Gå til innhold

Har problemer med å pleie relasjoner, lurer på om det er noe galt med meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kvinne 38. Er ikke slik at jeg er venneløs. Jeg har 2-3 nære venner, men ingen gjeng slik jeg opplever at andre har. Jeg personlig sliter ikke med situasjon og er egentlig ganske tilfreds. Jeg har samboer , barn og et nært forhold til familien. 

Virker som alle andre har tid og energi til å pleie utallige relasjoner. Jeg har en veldig sosial jobb og synes egentlig det er fint med familie og alenetid på fritiden. Tar meg bare i å føle meg annerledes siden jeg ikke har det samme behovet for sosial omgang som mange andre. 

Anonymkode: 847cf...fea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil også legge til at jeg utad virker veldig imøtekommende, lett å bli kjent med, blid og omgjengelig, men det er som om det stopper et sted for meg i relasjonene. Selv om jeg kan fremstå åpen, har jeg nok litt vanskeligheter for å åpne meg helt. Veldig åpen frem til et visst punkt, så stopper det litt. Hit, men ikke lenger, hvis noen skjønner. Interessen er ikke der og da forsvinner ofte relasjonene.
 Med de få nære vennene jeg har så er vi forbi dette og deler alt. Deler også alt med mannen min. Før jeg traff han hadde jeg samme problem i datingfasen. Hadde vanskeligheter med å slippe noen «helt inn» noe som selvsagt gjør det vanskelig å både utvikle og opprettholde relasjoner. 
TS

Skrevet

Synes ikke det høres ut som om det er noe galt med deg. Jeg er 35 år, har mann, to barn og jobb. Er veldig sjeldent med venner. Har noen gode venner fra tidligere som bor ganske spredt, så møter dem ikke så ofte og sjeldent som en "gjeng". Det nærmeste jeg kommer er kanskje 4-5  tidligere kollegaer som jeg var mye med før, men møtes ikke så ofte lengre, da noen har flyttet og de fleste har små barn. I helgene er vi mye med familie, barnas besteforeldre, tanter/onkler og søskenbarn. Liker å trene som hobby, men det er lettest å gjennomføre alene da jeg ikke setter av faste tidspunkt til det.

Jeg er også tilfreds og tror at situasjonen nettopp handler om det. Jeg har det helt greit med det sosiale livet mitt slik det er nå. Det hadde definitivt vært gøy å ha en stor vennegjeng å finne på ting med eller bare generelt enn litt mer variert sosial kalender, men jeg har ikke så mye tid eller energi til å jakte etter det, og da blir det vel nødvendigvis sånn, da. Tror mange på min alder har det enten på samme måte, eller så har de f.eks. ikke barn og bruker vel tiden sin på ting som ikke helt passer min timeplan. 

Anonymkode: 67cce...090

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Synes ikke det høres ut som om det er noe galt med deg. Jeg er 35 år, har mann, to barn og jobb. Er veldig sjeldent med venner. Har noen gode venner fra tidligere som bor ganske spredt, så møter dem ikke så ofte og sjeldent som en "gjeng". Det nærmeste jeg kommer er kanskje 4-5  tidligere kollegaer som jeg var mye med før, men møtes ikke så ofte lengre, da noen har flyttet og de fleste har små barn. I helgene er vi mye med familie, barnas besteforeldre, tanter/onkler og søskenbarn. Liker å trene som hobby, men det er lettest å gjennomføre alene da jeg ikke setter av faste tidspunkt til det.

Jeg er også tilfreds og tror at situasjonen nettopp handler om det. Jeg har det helt greit med det sosiale livet mitt slik det er nå. Det hadde definitivt vært gøy å ha en stor vennegjeng å finne på ting med eller bare generelt enn litt mer variert sosial kalender, men jeg har ikke så mye tid eller energi til å jakte etter det, og da blir det vel nødvendigvis sånn, da. Tror mange på min alder har det enten på samme måte, eller så har de f.eks. ikke barn og bruker vel tiden sin på ting som ikke helt passer min timeplan. 

Anonymkode: 67cce...090

Takk! Godt å høre at man ikke er alene❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...