Gå til innhold

Innbrudd, stjelt barneutstyr og klær. Hva gjør jeg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har hatt innbrudd i kjelleren vår, der reisevogn, 4 bokser med barneklær var noe av det som ble stjålet. Driver nå å legger inn hos forsikringsselskapet men får jo sikkelig angst fordi det er jo masse som var i de eskene av klær og jeg har null kontroll over hvor mye det var i hver eske og nøyaktig hva som var i det. Har en viss kontroll med tanke på uteklær og regnklær men ikkje bodyer, sett, ull og strømpebukser mm. Er det noen som har vært i samme sitvasjon og hva gjorde dere? Evt hva ville dere gjort? 

Dette er klær jeg har valgt og beholde til neste barn. Så for det meste ting som er av merkeklær, sett, hjemmestrikk og dyre plagg. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med «gjøre»? 
Du melder de tingene du er sikker på at er borte til forsikringsselskapet, selvsagt. Men brukte klær har vel temmelig lav verdi. 

Anonymkode: 000c1...666

• Liker 1
Skrevet

Hvis du ikke vet hva du har mistet så savner du det ikke. Ikke lyv til forsikringsselskapet.

Anonymkode: c17fd...fed

• Liker 1
Skrevet
eleie skrev (6 minutter siden):

Vi har hatt innbrudd i kjelleren vår, der reisevogn, 4 bokser med barneklær var noe av det som ble stjålet. Driver nå å legger inn hos forsikringsselskapet men får jo sikkelig angst fordi det er jo masse som var i de eskene av klær og jeg har null kontroll over hvor mye det var i hver eske og nøyaktig hva som var i det. Har en viss kontroll med tanke på uteklær og regnklær men ikkje bodyer, sett, ull og strømpebukser mm. Er det noen som har vært i samme sitvasjon og hva gjorde dere? Evt hva ville dere gjort? 

Dette er klær jeg har valgt og beholde til neste barn. Så for det meste ting som er av merkeklær, sett, hjemmestrikk og dyre plagg. 

Politiet har vel vært der, og sikret spor? Nokså sært at noen stjeler bokser med barneklær, da?

Forsikringsselskapet har vel gitt deg beskjed om hvordan rutinene er i slike saker og hvordan du skal gå frem?

Anonymkode: 83366...642

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis du ikke vet hva du har mistet så savner du det ikke. Ikke lyv til forsikringsselskapet.

Nei, unnskyld meg. Men drar ikke på ungen klær i str 50 når han bruker 98, men hver sin smak om du føler for å gjøre det. Selvfølgelig så savner jeg det, og meldt det til politet for en skyld.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Politiet har vel vært der, og sikret spor? Nokså sært at noen stjeler bokser med barneklær, da?

Forsikringsselskapet har vel gitt deg beskjed om hvordan rutinene er i slike saker og hvordan du skal gå frem?

Anonymkode: 83366...642

Saken ble hendlagt dagen etter og politiet kom aldri. Henlagt pga ar jeg ikke viste hvem som kunne tatt innbrudd. Ikke bare barneklær som ble stjålet.

Skrevet

Jeg ville snakket med forsikringsselskapet. Du er garantert ikke den første sikkert ikke vet nøyaktig hva som er stjålet. De har sikkert metoder for å hjelpe med å fastsette en fornuftig verdi.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hva mener du med «gjøre»? 
Du melder de tingene du er sikker på at er borte til forsikringsselskapet, selvsagt. Men brukte klær har vel temmelig lav verdi. 

Anonymkode: 000c1...666

Lav verdi ved videresalg, men stor verdi i forhold til at man ikke trenger å kjøpe dette til neste barn.

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Savner det ikke nå kanskje siden det for tiden ikke ble brukt, men stort savn når en får barn nummer to og må kjøpe alt på nytt.

Anonymkode: 1a850...376

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...