Gå til innhold

Oslo Bussterminal - blir man kastet ut på natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville reist til gardermoen tidligere på dagen, og overnattet på flyplasshotell. Kjedelig å starte en reise helt ødelagt når det kommer til søvn. 

Anonymkode: c7db7...3f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med 3 mobiler i vesken glir du rett inn i miljøet rundt Oslo S.

Anonymkode: f73d2...e48

• Liker 5
Skrevet

Skulle tro det var snakk om NY på syttitallet slik TS er redd 🙄

Anonymkode: f7124...c90

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Må aldri reise med alt slikt på et sted. Jeg har alltid et kort i koffert, ett på meg + ID kort, og resten+pass i veska. 

Det hjelper deg masse når du går rundt med veska, koffert og ting i lommene. Ingen tyver raner jo mer enn én ting 🤪

Anonymkode: f0ad5...77a

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det hjelper deg masse når du går rundt med veska, koffert og ting i lommene. Ingen tyver raner jo mer enn én ting 🤪

Det er veldig lite tyver rundt Oslo S kl 3 om natta.

Kl 15 på dagen, derimot.

Skrevet

Kan du ikke heller koste på deg et hotellrom på Gardermoen fra dagen før flyet går? Det er da virkelig mye bedre å sove skikkelig natten før man skal ut og reise. Dårlig start på ferien og surre rundt i Oslo sentrum i mørke, høstkulde og kanskje regn i november.

Skrevet

Du har lagt ut for mye info nå, bit i det sure eplet og reis til gardermoen tidligere. Slu mennesker finnes overalt, også på kvinneguiden. 

Anonymkode: 0f620...413

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har lagt ut for mye info nå, bit i det sure eplet og reis til gardermoen tidligere. Slu mennesker finnes overalt, også på kvinneguiden. 

Snakker om å være paranoid.

• Liker 5
Skrevet

Forstår ikke problemet. Du har fått tips om at det går buss fra helsfyr og så vente på gardermoen, i stedet for å gå rundt i oslo sentum hele natta. ALT der er nemlig stengt. Du gidder ikke vente mange timer på gardemoen (der er det åpent og man kan finne seg en plass å hvile), men du gidder å vente flere timer i oslo på natta. Du sier det er for dyrt å ta buss fra helsfyr. Da har du kanskje ikke penger til en reise som varer i 3 uker.

Anonymkode: c8c0f...53a

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Snakker om å være paranoid.

Paranoid? Vedkommende har skrevet nøyaktig når hn ankommer, at hn er alene og at hn har masse verdier på seg?? Men sure.... dropp rådet mitt da 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja for alle vet jo når jeg skal reise :D 

Anonymkode: 40234...e15

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Paranoid? Vedkommende har skrevet nøyaktig når hn ankommer, at hn er alene og at hn har masse verdier på seg?? Men sure.... dropp rådet mitt da 

HVOR skrev jeg når jeg skal reise? :D 

• Liker 2
Skrevet

Ts har skrevet at hen skal reise om noen uker, ikke hvilken dag om noen uker...

Anonymkode: 99347...9e8

• Liker 3
Skrevet

Jeg bor i Oslo og ferdes i dette området regelmessig, svært ofte på nattestid.

TS er helt trygg. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Forstår ikke problemet. Du har fått tips om at det går buss fra helsfyr og så vente på gardermoen, i stedet for å gå rundt i oslo sentum hele natta. ALT der er nemlig stengt. Du gidder ikke vente mange timer på gardemoen (der er det åpent og man kan finne seg en plass å hvile), men du gidder å vente flere timer i oslo på natta. Du sier det er for dyrt å ta buss fra helsfyr. Da har du kanskje ikke penger til en reise som varer i 3 uker.

Anonymkode: c8c0f...53a

Hva var det du ikke forstod?

Har jeg ikke råd til å ta buss til Helsfyr? :D

Jeg reiser med buss i flere timer FØR jeg kommer til Oslo, og synes det er kjedelig å være for lenge på Gardermoen eller samt dyrt å legge meg inn på hotell når jeg uansett må tidlig opp til flyet.

Kan dere ikke holde dere til det jeg faktisk spør om?

Jeg lurte kun på om jeg slapp inn på Bussterminalen kl 2 om natta, det har jeg fått svar på at jeg IKKE gjør....

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er virkelig ikke farlig å være i Oslo om natta. 

Er det praktisk? Jeg bor i Oslo og ferdes i Oslo, men og være der i mange timer med bagasje uten og ha noen plan ville jeg aldri gjort. Ville reist rett til Gardermoen, det gjør jeg noen ganger om jeg skal med tidlig fly og ikke vil bruke penger på taxi. 

Anonymkode: cfad2...879

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Du er redd for å bli dratt inn i en bakgate, og bli ribbet ned til undertøyet?

Da hadde jeg vært redd for helt andre ting enn telefonen min. 

Faktum er at de fleste tyverier er en handveske, en hand i en lomme, eller noe slikt. Så selvfølgelig sprer man slikt når man reiser. 

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

😅😅 ja, den personen som tar buss til Oslo s om noen uker er ts, alle kriminelle i Oslo vet det. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det er virkelig ikke farlig å være i Oslo om natta. 

Jeg bor i Oslo og er absolutt ikke redd for byen min😉

Jeg lurer på hvorfor noen som ER engstelig, velger å dra til et sted midt på natten..

• Liker 2
Skrevet

Er det praktisk? Jeg bor i Oslo og ferdes i Oslo, men og være der i mange timer med bagasje uten og ha noen plan ville jeg aldri gjort. Ville reist rett til Gardermoen, det gjør jeg noen ganger om jeg skal med tidlig fly og ikke vil bruke penger på taxi. 

Som allerede nevnt, hadde jeg vært TS hadde jeg satt meg på buss 31 eller 37 og tatt en liten tur, kommet tilbake til Oslo S åpner 3:45.

Deler absolutt billigste og tryggeste løsning, for de som er engstelige.

Jeg hadde nok bare hengt på Oslo S med kofferen min og sett på YT, men det kan være kaldt i november så lue og varm jakke er påkrevd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...