Gå til innhold

Oslo Bussterminal - blir man kastet ut på natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er virkelig ikke farlig å være i Oslo om natta. 

Anonymkode: f7124...c90

Vås; folk blir ranet rett som det er i risikoområder som Oslo S eller på Grønland, og sjansen er større for å bli slått ned desto senere på kvelden det er.

23-åring om hvorfor han slo ned tilfeldig person på Oslo S: - Jeg likte ikke måten han så på meg

https://www.vartoslo.no/blind-vold-bydel-gamle-oslo-oslo-s/23-aring-om-hvorfor-han-slo-ned-tilfeldig-person-pa-oslo-s-jeg-likte-ikke-maten-han-sa-pa-meg/548119

To menn slått ned på Oslo S

https://www.noblad.no/to-menn-slatt-ned-pa-oslo-s/s/5-56-143786

Ung gutt ranet i Oslo – politiet søker etter guttegjeng

https://www.tv2.no/nyheter/ung-gutt-ranet-i-oslo-politiet-soker-etter-guttegjeng/16878349/

Kameratene ble ranet og slått på Jernbanetorget

https://www.ao.no/kameratene-ble-ranet-og-slatt-pa-jernbanetorget-jeg-drar-ikke-til-byen-lenger/s/5-128-865113

Mann i bar overkropp løp rundt med jernstang på Grønland

https://www.ao.no/mann-i-bar-overkropp-lop-rundt-med-jernstang-pa-gronland/s/5-128-863322

Sitat

Tirsdag kveld melder politiet at de mottok mange nødtelefoner om en mann i bar overkropp som løp rundt med en jernstang på Grønland.

Ranet ved Narvesen på Oslo S

https://www.vartoslo.no/bydel-gamle-oslo-oslo-politidistrikt-oslo-s/ranet-ved-narvesen-pa-oslo-s/333400

Mann slått med flaske og ranet i Oslo

https://www.nettavisen.no/nyheter/mann-slatt-med-flaske-og-ranet-i-oslo/s/5-95-1974112

Sitat

To personer er pågrepet etter at en mann i 40-årene natt til torsdag ble ranet på Grønland i Oslo. Mannen ble slått med en flaske og fratatt en lommebok.

Dette er bare et tilfeldig utvalg nyhetssaker; i tillegg kommer alle ranene hvor offeret er blitt truet til taushet.

Så propagandaen om hvor trygt Oslo er, har null troverdighet.

Anonymkode: 574ef...bb9

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva var det du ikke forstod?

Har jeg ikke råd til å ta buss til Helsfyr? :D

Jeg reiser med buss i flere timer FØR jeg kommer til Oslo, og synes det er kjedelig å være for lenge på Gardermoen eller samt dyrt å legge meg inn på hotell når jeg uansett må tidlig opp til flyet.

Kan dere ikke holde dere til det jeg faktisk spør om?

Jeg lurte kun på om jeg slapp inn på Bussterminalen kl 2 om natta, det har jeg fått svar på at jeg IKKE gjør....

Anonymkode: 40234...e15

Det er klin umulig og forså hvorfor du heller vil være så mange timer på Oslo s som er stengt enn på Gardermoen  hvor det er folk, seter og sitte/ ligge på , toalett, drikkevann , kiosk  , så folk prøver vel bare og gi råd. Ja, du har fått svar . Lykke til. 

Anonymkode: cfad2...879

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Som allerede nevnt, hadde jeg vært TS hadde jeg satt meg på buss 31 eller 37 og tatt en liten tur, kommet tilbake til Oslo S åpner 3:45.

Deler absolutt billigste og tryggeste løsning, for de som er engstelige.

Jeg hadde nok bare hengt på Oslo S med kofferen min og sett på YT, men det kan være kaldt i november så lue og varm jakke er påkrevd.

Hvorfor ville du ikke dratt direkte til Gardermoen? 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg bor i Oslo og ferdes i dette området regelmessig, svært ofte på nattestid.

TS er helt trygg. 

Jeg bor også i Oslo, og man må være passe dum og naiv for ikke å forstå at det er langt større sjanse for å bli slått ned og ranet om natten i Brugata ved Gunerius, på Oslo S eller Grønland enn på Ullevål eller Tåsen.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg bor også i Oslo, og man må være passe dum og naiv for ikke å forstå at det er langt større sjanse for å bli slått ned og ranet om natten i Brugata ved Gunerius, på Oslo S eller Grønland enn på Ullevål eller Tåsen.

Ja, for det skjer jo hele tiden med voksne folk som ikke er en del av "miljøet" 🤣 

Nei, det gjør ikke det. 

Hilsen Oslojente som ferdes hvor hun vil, når hun vil. 

Anonymkode: 67bc6...f81

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, for det skjer jo hele tiden med voksne folk som ikke er en del av "miljøet" 🤣 

Nei, det gjør ikke det. 

Å være på feil sted til feil tid er tilstrekkelig til at man kan bli rammet av blind vold, og det er ikke nødvendig å være en del av "miljøet", selv om dette er en risikofaktor. Dagens Oslo er noe annet enn det byen var før i tiden.

Men for all del - bare gå hvor og når du vil og føl deg trygg; det er ditt eget valg, og det samme gjelder eventuelle konsekvenser av dette valget.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Nei, det gjør ikke det. 

Enig i at det miljøet som refereres  til er lite farlige. Det som er farligere på natten enn på dagen er fylla. Da tenker jeg ikke på lommetyver som stjeler en av telefonene, det er lettere i en tett kø osv, men blind vold.  Nå er det ikke sånn at jeg ikke ferdes hvor jeg vil og når jeg vil i Oslo av redsel, men i ts sin situasjon ville jeg ikke gått rundt i sentrum sliten og med 3 ukers bagasje. Da ville jeg heller reist til Gardemoen. Og ta nattbussen hjem fra kveldsvakt eller fra bytur/ fest er jeg ikke redd for. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Nei, det gjør ikke det. 

Altså, jeg beveger meg ofte mellom ca Jakob kirke og Grønland T til fots sent på kvelden. Det er ikke spesielt trygt. Du treffer mange rusa, sinte og alvorlig psykisk syke elementer både i Storgata, Brugata og Chr Krogs gate, samt ned langs elva fra Hausmanns bru. Det er ikke uvanlig å bli verbalt trakassert, truet, antastet og forfulgt. 

Om man da i tillegg har bagasje og fremstår ukjent i byen, øker selvsagt risikoen for ymse. 

Anonymkode: edaa3...d0b

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
no shame skrev (1 time siden):

Dumt å legge ut at du ankommer et sted til en viss tid om du er redd for at noen skal rane deg. 😊

Som skrevet over, det går en flybuss midt på natta. Bussen til Helsfyr der den bussen går fra, går fra byen. Det er nok ditt beste håp utenom taxi direkte. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du har lagt ut for mye info nå, bit i det sure eplet og reis til gardermoen tidligere. Slu mennesker finnes overalt, også på kvinneguiden. 

Anonymkode: 0f620...413

Dette må være noe av det rareste jeg har lest på kvinneguiden (og det sier litt). 

Kriminell på kvinneguiden: Håhå, se der ja, en eller annen gang de neste ukene kommer det ei dame med en nattbuss til Oslo, og hun er redd for å bli rana! Da velger vi oss henne!

Tror ikke heeelt alle her forstår hvor mye folk det er til Oslo, hvor mange som ankommer med tog og buss hver dag og kveld og natt, eller at de alle sammen har visakort og mobiltelefoner på seg. 

Anonymkode: bbab7...ae1

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dette må være noe av det rareste jeg har lest på kvinneguiden (og det sier litt). 

Kriminell på kvinneguiden: Håhå, se der ja, en eller annen gang de neste ukene kommer det ei dame med en nattbuss til Oslo, og hun er redd for å bli rana! Da velger vi oss henne!

Tror ikke heeelt alle her forstår hvor mye folk det er til Oslo, hvor mange som ankommer med tog og buss hver dag og kveld og natt, eller at de alle sammen har visakort og mobiltelefoner på seg. 

Hva er rart med å si at det lønner seg å dra direkte til Gardermoen?

Over det, har jeg skrevet (på generell basis) at det er dumt å utlevere seg om man er engstelig. Ikke fordi det i hovedsak er farlig, men fordi det kan bidra til mer angst for personen selv.. 

Edit: ser mitt poeng gikk deg over hodet.

Endret av no shame
Skrevet
no shame skrev (1 minutt siden):

Over det, har jeg skrevet (på generell basis) at det er dumt å utlevere seg om man er engstelig. Ikke fordi det i hovedsak er farlig, men fordi det kan bidra til mer angst for personen selv.. 

Det jeg svarte på, som gikk deg over hodet, er at man ikke utleverer noe som helst ved å skrive at man skal til bussterminalen en gang i løpet av noen uker. Folk kommer i tusenvis, og alle har med seg verdier. Det kan godt henge tyver rundt for å se etter ofre i sentrum, men ingen kommer til å henge der for å se etter den redde dama fra kg.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det jeg svarte på, som gikk deg over hodet, er at man ikke utleverer noe som helst ved å skrive at man skal til bussterminalen en gang i løpet av noen uker. Folk kommer i tusenvis, og alle har med seg verdier. Det kan godt henge tyver rundt for å se etter ofre i sentrum, men ingen kommer til å henge der for å se etter den redde dama fra kg.

Du skulle bare mansplaine mitt poeng?? 😂

Skrevet
no shame skrev (5 minutter siden):

Ts har på ingen måte utlevert seg. 
er helt enig i at det lønner seg og dra rett til Gardermoen av flere grunnen enn faren for og bli rana, men ts har jo bestemt seg for og loke rundt i sentrum så er neppe mye engstelig. Det er uansett helt umulig for kriminelle på kg og vite hvem ts som kommer med buss om noen uker er. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

er helt enig i at det lønner seg og dra rett til Gardermoen av flere grunnen enn faren for og bli rana, men ts har jo bestemt seg for og loke rundt i sentrum så er neppe mye engstelig. Det er uansett helt umulig for kriminelle på kg og vite hvem ts som kommer med buss om noen uker er. 

Nettopp, virker som noen her tror Oslo er et veikryss der det ankommer en tom bygdabuss i uka 😅

• Liker 1
Skrevet

Det lureste er jo å ta bussen litt tidligere til Oslo slik at du rekker siste flytoget 00:00 eller siste Vy-tog 00:24... Bare ta bussen 1-2 timer tidligere til Oslo. Vil jo tro du bor et sted det går flere busser til Oslo siden det går en såpass sent. Ingen vits å ta siste mulige buss og så måtte vente ute i kulda i byen istedet for å bare komme seg til flyplassen og sitte inne, varmt, trygt...

Alternativt så ser det ut som det går en flybuss fra Oslo bussterminal 02:30. Da må du vente 30 minutter på holdeplassen der bare. Står den går fra plattform B4: https://www.flybussen.no/tur

Jeg ville dratt tidligere da. Alltid noen som mener Oslo er så sykt trygt og sammenliknet med mange steder er det jo det. Betyr ikke at man har kjempelyst til å vase rundt utenfor Oslo S der med koffert og greier fra 02 til 05 om natta. Det er jo typisk de som tar sånn unødig risiko som blir utsatt for ran osv.

Anonymkode: f25c7...d0e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kjære vene 🙄😂

Jeg støtter at ts gjør som hen vil. Hen har fått de svarene hen ba om. Enten gå ute, dra til Gardermoen via Helsfyr, eller ta taxi.. 

Skrevet

Ville ikke vært på eller ved bussterminalen nattestid unødvendig. Der er så mange rare gjenger. 

Anonymkode: 4afb3...e01

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Altså, jeg beveger meg ofte mellom ca Jakob kirke og Grønland T til fots sent på kvelden. Det er ikke spesielt trygt. Du treffer mange rusa, sinte og alvorlig psykisk syke elementer både i Storgata, Brugata og Chr Krogs gate, samt ned langs elva fra Hausmanns bru. Det er ikke uvanlig å bli verbalt trakassert, truet, antastet og forfulgt. 

Om man da i tillegg har bagasje og fremstår ukjent i byen, øker selvsagt risikoen for ymse. 

Anonymkode: edaa3...d0b

Som vekter i området kan jeg bekrefte dette. Opplevd tilfeldig angrep flere ganger.

Kom deg opp til flyplassen så fort som mulig. Vent der.

Anonymkode: ec6fc...12f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Som vekter i området kan jeg bekrefte dette. Opplevd tilfeldig angrep flere ganger.

Kom deg opp til flyplassen så fort som mulig. Vent der.

Som vekter har du opplevd tilfeldig angrep flere ganger? Hvor tilfeldig er det i rollen som vekter? Selv om man ikke har vært i konfrontasjon med noen, så blir endel provosert av vektere, og angrepet er ikke så tilfeldig...det er fordi man er vekter.

Jeg har vært mye i området bussterminalen, Grønland osv på nattestid. Aldri noe problem, de som er kontaktsøkende, virker skremmende for andre. Men egentlig holder seg å svare de som hvilket som helst annet medmenneske, og de rusler videre, oftest med et smil fordi noen behandlet dem normalt for en gangs skyld.

Det er i all hovedsak det å stirre, se annerledes på folk som utløser.... Ikke å passere noen og mind your own business, som utløser noe.

Anonymkode: 8ae94...e30

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har vært mye i området bussterminalen, Grønland osv på nattestid. Aldri noe problem.

Anonymkode: 8ae94...e30

Du lever i en fantasiverden, det er MYE problemer i dette området. Så spar meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...