Gå til innhold

Oslo Bussterminal - blir man kastet ut på natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal reise tidlig med fly om noen uker fra Gardermoen, om jeg tar siste buss til Oslo Bussterminal kvelden før ankommer den Bussterminalen kl 01.55. Kastes man ut derfifra da, bussterminalen er vel ikke åpen om natta? 

Men bussen ankommer jo etter stengetid så skjønner ikke dette helt...tog til Gardermoen går jo ikke før ca 5 så må vente 3 timer, og har ingen planer om å surre rundt ute ved Oslo S midt på natta.

Anonymkode: 40234...e15

Skrevet

Har du mulighet til å dra til Gardermoen direkte og vente der i stedet? 

Anonymkode: 7035a...641

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg skal reise tidlig med fly om noen uker fra Gardermoen, om jeg tar siste buss til Oslo Bussterminal kvelden før ankommer den Bussterminalen kl 01.55. Kastes man ut derfifra da, bussterminalen er vel ikke åpen om natta? 

Men bussen ankommer jo etter stengetid så skjønner ikke dette helt...tog til Gardermoen går jo ikke før ca 5 så må vente 3 timer, og har ingen planer om å surre rundt ute ved Oslo S midt på natta.

Oslo S stenger 1:30 og åpner 3:45.

Bussterminalen stenger tidligere og åpner senere. 00:55/05:15

Anonymkode: f7124...c90

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kastes man ut derfifra da, bussterminalen er vel ikke åpen om natta? 

Bussen stopper utenfor og du slipper ikke inn.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Finnes vel noe rimelig overnatting i området kanskje? Men kanskje billigere å dra til Gardermoen direkte.

Anonymkode: da5b4...20e

Skrevet

Den er stengt, ja.

Du kan sette deg på Cafe Sara eller Cafe Sør - de er åpne seint, og deretter på Oslo S. til første flytog 04.40

Cafe Sara har åpent lengst, men det er lettere å gå til Sør uten å gå gjennom sketchy strøk. 

Anonymkode: edaa3...d0b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det ser ut til å gå en flybuss fra Helsfyr kl 0305 (om det er ukedag), buss 37 går fra bussterminalen til Helsfyr. McDonalds i Storgata er åpen til 04 så du kan ev. vente der så lenge.

Anonymkode: 1d98d...140

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Har du mulighet til å dra til Gardermoen direkte og vente der i stedet? 

Anonymkode: 7035a...641

Nei, jeg kommer meg jo ikke dit kl 2 om natta 😉 

Da må jeg evt dra tidligere, men det blir både dyrere med bussen og lang venting på Gardermoen...

Skrevet

Men hva er problemet?

Hadde jeg vært deg hadde jeg bare tatt en eller annen buss frem og tilbake mens jeg ventet. 31 eller 37

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei, jeg kommer meg jo ikke dit kl 2 om natta 😉 

Da må jeg evt dra tidligere, men det blir både dyrere med bussen og lang venting på Gardermoen...

Hvorfor blir det dyrere med bussen? 
hadde uansett ventet litt lengre på Gardemoen enn og loket rundt i Oslo sentrum. 

Anonymkode: cfad2...879

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

har ingen planer om å surre rundt ute ved Oslo S midt på natta.

Akkurat det er veldig lite farlig. Men folk er jo redde for så mye her i verden.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Akkurat det er veldig lite farlig. Men folk er jo redde for så mye her i verden.

Jeg er litt reddere når jeg har 3 mobiler og 3 kredittkort med meg i veska midt på natta  ja, fordi jeg skal være borte i 3 uker 😉 

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ta taxi til Gardermoen. De har fast takst. 

Kan jeg spørre hvorfor du valgte å dra til Oslo så seint?

Endret av no shame
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg er litt reddere når jeg har 3 mobiler og 3 kredittkort med meg i veska midt på natta  ja, fordi jeg skal være borte i 3 uker 😉 

Skifter du telefon og kredittkort hver uke?

Anonymkode: 010b1...6b7

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Og ikke gå med verdisaker samlet og i bagger..

Dumt å legge ut at du ankommer et sted til en viss tid om du er redd for at noen skal rane deg. 😊

Som skrevet over, det går en flybuss midt på natta. Bussen til Helsfyr der den bussen går fra, går fra byen. Det er nok ditt beste håp utenom taxi direkte. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Området rundt Oslo S midt på natta er fullt av mennesker og biler. Masse vektere og politi også.

Veldig lite farlig.

• Liker 4
Skrevet
no shame skrev (3 minutter siden):

Dumt å legge ut at du ankommer et sted til en viss tid om du er redd for at noen skal rane deg. 😊

Er du klar over hvor mange som ferdes i Oslo sentrum?

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Må aldri reise med alt slikt på et sted. Jeg har alltid et kort i koffert, ett på meg + ID kort, og resten+pass i veska. 

Anonymkode: c7db7...3f9

• Nyttig 1
Skrevet

Har alltid reserve mobiler og kredittkort når jeg reiser alene - har mistet tlf og kredittkort før - og dit jeg skal skjer det hele tiden med andre også.... 😉

Skrevet
no shame skrev (12 minutter siden):

Kan jeg spørre hvorfor du valgte å dra til Oslo så seint?

Det er virkelig ikke farlig å være i Oslo om natta. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...