AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:13 #1 Del Skrevet onsdag kl 08:13 Dere som er alene med tenåringer (som spiser myyyye), hvor mye ligger dere på pr mnd i matbudsjett? Anonymkode: 31633...f09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:15 #2 Del Skrevet onsdag kl 08:15 8000 kr Anonymkode: 9d165...3b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:16 #3 Del Skrevet onsdag kl 08:16 Kommer sikkert noen inn her med svært lave budsjett, men så spørs det hva de lar tenåringene spise. For meg er fokuset på sunn og næringsrik mat til mennesker i vekst, ikke å spare mest mulig penger. Anonymkode: d8f4b...e76 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:18 #4 Del Skrevet onsdag kl 08:18 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kommer sikkert noen inn her med svært lave budsjett, men så spørs det hva de lar tenåringene spise. For meg er fokuset på sunn og næringsrik mat til mennesker i vekst, ikke å spare mest mulig penger. Anonymkode: d8f4b...e76 Men svare på spm klarte du ikke Anonymkode: 31d53...f67 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:19 #5 Del Skrevet onsdag kl 08:19 Nå er vi 3 men ligger på 8000 Anonymkode: 31d53...f67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:21 #6 Del Skrevet onsdag kl 08:21 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men svare på spm klarte du ikke Anonymkode: 31d53...f67 Dette er så inviduelt at det er umulig å si hva som er for lite og hva som er for mye. Jeg handler mye tilbud og datovarer og sparer derfor mye. Andre gjør ikke dette og da har de plutselig nesten dobbelt så høye utgifter. Anonymkode: d8f4b...e76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:30 #7 Del Skrevet onsdag kl 08:30 TS her. Jeg har to gutter som trener og spiser deretter. 😅 Handler også på tilbud og store kvanta, lager brød og rundstykker selv osv. Har også et mat- og dagligvare budsjett på rundt 8000,- Har vært usikker på om det er mye eller lite, da jeg ikke har så mange i kretsen med samme «sammensetning» og hverdag som min husholdning. Anonymkode: 31633...f09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra200 Skrevet onsdag kl 13:23 #8 Del Skrevet onsdag kl 13:23 AnonymBruker skrev (4 timer siden): TS her. Jeg har to gutter som trener og spiser deretter. 😅 Handler også på tilbud og store kvanta, lager brød og rundstykker selv osv. Har også et mat- og dagligvare budsjett på rundt 8000,- Har vært usikker på om det er mye eller lite, da jeg ikke har så mange i kretsen med samme «sammensetning» og hverdag som min husholdning. Anonymkode: 31633...f09 Det høres veldig lite ut! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:35 #9 Del Skrevet onsdag kl 13:35 Petra200 skrev (11 minutter siden): Det høres veldig lite ut! Synes du? Anonymkode: 31633...f09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:39 #10 Del Skrevet onsdag kl 13:39 Jeg er 100% alene, altså hverdag, helg og ferier, med tre gutter i tenåra. De er friske og aktive, vokser, trener mye og spiser deretter😅 Jeg tenker at slik kommer det til å være så lenge de bor hjemme, så har lagt om pengebruken.. Bruker nå penger stort sett bare på mat og faste utgifter.. Regner ikke nøye på det, men bruker nok i gjennomsnitt et par tusen i uka på mat. Handler på tilbud, baker brød og prøver å utnytte rester så godt vi kan. Litt ekstra i helgene. De er også veldig glade i havregryn/grøt. Det går helt fint, men jeg kommer til å merke det på økonomien den dagen alle tre er flyttet ut, for å si det sånn😄 Anonymkode: dbab4...72a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra200 Skrevet onsdag kl 13:45 #11 Del Skrevet onsdag kl 13:45 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Synes du? Anonymkode: 31633...f09 Ja, det synes jeg høres utrolig lite ut! Vi bruker nok det dobbelte, ca 4000kr i uka 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:40 #12 Del Skrevet onsdag kl 14:40 AnonymBruker skrev (6 timer siden): TS her. Jeg har to gutter som trener og spiser deretter. 😅 Handler også på tilbud og store kvanta, lager brød og rundstykker selv osv. Har også et mat- og dagligvare budsjett på rundt 8000,- Har vært usikker på om det er mye eller lite, da jeg ikke har så mange i kretsen med samme «sammensetning» og hverdag som min husholdning. Anonymkode: 31633...f09 Legg inn her https://www.oslomet.no/om/sifo/referansebudsjettet Så vil du se at du ligger under hva som anser som et nøkterns budsjett. Hva andre bruker er ikke relevant. Anonymkode: ea597...93b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:56 #13 Del Skrevet onsdag kl 14:56 Huff, jeg er jente (28) og bruker ca 6-7000 på mat til meg selv i mnd, så ser jeg her at folk bruker 8000 på en hel familie 🙊 Det har jo blitt så vanvittig dyrt, så for sunn mat som kyllingpålegg, kylling osv så renner jo pengene ut. Hva kjøper dere som bruker så lite?? Anonymkode: 3bc29...b32 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:03 #14 Del Skrevet onsdag kl 15:03 Har to gutter, 19 og 16 år. Ligger på ca 12000 i mnd. Anonymkode: 4fe6d...00f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:08 #15 Del Skrevet onsdag kl 15:08 2000 i uka får man jo ingenting for lenger. Vi er bare to voksne, og bruker minst 3000 i uka i dagligvarebutikken. Spiser god mat da. Anonymkode: 77f6a...a82 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:10 #16 Del Skrevet onsdag kl 15:10 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Huff, jeg er jente (28) og bruker ca 6-7000 på mat til meg selv i mnd, så ser jeg her at folk bruker 8000 på en hel familie 🙊 Det har jo blitt så vanvittig dyrt, så for sunn mat som kyllingpålegg, kylling osv så renner jo pengene ut. Hva kjøper dere som bruker så lite?? Anonymkode: 3bc29...b32 Havregryn og -grøt spises minst en gang om dagen, er billig og metter godt. Veldig, veldig mye billigere enn brødskiver med pålegg. Kylling er festmat her i huset, kyllingpålegg er uaktuelt dyrt. Det finnes billigere kjøttpålegg, bare se selv i kjøttdisken. Anonymkode: 9ba3c...a2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:18 #17 Del Skrevet onsdag kl 15:18 AnonymBruker skrev (6 timer siden): TS her. Jeg har to gutter som trener og spiser deretter. 😅 Handler også på tilbud og store kvanta, lager brød og rundstykker selv osv. Har også et mat- og dagligvare budsjett på rundt 8000,- Har vært usikker på om det er mye eller lite, da jeg ikke har så mange i kretsen med samme «sammensetning» og hverdag som min husholdning. Anonymkode: 31633...f09 Jeg tror du har et ganske nøkternt budsjett. Her i huset er det en mor og en gutt, populært kalt sluket... 😂 Matbudsjettet er på ca 9000 i mnd, men det skal sies at handlingen kunne foregått smartere. Blir ofte litt hver dag pga utfordringer i ukeplanen. Anonymkode: 442d4...cd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:23 #18 Del Skrevet onsdag kl 15:23 TS her. Jeg forsøker å handle smart, og lager mye fra bunn av og fryser ned, bruker rester osv. Jeg har også mulighet til å handle ofte i Sverige, det hjelper jo en del. 👍 Anonymkode: 31633...f09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #19 Del Skrevet 22 timer siden Alene med en tenåring 6 000 Anonymkode: 2bcac...0e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #20 Del Skrevet 17 timer siden Nå tar jeg med alt som er å få kjøpt i matbutikken. Har to gutter, 17 og 18 år og vi er to voksne. Vi ligger tett opp til sifo budsjettet, 18000 i mnd. Mat har blitt helt vilt dyrt. Det har gått opp mange tusen pr mnd for en normal familie på kort tid. Ja, vi kunne klart å gjøre det billigere, men det hadde gått utover kvalitet på maten. Jeg kjøper billige alternativer jeg om jeg kan og jeg ser etter i 50% disken. Det holder ikke å lage standard middag til 4 når to av dem spiser tilsvarende to porsjoner. Anonymkode: f13ab...661 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå