Gå til innhold

Syk etter innflytting og er i stor behov for hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hei.
Skal prøve forklare en litt vanskelig situasjon som viser seg å være seriøs. 
Jeg flyttet inn i en kommunal bolig i september og etter første dusj så var det som om å ha tigerbalsam på hele kroppen og følte meg ikke helt grei. Utover kvelden så var øyne nese og hals irritert.  Når jeg la meg for natten så fikk jeg en kraftig  allergisk reaksjon. Først øyne og så våknet jeg opp med at jeg nesten ikke fikk puste og hadde hodepine. På morgenen følte jeg meg ikke bra fysisk eller psykisk. Men prøvde bare fortsette dagen og sånn holdt jeg på lenge selv om dette fortsatte og noe ble verre og fikk flere og flere symptomer. Var ikke før etter et par uker at jeg begynte legge merke til mye og husket mer fra før jeg flyttet inn (da jeg holdt på å vaske litt ned og vasket klær osv) feks  Det luktet veldig bål fra vask og skuff under vasken. Hendene mine var oppsprukket etter å ha brukt vannet og fikk uvanlig mye angst anfall. 
Alle tekstiler inkludert klær var og er ufattelig støvete, føles rar og lukter rart. Tenkte ikke over det før jeg fikk så mye støv i øyne og nese da jeg brettet sammen eller kledde på meg. Hals og bryst har vært irritert og kan bli så ille at jeg ikke har stemme. Har fått mørke flekker på kropp som ser ut som blåmerker eller brun solskille. Har mistet så mye hår at jeg har fått en skallet flekk. Mistet menstruasjonen. Etter ei stund fikk jeg store magesmerter og de har vedvart og så begynte magen min å bli opprørt. Nå etter ca 7 eskalerende gikk det fra ille til verst. Alt som skjedde ved innflytting er det samme eller verre men nå har jeg blitt veldig syk. Feber, mye verre eksem, hals tetter seg både i dusj eller hvis jeg feks bare står å vasker (kun vann) 
Føler meg veldig influensa, mage virus, full allergi anfall og mye mer. Jeg kan bare stå over vasken og så begynner øyne å klø og hovner opp. Luften her inne kan endre seg veldig. Skyllemiddel ved klesvask blir borte i vask og plutselig her en kveld når jeg kjørte en tom maskin  2 dager etter bruk så kom det en sterk lukt av  skyllemiddel opp fra vasken. Dette skjedde en annen gang bare med klorin da jeg hadde vasket litt nedi dusj sluk. Da luktet det så sterk klorin i hele bolig dagen etterpå. Bållukt er her fortsatt og kommer og fra dusj og kanskje kjøkken men vet ikke. Jeg bare legger til så mye info som mulig for det er så mye, og vet ikke hva som forårsaker hva. I dusjen nå så begynte det å kile og irritere i bryst og brystet føltes tyngre og slet mer med å puste. Etter dusj er bryst sår og blir irritert når jeg prøver dypere pust. 
Hele kroppen har denne fæle rastløse kløende følelsen. Har selvsagt ikke husket alt, men jeg blir bare verre og har Ingen hjelp her. Huden reagerer veldig, rød/betent og sår og masse eksem. Har heldigvis tatt noen bilder disse ukene og har folk som har hørt hvor ille pusten min har blitt og hvor fort ting har eskalert. I 2020 endte jeg opp i en hybel hvor jeg holdt på å flytte inn men ble kjempe syk og føltes som noen stod oppå brystet mitt når jeg holdt på der men tenkte det bare var stress. Viste seg å være mugg og råte der. 

Her på lørdag etter jeg hadde hatt en større anafylaktisk reaksjon så dro jeg ut  apoteket og de nevnte noe feil med vannet og rør og kanskje noe i luften. De fra kommunen tar meg ikke på alvor. 
Apoteket nevnte dere for dette er alvorlig sa de. 

Drakk nettopp vann og la meg og halsen klør litt og piper når jeg puster. 
hendene dunker og klør 

Jeg har blitt så svak og vet jeg må ut herfra og vet bare ikke hva hvem eller hvordan. Beklager overveldende mye info 

har kontaktet NAAF. Håper de vil kontakte meg 

Blir ikke tatt på alvor av de rundt meg.  Skulle hatt hjelp og støtte til å både håndtere dette og komme seg bort 

Sendt fra Outlook for iOS

Anonymkode: 637f1...7c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ble anonym av en rar grunn 

Endret av Bibbidi-bobbidi-bo
Skrevet

Hva sier fastlegen?

Anonymkode: 74375...b80

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Har du venner eller familie som kan hjelpe deg? Har du snakket med fastlegen? 

Anonymkode: a9c4e...79b

• Liker 2
Skrevet

Hvis du hadde en anafylaktisk reaksjon, regner jeg med du ringte ambulansen og var innlagt på sykehus? Hva sa legene på sykehuset da?

Anonymkode: a43a3...7ad

• Liker 2
Skrevet

Du får starte hos fastlegen. Høres ut som du trenger medisinsk behandling i tillegg til ny plass å bo.

• Nyttig 1
Skrevet

Har du slitt med psykose eller vranforestillinger tidligere?

Anonymkode: 6d1a6...9f9

• Nyttig 2
Skrevet

Du tror du er allergisk mot noe i vannet som fører til eksem, fargeendringer i huden og hårtap, i tillegg til at du tror det er noe feil med avløpet så det er tilbakeslag flere dager etter du har skylt noe både i vaskemaskinen og i sluket? Og noe med vaskemaskin/vann gjør at klær støver etter vask? Og noe i dusjen som gir pusteproblemer?

Hvor gammelt er bygget, og hvor mange deler du vann og avløp med? Siden du kjente igjen anafylaktisk reaksjon og var på apoteket pga det, istedet for akutten/legevakt, så har du epi-pen eller annen sterk allergimedisin for kjent allergi? Hvilke allergiske reaksjoner har du hatt tidligere enten av mat eller kontaktallergi? Hvilke såper bruker du, både til klær, kropp, hår og generelt bolig? Hvilke medisiner tar du?

Hvem rundt deg tror ikke på deg? Du kan jo vise fargeendringer i huden, hårtap og andre ting som er målbart...

For øvrig, når du har så kraftig luftveisproblemer og hudreaksjon så er det fullstendig idiotisk å bruke klorin til vasking, og skyllemiddel til klesvak. Dette er to av de første produktene man bør kutte idet man har trøbbel med hud og pust...

Anonymkode: 0504a...4f4

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...