Gå til innhold

Hva skjer med den planlagte velferdspermen ved sykmelding?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Har søkt om og fått to dager med betalt velferdspermisjon i forbindelse med begravelse samt en sykehusundersøkelse dagen etter. Har langt til sykehuset så hele dagen går med når man skal dit. 

I går skadet jeg meg akutt, og ble sykmeldt 14 dager. Hva skjer med disse to dagene med innvilga permisjon da? Må jeg foreta meg noe? Har hverken hatt velferdsperm eller vært sykmeldt før (har bare jobbet 1 år etter studie). 

Jobber i en stor statlig organisasjon.

Anonymkode: a6b26...1ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobber statlig selv, og her overstyrer sykemelding alt i appen vi bruker. Når lønnsavdelingen har lagt inn sykemeldingen er det den som gjelder.

Når du svarer på sykepengesøknaden får du et spørsmålet om du har hatt ferie/permisjon. Svarer du ja for de to dagene vil sykepengeperioden forlenges med to dager, men det har ikke noen hensikt med mindre man er langtidssykemeldt.

Jeg ble syk og sykemeldt i en planlagt ferie en gang. På spørsmål i sykepengesøknaden om hvorvidt jeg hadde hatt ferie svarte jeg nei, fordi sykemeldingen overstyrte ferien (noe nav også skriver at er riktig (å svare nei)). 

Det har nok ikke så mye å si uansett da, da man kan få innvilget inntil 12 dager velferdspermisjon i året, og det er vel sjelden man har behov for så mange dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) hadde det vært ferie hadde jeg nok svart ja, og fått utsatt de to dagene til neste år - men disse to dagene trenger jeg overhodet ikke å få tilbake på noe vis :)

ts

Anonymkode: a6b26...1ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...