Gå til innhold

Trenger hjelp til å finne en flott kjole, er overvektig og føler meg stygg i absolutt alt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Litt krise her... :( 

Skal i et selskap om noen få uker og jeg har ikke antrekk. Jeg fant noe jeg likte på JJ House, men dessverre er jeg for sent ute, de rekker ikke å levere til jeg skal i dette selskapet. Må ha en kjole men jeg finner ingenting jeg liker. 

Er overvektig (har en bmi på 30...) og jeg hater å pynte meg fordi jeg føler meg så stygg i alt. Er ikke komfortabel med å vise armer eller rygg, syns utringing er ekkelt å bruke, lengde på kjole har ikke så mye å si men ser helst at den ikke er veldig kort. Har tjukke legger så ser ikke for meg at knelang kjole vil se noe bra ut på meg. 

Aner ikke hva jeg skal gå med. Har trålet Zalando og Boozt. Finner ingenting. Jeg liker ikke farger og vil ha en svart kjole. Langermet, tildekket rygg er viktig. Utringing kan gå. Off-shoulder ikke aktuelt, jeg MÅ bruke bh og stroppeløs bh fungerer ikke. 

Noen som har råd... Fant en sort langermet blondekjole, men ser for meg at jeg ser ut som jeg skal i begravelse. 

Har mest lyst til å avlyse og ikke dra i dette selskapet. 

Anonymkode: 43641...d51

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bubbleroom.no.  Anbefaler Goddiva kjolene 🙂

Anonymkode: b50d0...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må du ha sort? Du kan ikke kjøpe en som er mørkeblå eller mørkebrun? Blir litt varmere toner og ikke så begravelsesaktig.

Er der ingen butikker du kan gå innom og få råd, og fysisk prøve kjolen du skal ha? Hvis det er kort tid til selskapet så hadde dette vært det beste. Kanskje du har Vic eller Match i nærheten, eller eventuelt Zizzi.

Om du absolutt vil bestille fra nett, så har Ellos også en del kjoler i større størrelser.

Anonymkode: a9e93...a74

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler også litt farger, selv om jeg kan kjenne meg igjennom tanken om sort. Jeg er ca samme størrelse som deg. Men fasong og farge har mye å si for hvordan jeg føler meg og har begynt å bruke litt mer farger.

Synest Frøken Dianas Salonger har mye fint i forskjellige størrelser. Denne er kanskje litt annerledes enn du har sett for deg, men passformen er fin og med en jakke over som dekker armene kan den oppfylle kravene:
https://www.frokendianassalonger.no/collections/party/products/jolly-jumpsuit-lurex-svart

Selv har jeg kjøpt denne:

https://www.frokendianassalonger.no/collections/party/products/diana-dress-lurex-bla

Anonymkode: e1006...43c

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Floyd pleier å ha en del fine kjoler til kvinner med litt ekstra kilo 😊

Anonymkode: f5549...b54

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Floyd er veldig fin. Og Zizzi (klær med store str). Jeg veier selv 100 kg. Jeg har tilgode enda å se en dame som er overvektig stygg  i en kjole. 

Anonymkode: 83775...e01

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zizzi som nevnt over her, har gode fasonger og snitt for overvektige.. Du må gå i butikken fysisk og prøve kjoler, du kan ikke bestille på nett, for da vet jo ikke hvordan det egentlig sitter på deg. Lykke til 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Floyd er veldig fin. Og Zizzi (klær med store str). Jeg veier selv 100 kg. Jeg har tilgode enda å se en dame som er overvektig stygg  i en kjole. 

Anonymkode: 83775...e01

Samme her. Jeg synes ikke overvektige damer generelt er stygge heller. Stygg er et ord man ikke skal bruke i stor grad, mener jeg :) 

Anonymkode: 9c3d8...4d8

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg, er sånn type overvektig jeg også og blir ofte seende gravid ut i mange kjoler. Råder deg til å dra i fysisk butikk og prøve. Ha gjerne på deg en shapingbody før du prøver. Om du ikke har selv så har de fleste butikkene slike de. Spør om hjelp! 

Fant en nydelig grønn kjole på Zalando i natt jeg har lyst til å bestille. De har den også i svart og blå tror jeg. Skal hente opp den og vise deg etterpå. Ellers liker jeg Bonprix, Zizzi og Kappahl. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MÅ du ha kjole? Kan en pen dress/skjørt/blazer være et alternativ?

Denne blazeren for eksempel:

https://www.zizzi.no/blondeblazer-med-lommer-svart-M59285A0199.html

Med et skjørt:

https://www.kappahl.com/nb-no/xlnt/kjoler--skjort/skjort/382820

https://www.kappahl.com/nb-no/dame/kjoler--skjort/skjort/385070

Anonymkode: 87441...e24

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en vesentlig høyere bmi enn deg, og syns ellos har mye fine kjoler i større størrelser 😊 Har du sjekket der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Temu har masse fine kjoler.

Anonymkode: f014a...6dd

Kjoler med en dose gift takk 💁🏻‍♀️

Anonymkode: d7d57...f2a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en bmi på 30 så finner du kjoler på en helt vandig butikk. 
Selv om zizi starter på L er de veldig store i størrelsen og blir for store. 

du er litt overvektig, må ikke handle på stor mote butikker 😅

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tett sittende skjørt (ja tettsittende) og en løs topp vil flatere figuren din. 
kjøp noen hold inn strømpebukser.. det bruker jeg uansett vekt :) 

Antrekket vil balansere deg, kjøper du noe veldig løst vil du se større ut 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en bmi på 30 er du ikke tjukk, du har bare en smule ekstra. Finn farger og snitt som kler deg og fremhever fx pupper. Det er selvtillit du må jobbe med, da vil du rocke det meste som har rette fasonger og farger til deg. Kjøp klær som passer i størrelse, finn snitt som passer deg, farger som kler deg og noen fine sko. Mye gjort! 

Uten å vite noe om hvor du går ut og inn er det vrient å tipse om kjoler/klær. Bare ikke kle deg i en svart sekk. det er fest -ikke begravelse. 
Igigi har klær som tryller, har dessverre ikke sett de i Norge på noen år. Kiyonna det samme. 

Anonymkode: dc532...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...