Gå til innhold

Utsagn fra kjæreste - ble sjokkert

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

TS her - min spørsmål om han var lei meg - var bare et lite et i hovedspørsmålet om det var noe han ville ha hjelp til. Jeg bare modererte dette med «hvis det ikke er meg du er lei av». Dette betyr ikke at heg driver med emosjonell utpressing , men at jeg lurte på om jeg ville være til hjelp , 

Anonymkode: 439fb...0b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ts: Du burde faktisk være redd, ikke lei deg. Han sier rett ut at han tenker på å skade folk! Det kan bli deg... 

Anonymkode: 0e40e...8dc

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ts: Du burde faktisk være redd, ikke lei deg. Han sier rett ut at han tenker på å skade folk! Det kan bli deg... 

Anonymkode: 0e40e...8dc

Dette. Det er de nærmeste som blir skadd og drept. Kjæreste og barn. 

Anonymkode: 0e208...868

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

TS her - min spørsmål om han var lei meg - var bare et lite et i hovedspørsmålet om det var noe han ville ha hjelp til. Jeg bare modererte dette med «hvis det ikke er meg du er lei av». Dette betyr ikke at heg driver med emosjonell utpressing , men at jeg lurte på om jeg ville være til hjelp , 

Kjære ts. Du må slutte å unnskylde og bortforklare og komme deg vekk. Nå!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Åja, er du samme som har skrevet den andre tråden?

Forstår du at ditt behov for bekreftelse fra denne mannenn ilegger mer ansvar på han som han ikke er i stand til å motta - denne mannen sliter skikkelig og behøver hjelp fra profesjonelle.

Du må fokusere på deg selv og eventuelle barn i bildet, og det gjør dere ved å homde dere unna. Ikke ved å presse på for å få mer kjærlighet av denne mannen.

Anonymkode: 9cf2f...777

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at han har sagt det til "sin" datter. Er dette et særkullsbarn? I så fall tror jeg du skal si det til moren slik at hun kan vurdere om hun bør gå for å endre samværet. Og å snakke med datteren om dette.

Videre håper jeg du melder dette til fastlegen hans. Skriv et godt gammeldags brev slik at det blir loggført. Og få med at han sa det til et barn. Det er profesjonelle parter som bør komme på banen nå.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han har sagt det til eget barn?? Det er virkelig ikke greit. 

Han kan jo ikke ha samvær. 

Du kan oppfordre han til å søke hjelp, men husk at det ikke er ditt ansvar å skaffe han hjelp. Han er en voksen mann og far, han har ansvar for eget liv. Tar han livet sitt, så er det hans ansvar. 

Du må passe på deg selv. Du kan holde deg unna. Og har ansvar for datteren. Fortell det til barnets mor

Anonymkode: b528d...aa6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ts her : Datteren er 35 år….. 

Okey, det var jo bra, men fortsatt tragisk. Men da er mannen over 50 år. Hva i alle dager er det hjemme som er så strevsomt da?? 

Han høres ikke god ut. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må du bare si at han MÅ til lege, asap. Han kan være utbrent, deprimert osv, grunnen er likegyldig. Det er skummelt om han ikke får hjelp. For alt i verden kan det være han bare trenger en lengre sykemelding, og noen å snakke med. Men han kan IKKE fortsette, og overse at oppførselen er så radikal som å si dette til datteren sin. Han forstår ikke at det er feil, mest sannsynlig fordi han er helt på randen. 
Du ber han dra til lege, du kan ringe å bestille time for han. Så blir det kanskje lettere for han å dra. Nekter han, så drar du, ta med barna (selv om de er hans), også ringer du fra trygghet og sier til han at enten drar han til lege å få hjelp - ellers melder du han til barnevernet og legevakt. Barnevern/legevakt har plikt til å handle ved trussel om selvmord eller trussel mot andres liv og helse. 

Anonymkode: 23268...5bd

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det endrer jo alt. Da trenger du ikke være redd for henne. Men både du og datteren burde være bekymret for han. Dette er ikke en normal ting å si.

Menn er ikke gode på å oppsøke hjelp, heller ikke på å si fra om at de har det dårlig. Menn holder det inne helt til dagen de tar selvmord. Det er derfor det er så mye selvmord blant menn - fordi det er vanskelig å fange de opp før det er for sent.

Det at han sier disse tingene nå er svært alvorlig og børe følges opp ed en gang. Han må til fastlegen og bli sykemeldt og få profesjonell hjelp. Dere kan ikke sitte å angre etter at han har tatt livet sitt (eller i verste fall noen andre sitt). Ikke når han gir et så sterkt signal om at han trenger hjelp!

Anonymkode: f814a...002

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ha kan fortsatt skade henne. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

det MÅ meldes til legen hans eller barnevern ASAP!

Barnevern er riktig, ikke fastlege.

Anonymkode: d14d2...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnevern på ei 35 år gammel datter?

A little too late to the party…

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Datteren er visst 35. Da blir det fastlege. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det endrer jo alt. Da trenger du ikke være redd for henne. Men både du og datteren burde være bekymret for han. Dette er ikke en normal ting å si.

Menn er ikke gode på å oppsøke hjelp, heller ikke på å si fra om at de har det dårlig. Menn holder det inne helt til dagen de tar selvmord. Det er derfor det er så mye selvmord blant menn - fordi det er vanskelig å fange de opp før det er for sent.

Det at han sier disse tingene nå er svært alvorlig og børe følges opp ed en gang. Han må til fastlegen og bli sykemeldt og få profesjonell hjelp. Dere kan ikke sitte å angre etter at han har tatt livet sitt (eller i verste fall noen andre sitt). Ikke når han gir et så sterkt signal om at han trenger hjelp!

Anonymkode: f814a...002

Jeg er helt enig i det du skriver. Jeg vil allikevel legge til at pårørende kan bare hjelpe til en viss grad. Det er han selv som må ta i mot hjelp. Det kan ikke pårørende tvinge han til. 

Heller ikke helsevesenet kan hjelpe noen som ikke vil...

Jeg har troen på psykisk jeksejk altså, men vet at mange pårørende sitter med for sterk grad av dårlig samvittighet etter selvmord 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (Akkurat nå):

Barnevern på ei 35 år gammel datter?

A little too late to the party…

Ja, så det nå ;) 

TS var late to the party med den opplysningen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i det du skriver. Jeg vil allikevel legge til at pårørende kan bare hjelpe til en viss grad. Det er han selv som må ta i mot hjelp. Det kan ikke pårørende tvinge han til. 

Jeg har troen på psykisk jeksejk altså, men vet at mange pårørende sitter med for sterk grad av dårlig samvittighet etter selvmord 

Enig. Tror en del overvurdere hvor mye ts kan og bør hjelpe og gjøre for ts. Det viktigste er å komme seg i sikkerhet og så melde til helsevesenet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man skal likevel ringe legevakt asap, etter en slik trussel fra en mann som er på randen. Helsevesenet kan i grunn gjøre lite for folk som ikke ønsker hjelp, men det blir tvang så fort det er fare for liv å helse. Lite fett for han å bli hentet av politi og innlagt på psykiatrisk, regner med han aldri truer med slikt igjen, om dette var sagt i affekt og ikke en reell trussel. 

Anonymkode: 23268...5bd

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...