AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #1 Del Skrevet 30. oktober 2024 Trodde jeg var i en gjensidig forelskelse . Kjæresten har vevd meg inn i barn og hjem/ øvrig familie. Idag sa han han var så sliten og lei av å ha så mye ansvar på jobb og hjemme hos seg selv at han ville slå , drepe noen eller seg selv. Det er jo spissformulert naturligvis - men jeg kjente klumpen i magen : er ikke jeg en kilde til glede i ditt liv , tenkte jeg liksom. Jeg liker fyren. Han er smart og kjapp - men utsagnet uroer meg. Han hadde tilogmed sagt dette til sin datter. Anonymkode: 439fb...0b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #2 Del Skrevet 30. oktober 2024 Ja, det er umulig å forstå seg på hvor man har en mann. Føler enormt med deg. Min eks sa til meg at han faktisk aldri har elsket meg i løpet av de 6 årene vi var sammen. Dette er en fyr som sa at han elsket meg nesten hver dag. Jeg trodde det var sagt i sinne/trøtthet, men måten han kom seg så raskt videre på etter at vi slo opp har vel egentlig vist at jeg aldri har betyd noe særlig for han. Jeg derimot sliter enormt med å stole på en mann i dag. Det er faktisk umulig å lese dem når de er såpass falske om absolutt alt. Min tanke er at han sier sannheten eller at det er en sannhet i at han ikke finner glede i deg dessverre. I livet for den saks skyld. Det kan hende han er utbrent eller deprimert, og da klarer han ikke å holde fasaden lenger og de faktiske følelsene kommer som følger til overflaten. Anonymkode: c23ae...e2a 1 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #3 Del Skrevet 30. oktober 2024 Dette er et ganske skummelt utsagn og handler ikke om deg, men om han. At han har sagt dette til et barn er helt hårreisende og du burde på en eller annen måte skaffe denne stakkars datteren hjelp. Kan ikke forestille meg hvor redd hun må være.. Hadde dette vært mine barn hadde jeg umiddelbart stoppet alt av samvær med denne pappaen. Selv om det muligvis er sagt i sinne og affekt så er det en så ekstrem uttalelse at det hadde fått alle alarmklokker til å ringe hos meg Anonymkode: 5df48...0e6 13 2 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #4 Del Skrevet 30. oktober 2024 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Trodde jeg var i en gjensidig forelskelse . Kjæresten har vevd meg inn i barn og hjem/ øvrig familie. Idag sa han han var så sliten og lei av å ha så mye ansvar på jobb og hjemme hos seg selv at han ville slå , drepe noen eller seg selv. Det er jo spissformulert naturligvis - men jeg kjente klumpen i magen : er ikke jeg en kilde til glede i ditt liv , tenkte jeg liksom. Jeg liker fyren. Han er smart og kjapp - men utsagnet uroer meg. Han hadde tilogmed sagt dette til sin datter. Anonymkode: 439fb...0b0 Kom deg bort og meld episoden til barnevernet. Han og barna behøver hjelp og de behøver det nå! Du er en voksen kvinne og må klare å sette deg selv til side akkurat nå. Anonymkode: d14d2...d81 7 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #5 Del Skrevet 30. oktober 2024 Han har ikke kapasitet til å være i et forhold med deg. Anonymkode: 0e40e...8dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #6 Del Skrevet 30. oktober 2024 Han må ha hjelp,det kan henne dette var eneste måte han klarte å si at han er utbrendt, depressiv, suicidal på. Om du tror han er falkg, trekk dere til bake å gi han rom. Men vil være var på å ført bry seg om deg, for han kan være i ferd med å gå under, det handler kanskje ikke om noen andre egentlig. Anonymkode: d0f80...2d4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #7 Del Skrevet 30. oktober 2024 Jeg kan legge til at jeg har en grotesk ting jeg har sakt jeg vil gjøre mot megselv de få gangene jeg har vært fullstendig desperat og frustrert, og det er noe jeg har tenkt tanken på stille også. Men det var aldri lent som en trussel, men et rop om hjelp. Går bra nå, men det går ikke bra med han. Anonymkode: d0f80...2d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #8 Del Skrevet 30. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg kan legge til at jeg har en grotesk ting jeg har sakt jeg vil gjøre mot megselv de få gangene jeg har vært fullstendig desperat og frustrert, og det er noe jeg har tenkt tanken på stille også. Men det var aldri lent som en trussel, men et rop om hjelp. Går bra nå, men det går ikke bra med han. Anonymkode: d0f80...2d4 Det spiller ingen rolle om det er ment som trussel, det er en trussel - og blir behandlet som det av helsevesen, barnevern, krisesenter, politi, etc. Ikke rart at det går dårlig med den du sier sånt til, nei. Man blir ødelagt av det, det er derfor man reagerer så hardt på det. Anonymkode: d14d2...d81 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 30. oktober 2024 #9 Del Skrevet 30. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Trodde jeg var i en gjensidig forelskelse . Kjæresten har vevd meg inn i barn og hjem/ øvrig familie. Idag sa han han var så sliten og lei av å ha så mye ansvar på jobb og hjemme hos seg selv at han ville slå , drepe noen eller seg selv. Det er jo spissformulert naturligvis - men jeg kjente klumpen i magen : er ikke jeg en kilde til glede i ditt liv , tenkte jeg liksom. Jeg liker fyren. Han er smart og kjapp - men utsagnet uroer meg. Han hadde tilogmed sagt dette til sin datter. Anonymkode: 439fb...0b0 Når folk sier sånne ting så bør man ta dem alvorlig. 1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #10 Del Skrevet 30. oktober 2024 Dette handler ikke om deg men om ham. Han må i sykemelding. Og trenger oppfølging på psyken sin. Anonymkode: 0e40e...8dc 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #11 Del Skrevet 30. oktober 2024 Flytt fokuset vekk fra deg selv her. Mannen trenger hjelp, han kan være helt på randen. Anonymkode: 8b50b...282 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #12 Del Skrevet 30. oktober 2024 Du kan ikke bare la han si slike ting og la det gå. Han må ta tak i sin mentale helse. At han sa dette til sin datter er alvorlig og svært sjanse. Dette må du ha nulltoleranse for at skjer igjen og det må han få vite. Om han trenger tid, så la han få tid. Ikke press deg på. Men vern barna. Anonymkode: 686d5...498 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #13 Del Skrevet 30. oktober 2024 Han trenger hjelp!!! Send han til en psykolog. Og sett deg ned og ta en god prat med han, hvor du foreslår at han får hjelp. Og en prat hvor det ikke handler om deg selv, "er ikke jeg en kilde til glede", blabla, meg meg meg. Men en prat hvor det handler om han og hvor dette kommer fra. Jeg skjønner det er vanskelig for deg også altså, det ER utrolig vanskelig å være i forhold med en som sliter, er på randen, er dypt deprimert e.l. Men det er helt sinnsykt lite hjelpsomt å legge på han at han ikke lykkes i forholdet heller. Han sier jo det er alt ansvaret som tynger han, og det blir bare å legge mer press og ansvar på han. Så må du ikke ta det personlig, når folk - kanskje spesielt menn - sliter veldig så er de vanskelige å komme innpå. Mange trekker seg heller mer vekk enn å komme nær, som kanskje er mer kvinnens måte å løse det vanskelige på. Og noen trenger å ta litt en ting av gangen. Om han får kommet seg i behandling så er det ikke sikkert du kan forvente så mye av han den perioden. Det må du selv tenke på om du kan leve med. Men du kan IKKE leve med en fyr som sier sånt til datteren din... og med alle selvmordene som er, og de partnerdrapene som har vært... det er bare ikke noe man tuller med, spissformulert eller ei. Det ligger noe bak som må tas på alvor. Anonymkode: 5b80e...a16 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #14 Del Skrevet 30. oktober 2024 Her er du selv et vandrende rødt flagg Ts! Din reaksjon på dette er frykt for at han ikke ser på deg som en kilde til glede (?!!!) når ditt fokus burde være 100% på at denne fyren sa dette til et BARN. Dette må du varsle inn, dette handler ikke om deg lenger, slutt! Helt hårreisende lesning. Får vondt i magen. Anonymkode: 9cf2f...777 5 2 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #15 Del Skrevet 30. oktober 2024 Hørtes ut som min eks. Exen min trenger hjelp, men nekter å inne det. Anonymkode: e5a41...ad4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #16 Del Skrevet 30. oktober 2024 Det er ikke spissformulert. Det er et utsagn du skal ta på alvor og komme deg vekk. Nå! Anonymkode: 0e208...868 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #17 Del Skrevet 30. oktober 2024 Og at han har sagt det til sitt eget barn… det MÅ meldes til legen hans eller barnevern ASAP! Anonymkode: 0e208...868 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #18 Del Skrevet 30. oktober 2024 Han virker deprimert/suicidal. At du får det til å handle om det er også sykt...... Sett deg ned med kjæresten din og SNAKK FOR FAEN. Fortell han at du har tenkt på det han sa, spørr om det går bra, om at han burde oppsøke psykolog. Hallo trådstarter, dette handler jo faen ikke om deg. Anonymkode: 66c5c...44a 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #19 Del Skrevet 30. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han virker deprimert/suicidal. At du får det til å handle om det er også sykt...... Sett deg ned med kjæresten din og SNAKK FOR FAEN. Fortell han at du har tenkt på det han sa, spørr om det går bra, om at han burde oppsøke psykolog. Hallo trådstarter, dette handler jo faen ikke om deg. Anonymkode: 66c5c...44a Dette er ikke ta sitt ansvar å «behandle». Hun får komme seg unna og gi beskjed til rette instanser. Anonymkode: 0e208...868 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 30. oktober 2024 #20 Del Skrevet 30. oktober 2024 Dette er ikke greit og han trenger hjelp. Har får begynne med fastlegen. Men han har vevd deg inn i dette livet med barn og familie… hvor var du da dette skjedde? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå