Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fødte for 12 uker siden og ble klippet i forbindelse med vakuumforløsning. Revnet også litt. Stingene løste seg opp etter 5 uker, men synes fortsatt det kunne være litt sårt og ømt, men det gikk seg til. Nå 12 uker etter fødsel har jeg utrolig vondt og har flere ganger blødd fra arret. Det kjennes ut som et brannsår og er veldig smertefullt. Prøvd å se på det med et speil, men er vanskelig å se hvordan det egt ser ut. Prøvde å ringe jordmor for veiledning/undersøkelse, men hun sa jeg bare skulle se det an. What to do??

Anonymkode: a6e41...6b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ikke normalt ut etter min erfaring. Ble også klippet ene gangen. Kan du gå til en gyn isteden?

• Nyttig 1
Skrevet
Sniff76 skrev (2 timer siden):

Det høres ikke normalt ut etter min erfaring. Ble også klippet ene gangen. Kan du gå til en gyn isteden?

Nærmeste gyn er 3 timer unna, føles så sykt unødvendig å måtte dra så langt… men må vel bare det, blir jo bare verre

Anonymkode: a6e41...6b9

• Hjerte 1
Skrevet

Høres ut som min opplevelse. Legen min sa «helt normalt». Nå når jeg er gravid igjen og har luftet bekymring for lignende for jordmor og sykehus sa de det er IKKE normalt å ha vondt så lenge og slikt svar skal man ikke godta. Det skal ses på og behandles på riftpoliklinikk.

Anonymkode: 47804...682

• Nyttig 1
Skrevet

Hør med fastlegen.

Skrevet

Jeg hadde definitiv gått til gynekolog. Gikk til privat selv for å sjekke klippet 5 uker etter fødsel fordi jeg synes det var så vondt, men da var alt bra. 

Anonymkode: ae69d...ad7

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns ikke dette hørtes helt normalt ut. Når du får mer vondt etter hvert, vil jeg si det bør sjekkes ut. Jeg hadde selv veldig vondt i stingene da jeg ble klippet i forbindelse med tangforløsning. Gjorde helt utrolig vondt de første par ukene, og så ble det gradvis noe bedre etter myye grønnsåpebad. Men etter flere uker hadde jeg fortsatt ganske så vondt, så dro til fastlegen. Der så hun at jeg hadde en infeksjon, og skrev ut resept på en salve som løste hele problemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...