Sko kjøper vi selv.

Anonymkode: 97e36...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det tror du ikke at jeg har sjekket først? Det er ingenting som selges her rundt verken på Facebook eller Finn.

For å få tak i utstyr billig, må man som oftest følge med over tid. Facebook er beste stedet, men husk å bruke søkefunksjonen for det kan ligge langt nede.

Jeg hadde omtrent helt ubrukte ski og sko liggende på fb lenge, men ingen kjøpte det. Det var godt under halv pris... middels stor by i nord-norge. Flytta og tok det med meg. Men har ikke lagt det ut enda, for jeg har ikke fb lenger... får vel legge ut på finn 😛 

Anonymkode: 3ab41...934

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om dere har frivillighetssentral eller andre som låner ut. Jeg oppdaget det ved en tilfeldighet. Det er ikke alle som har kapasitet til å markedsføre seg. 

Anonymkode: 86f2b...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alpin (om det er det), er hvertfall svindyrt og koster gjerne 100-200K i året når de kommer mot slutten av barneskolen. 

Det er jo hinsides. Hva er det som koster, heiskort? 

Jeg fikk ikke gå på det som barn og har sett på det som en snobbeidrett, på linje med hest. Men her går alle på det fra barnehagen av, så jeg trodde det var overkommelig. Så enten har folk sykt god råd her, eller så slutter de før det blir helt vanvittig dyrt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vet dere at de fleste på Finn.no nekter å sende ski, fordi det er dyrt og styrete? Er man heldig og bor i storbyene, så får man tak i sånt. Vi som bor i nord, sliter. Min gutt skal begynne med ski, og jeg klør meg o hodet over hvor jeg skal ta 3000 kroner fra for en komplett skipakke med sko, bindinger, staver osv. Så ja, jeg forstår at ikke alle kan ta seg råd til at ungen driver med idrett. 

Xxl og obs sender PG har mye rimelige pakker

Anonymkode: 12131...928

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Her forlangte skigruppa at unga skulle ha skøyteski med tilhørende sko , klassisk ski med skiski, så måtte de ha staver til steking, og staver til skøyte  i tilleg rulleski og der var det og 2 typer. Så blir fort mye penger da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant å se at folk blir såpass støtt over at det finnes mennesker som ikke liker halloween forresten. Jeg elsker 17. mai og påsken men bryr meg ikke om folk sier de hater disse. Folk har da lov å ha meninger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min gutt skal begynne med ski, og jeg klør meg o hodet over hvor jeg skal ta 3000 kroner fra for en komplett skipakke med sko, bindinger, staver osv. Så ja, jeg forstår at ikke alle kan ta seg råd til at ungen driver med idrett. 

Jeg er helt sikker på at bare du får spredt ordet om hva du ønsker å skaffe så finnes det i en bod, kjeller eller garasje like i nærheten av deg.  Dette er sånt folk ikke gidder å ta seg bryet med å annonsere at de har. Og plutselig har de utstyr nok for hele nabolaget.

Anonymkode: 76d15...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig så virker det som du er vanskelig bare for å være vanskelig når du svarer slik. 

Alle forslagene er ganske gode, du får begynne fra en kant å prøve, ikke bare anta at det ikke går! 

Anonymkode: 1f9f0...c8d

Det er jo du som er vanskelig. Forslagene til ta er

- å kjøpe brukt - men hun sier jo hun sjekker bruktsalg, men at hun ikke finner noe. Altså, jeg bor i Oslo og forsøkte å finne brukt barnesykkel, ikke en gang her var det riktig størrelse/type å finne når jeg trengte det. Så jeg tviler ikke på at det kan være vanskelig på mindre steder.

- å låne på «bua», men som noen andre sa må man låne fra gang til gang, og det blir det vanskelig å gamble på for fast skitrening

Det var én som kom med tips om å sjekke med arrangør(smart, men ikke sikkert det fører fram), og en annen som nevnte at NAV kan bidra (tviler).

Anonymkode: 6e0ba...194

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Bor man i en så stor by som Tromsø så finner man brukte ski til salgs! 

Anonymkode: cc013...1d8

Det er ikke ts som nevner Tromsø.

Anonymkode: 6e0ba...194

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...