Gå til innhold

Er det sånn at alle menn lengter etter andre kvinner når de er i et forhold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en diskusjon med en guttevenn på snap som nettopp insisterer det. Han hevder at dette er helt normalt for menn, faktisk uungåelig. Det mest forstyrrende er at han sier at alle menn fantaserer om venninner til dama. Bullshitter han meg eller stemmer dette ganske bra med virkeligheten? Foretrekker svar fra menn, men hvis noen har noe erfaring med dette så del gjerne.

Anonymkode: 37f8f...c3f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Men mennene som gjør det tror at alle menn er like. 

Anonymkode: fbaec...bb2

• Liker 3
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har en diskusjon med en guttevenn på snap som nettopp insisterer det. Han hevder at dette er helt normalt for menn, faktisk uungåelig. Det mest forstyrrende er at han sier at alle menn fantaserer om venninner til dama. Bullshitter han meg eller stemmer dette ganske bra med virkeligheten? Foretrekker svar fra menn, men hvis noen har noe erfaring med dette så del gjerne.

Er nok temmelig normalt. Det er temmelig normalt for damer også, men kanskje ikke helt på samme måte? Jeg er kvinne og svært monogam når jeg er forelska. Fantaserer og drømmer bare om ham. Når forelskelsen gir seg litt så åpnes øynene mer for andre menn. Menn generelt, har jeg inntrykk av, kan være temmelig forelska men fortsatt fantasere om andre.

Anonymkode: 4d32c...8e1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er nok temmelig normalt. Det er temmelig normalt for damer også, men kanskje ikke helt på samme måte? Jeg er kvinne og svært monogam når jeg er forelska. Fantaserer og drømmer bare om ham. Når forelskelsen gir seg litt så åpnes øynene mer for andre menn. Menn generelt, har jeg inntrykk av, kan være temmelig forelska men fortsatt fantasere om andre.

Anonymkode: 4d32c...8e1

Men det er forskjell på å fantasere og faktisk, faktisk ønske å legge seg etter en venninne...Han mener at det sistnevnte er utbredt for eksempel. For meg høres det ut som han mener de fleste menn ønsker å være utro 😑

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Men det er forskjell på å fantasere og faktisk, faktisk ønske å legge seg etter en venninne...Han mener at det sistnevnte er utbredt for eksempel. For meg høres det ut som han mener de fleste menn ønsker å være utro 😑

Grensen for å fantasere og å ønske å være utro kan kanskje være ullen, både mhp hva man faktisk tenker, og mhp hvordan man formidler disse tankene til andre?

Anonymkode: f66bc...e81

• Nyttig 1
Skrevet

Har han et alibi for å si dette? Er du veninne av hans dame? Har du kjæreste han vil svekke ryktet til fordi han liker deg? Er han sånn og tror/trenger at alle er like? Forveksler han det å ha en fantasi med å faktisk ønske noe? Er han usikker for tiden og trenger at andre også er det, eller sprer dommedag for å få utløp? 

Hadde dere bare en samtale om det eller at du spurte? 

Anonymkode: 2193c...f91

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har han et alibi for å si dette? Er du veninne av hans dame? Har du kjæreste han vil svekke ryktet til fordi han liker deg? Er han sånn og tror/trenger at alle er like? Forveksler han det å ha en fantasi med å faktisk ønske noe? Er han usikker for tiden og trenger at andre også er det, eller sprer dommedag for å få utløp? 

Han nusset meg på fest i helgen. Det kan ha endt opp i litt klining òg. Jeg er ikke direkte venninne av han sin kjæreste, men vi deler felles omgangskrets alle tre. Jeg vil at han skal gå fra hun og heller prøve med meg. Han er ekstremt unnvikende om hva han tenker om alt som har skjedd. Jeg spurte direkte om hvorfor han gjorde det. Da begynte han med en rant om hvordan menn egentlig fungerer, blablabla. Vet ikke hva jeg skal tenke. Jeg tror jeg liker han dessverre.

Skrevet

Nei det er ikke vanlig. 

Anonymkode: c60f3...22c

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Han nusset meg på fest i helgen. Det kan ha endt opp i litt klining òg. Jeg er ikke direkte venninne av han sin kjæreste, men vi deler felles omgangskrets alle tre. Jeg vil at han skal gå fra hun og heller prøve med meg. Han er ekstremt unnvikende om hva han tenker om alt som har skjedd. Jeg spurte direkte om hvorfor han gjorde det. Da begynte han med en rant om hvordan menn egentlig fungerer, blablabla. Vet ikke hva jeg skal tenke. Jeg tror jeg liker han dessverre.

Ja ha. Ja, da vet du jo hva slags fremtid som venter deg om du blir sammen med en fyr som han, da... Vil du virkelig det? Hvordan i alle dager er dette noe å "like"? Det er jo så godt som garantert at han sikler på andre damer og vil være utro mot deg. Ikke tro noe annet.
Et godt råd; glem han først som sist.

• Nyttig 4
Skrevet
Million skrev (6 minutter siden):

Ja ha. Ja, da vet du jo hva slags fremtid som venter deg om du blir sammen med en fyr som han, da... Vil du virkelig det? Hvordan i alle dager er dette noe å "like"? Det er jo så godt som garantert at han sikler på andre damer og vil være utro mot deg. Ikke tro noe annet.
Et godt råd; glem han først som sist.

Han er egentlig en veldig ordentlig og fin fyr. Derfor jeg ble litt satt ut når han gjorde. Han har absolutt alt jeg ser etter. Kjekk, god økonomi, et sosialt liv (mange felles venner og venninner, både opp og ned i årene), holder seg i god form, emosjonelt stabil, handy selv om jobben involverer mest kontorarbeid. Han scorer veldig bra på alt. Alt liksom. Sånt ser jeg svært sjeldent hos en mann, sånn i det hele tatt. Jeg vet fra tidligere samtaler at han vil ha flere barn òg, noe jeg også vil.

Jeg tror egentlig at han liker meg veldig godt. Han viste meg et begjær med følelser i helgen. Har totalt oppheng etter den hendeles. Klarer knapt å tenke på noe annet. Det kommer til å bli en tøff uke 😭

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har aldri fantasert om en venninne av min kjæreste. At hun har pene venninner det kan jeg se. Men hva så? Nok av pene mennesker der ute. Det betyr ingenting da de ikke er henne. Og ikke fortjener de noe mere respekt eller annen behandling for at de er pene.  Om han har den meningen som du fremlegger, så høres han ut som han er den typen som ofte tenker at det er grønnere på andre side av gjerdet. Og komme med en påstand for alle andre menn der ute vitner om usikkerhet og et såret ego fra hans side.  Grandiose tanker om at slik er alle menn er rimelig barnslig spørr du meg. Mann 41. 

Anonymkode: 588b4...bde

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er ikke fantasi og ønske to sider av  samme sak?

Anonymkode: b440b...e34

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han er egentlig en veldig ordentlig og fin fyr. Derfor jeg ble litt satt ut når han gjorde. Han har absolutt alt jeg ser etter. Kjekk, god økonomi, et sosialt liv (mange felles venner og venninner, både opp og ned i årene), holder seg i god form, emosjonelt stabil, handy selv om jobben involverer mest kontorarbeid. Han scorer veldig bra på alt. Alt liksom. Sånt ser jeg svært sjeldent hos en mann, sånn i det hele tatt. Jeg vet fra tidligere samtaler at han vil ha flere barn òg, noe jeg også vil.

Jeg tror egentlig at han liker meg veldig godt. Han viste meg et begjær med følelser i helgen. Har totalt oppheng etter den hendeles. Klarer knapt å tenke på noe annet. Det kommer til å bli en tøff uke 😭

Ja men da er det jo bare å kjøre på da - du kan jo få være elskerinnen hans (med barn og hele pakka om du ønsker det), eller dere kan bli sammen og ha et åpent forhold?

Men ikke tro et sekund at dette er en mann som kommer til å være trofast mot deg, verken fysisk eller emosjonelt. 

• Nyttig 3
Skrevet

Aldri hør på noe som en person hevder å gjelde alle mennesker, hva gjelder tanker, følelser, lyster og den slags. Det er like kunnskapsløst som å si at alle menn liker damer, og alle damer liker menn. Det er en ting å legge merke til vakre mennesker nå man er i et forhold, og noe helt annet å begynne å fantasere om andre, og at dette da skulle være venninnen til kjæresten... 

TS, du må lære deg at så snart noen sier at noe gjelder alle, så bør du slutte å lytte til denne personen. Men at dette gjelder ha, det er nok tilfellet. Og at han ikke er alene om det tenker jeg også er innenfor rimelighet. Men for meg fremstår han som stokk dum og enkel.

Anonymkode: cd227...1c1

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...