Gå til innhold

Bør jeg oppsøke lege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klønemor som jeg er, datt jeg igår. I det jeg falt slo jeg det ene benet, fra kne og ned til foten kraftig. Jeg kjente at ... oi dett ver ver vondt enn vanlig. Men siden dette var offentlig, så reiste jeg meg opp igjen og latet som ingenting. Det var vondt. 

Idag er det hovet, jeg hinker og alt er egentlig fint. Ikke vondt ved gange eller sitte posisjon. Alt som nesten vanlig. Helt til jeg tilfeldig kom bort i leggen så vindt idag og da var det så vondt at jeg begynte å gtine og sjelve. Det var ille vondt. Livredd for å komme bort i igjen. Redd for katta som vil kose ved bena og all berøring for det gjorde sp voldsomt vondt. Dette på leggen.

Er jeg bare vanlig forslått eller bør det sjekkes ut? For jeg klarer jo greit å gå. Det gjør jo ikke vondt ved bevegelse...

Anonymkode: 33a2c...8af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er like vondt om 1 uke så hadde jeg ringt legen 

Anonymkode: 5a33e...39f

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde ikke kontaktet legen før det hadde gått en ukes tid uten bedring.

Anonymkode: fd088...ea7

Skrevet

Jeg datt i mars i fjor. Fikk klem skade i tommelen. Og kraftig forslått i handa. Var til lege å fikk hjelp. Er fortsatt ikke helt bra  fysioterapeut sier at det var dumt jeg ikke kom til han med en gang i fjor. Jeg er på tur til å få slitasje i tommelen pga. Fallet.

Anonymkode: ad91c...a34

• Nyttig 1
Skrevet

Du bør heller ringe legevakt enn å spørre fremmede folk uten kompetanse!

Anonymkode: 88ad6...a2e

• Nyttig 1
Skrevet

Kontakt legen din i morgen! (Ev. legevakten i kveld!)

Jeg har gått med brudd i lignende situasjon. Ikke gjør den tabben, for det kan få varige følger.

Anonymkode: c66f2...689

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kontakt legen din i morgen! (Ev. legevakten i kveld!)

Jeg har gått med brudd i lignende situasjon. Ikke gjør den tabben, for det kan få varige følger.

Anonymkode: c66f2...689

Tusen takk for svaret :)

Men, dersom det er brudd - kjenner man ikke det når man går? Jeg jobber som selvstendig næringsdrivende og lite tid til besøke lege i min timeplan ;) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Klønemor som jeg er, datt jeg igår. I det jeg falt slo jeg det ene benet, fra kne og ned til foten kraftig. Jeg kjente at ... oi dett ver ver vondt enn vanlig. Men siden dette var offentlig, så reiste jeg meg opp igjen og latet som ingenting. Det var vondt. 

Idag er det hovet, jeg hinker og alt er egentlig fint. Ikke vondt ved gange eller sitte posisjon. Alt som nesten vanlig. Helt til jeg tilfeldig kom bort i leggen så vindt idag og da var det så vondt at jeg begynte å gtine og sjelve. Det var ille vondt. Livredd for å komme bort i igjen. Redd for katta som vil kose ved bena og all berøring for det gjorde sp voldsomt vondt. Dette på leggen.

Er jeg bare vanlig forslått eller bør det sjekkes ut? For jeg klarer jo greit å gå. Det gjør jo ikke vondt ved bevegelse...

Du ringer legevakten og snakker med dem. Bare de kan vurdere situasjonen din og hva du skal gjøre.

For ikke lenge siden var her en noe lik tråd, jeg og flere med meg skrev legevakten. 
Så kom der noen bedrevitere og mente nei, legevakten er ikke for slike vondter. 
TS i den tråden reiste til legevakten og fikk konstatert at hun vireklig trengte legevakt hjelp. 

Anonymkode: 016fa...b78

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du ringer legevakten og snakker med dem. Bare de kan vurdere situasjonen din og hva du skal gjøre.

For ikke lenge siden var her en noe lik tråd, jeg og flere med meg skrev legevakten. 
Så kom der noen bedrevitere og mente nei, legevakten er ikke for slike vondter. 
TS i den tråden reiste til legevakten og fikk konstatert at hun vireklig trengte legevakt hjelp. 

Anonymkode: 016fa...b78

Takk :) 

Skrevet

Reiseforsikring. Kontakt lege. Jeg fikk en gang en sprekk i beinet i leggen på den nåten. Hadde jeg brukt krykker hadde det kanskje ikke vært sårt mange år etterpå. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...