Gå til innhold

Hvordan layer man dufter (shampoo, body wash, parfyme++)?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ok sikkert dumt spørsmål, men hvordan legger man rikige dufter uten at det blir for mye? 🤔

Ser folk sier du skal bruke den og den shampooen, balsam, body wash, body oil, body mist, parfyme, fuktighetskrem etc etc men blir det ikke jævla mange forskjellige lukter på en gang? 

Eller bruker man bare de samme luktene på alt? Eks vanilje, blomster etc?? Evt hva bruker man?

Jeg bare syntes det er vanskelig å finne gode lukter som går sammen, uten at du kveler folk med duft når du er ute/inne liksom? Er veldig ny på sånne "jente ting" så er ganske clueless på kanskje åpenbare svar når det kommer til dette.

Håper det gir litt mening 🙈

Evt hva anbefaler dere for å lukte godt hele dagen? Og få en sånn myk duft som kanskje følger etter deg. Tips??

Anonymkode: 75876...51c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man «layer» ikke dufter, man lar være å dynke seg med en million forskjellige parfymerte produkter og velger EN duft. Resterende produkter velger man uten tilsatt parfyme.

Anonymkode: bee04...617

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det som sier du skal bruke alle disse parfymerte produktene? 

Jeg bruker til nøds en body mist en sjelden gang. Bruker såpe med parfyme, men med så svak duft at man ikke lukter det uten å stikke nesa i håret. Bruker parfymefri lotion. Det er ubehagelig for andre hvis man lukter på avstand tenker jeg.

Anonymkode: 927d7...ac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mening er at det blir for mye med flere dufter, så jeg går selv for parfymefritt i alle produkter, og så bruker jeg parfyme med ekstrem moderasjon og kun en sjelden gang.

Jeg har en mor i 60-årene som stinker av parfyme, hudkrem, sjampo, hårspray, lotion og vaskemiddel. Jeg har en del med henne å gjøre, men blir rett og slett uvel av lukten noen ganger. Mange ganger går jeg forbi folk på gata eller i butikker som lukter etter samme lest. Det er veldig krevende å være i et slikt luktbilde. 

Anonymkode: f1828...18f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker sjampo og balsam med samme lukt, og roll on+ bodylotion som er parfymefritt.

Anonymkode: e376a...132

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lukter jo nesten ikke noe av sjampo når håret er tørt. Det er få produkter jeg føler andre lukter.

Maroccan Oil kunne jeg bli stoppet av søsteren min som er over 5 m unna, du har brukt det! 🤩 Lukter godt. Ellers har jeg en sjelden gang oppleve å lukte noens aussey shampoo 💖 i vind. Men det er ikke i min erfaring noe som virkelig blander seg sammen. 

Det er parfyme, eller body lotion med sterkere lukt som oftest lukter noe fra avstand i min erfaring. 

Anonymkode: 5ffad...9f4

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...