Gå til innhold

Tilbakemelding etter intervju?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sendte inn en åpen søknad til en bedrift i sommer. Det var de i bedriften som tipset meg om å gjøre det, da de visste at jeg va ute etter ny jobb. 
Var inne til intervju i midten av september og alt virket lovende. De sa at jeg skulle få tilbakemelding ila måneden uanett utfall.

Vi er nå, som alle vet, i slutten av oktober, 1 mnd etter de sa jeg skulle få tilbakemelding, men har enda ikke hørt noe. Har sendt de mail for å høre hvor de er i prossessen, uten svar.

Dette kan da ikke være normal prossedyre? Hvor lenge kan men ende me å vente? Er de pliktig til å gi tilbakemelding om jeg ikke fikk jobben, mtp at det var en åpen søknad?

Anonymkode: 67b47...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen er pliktig til å gi tilbakemelding, emn det er god skikk å gjøre det. Mange derimot gitr blanke og sier aldri et pip.

Anonymkode: 18637...215

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at arbeidsgivere på generell basis er fryktelig dårlig på å gi tilbakemelding. Jeg venter også på svar fra ett jobbintervju. Skulle få svar i starten av sist uke sa de. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diana skrev (2 minutter siden):

Min erfaring er at arbeidsgivere på generell basis er fryktelig dårlig på å gi tilbakemelding. Jeg venter også på svar fra ett jobbintervju. Skulle få svar i starten av sist uke sa de. 

Så synd at det blir sånn. Jeg har pr idag en turnusjobb som fungerer dårlig opp mot situasjonen hjemme med et barn som trenger mer struktur og forutsigbarhet enn turnus kan gi. Ønsket derfor en jobb som er kun på dagtid..  Jobben jeg søkte på er perfekt. Så utrolig trist å ikke få noe svar.

Anonymkode: 67b47...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ringe de? Etter så lang tid så er det ikke mas å purre litt. Som jobbsøker vil man jo gjerne vite hvor man står slik at man kan evt kan fortsette og søke videre etter andre passende jobber.

Anonymkode: 11578...f1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ringt opptil flere ganger på det tidspunktet.. jeg har også vært på intervju hvor de sa at de skulle bestemme seg mot slutten av uken. Det tok 2 uker og ingen tilbakemelding. Da ringte jeg, men ingen tok telefon eller ringte tilbake. Fant ikke tid til å ringe igjen i arbeidstiden før om 1.5 uke til.. da beklaget de og sa at ansettelseskontrakt kommer men det var travelt. Så tok det vel 1.5 uke til.. altså 5 uker fra de "skulle ha bestemt seg" til jeg fikk papirene 

Anonymkode: f7e5f...cb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...