Gå til innhold

Hva er den beste fysen snacks?

leetha

Anbefalte innlegg

Noen rå tips? Som ikke har for mye kcal og som demper fysingen. Vi ser mye film og da frister jo godteri, men må bytte det ut med noe sunnere 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker gulrøtter med hummus. Gjerne noe så enkelt som Rema sin hummus hvis jeg ikke gidder å lage selv. 

Anonymkode: b0ce7...f53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting.

Da bryter man vanen, og blir aldri "fysen". 

Anonymkode: 32496...7b6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde to uker med null snacks og sukker. Nå spiser jeg enten frukt, popcorn eller gultrøyene som snacks. Kan av og til ta meg en kjeks, en godteri elle noe. Men maks 1 

Anonymkode: a6dfc...ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk litt enig med de som sier ‘ingen’. Jeg har gått ned nesten 20 kilo siden jul - fra 79 kg til 61 kg. Jeg spiser godteri og sjokolade og kaker, men med måte og IKKE fordi jeg er fysen. Er jeg fysen så spiser jeg heller et knekkebrød med magert pålegg, og så spiser jeg snacks og sjokolade litt mer planlagt. Om jeg feks skal på kino, er på besøk eller foran TV-en en fredagskveld. Jeg spiser ikke snacks fordi jeg er fysen - da spiser jeg mat 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissSkog skrev (3 minutter siden):

Jeg er faktisk litt enig med de som sier ‘ingen’. Jeg har gått ned nesten 20 kilo siden jul - fra 79 kg til 61 kg. Jeg spiser godteri og sjokolade og kaker, men med måte og IKKE fordi jeg er fysen. Er jeg fysen så spiser jeg heller et knekkebrød med magert pålegg, og så spiser jeg snacks og sjokolade litt mer planlagt. Om jeg feks skal på kino, er på besøk eller foran TV-en en fredagskveld. Jeg spiser ikke snacks fordi jeg er fysen - da spiser jeg mat 

Ikke sant. Kjenner jeg at jeg har lyst på "noe", søtt eller salt, så kan jeg ta meg et knekkebrød. Har jeg ikke lyst på det så trenger ikke kroppen min mat, og jeg spiser ikke. Nå er det etterhvert veldig sjeldent at jeg har den følelsen.

Jeg kan kjøpe inn en liten sjokolade for å ta etter mat en fredag. Spise dessert på restaurant, eller et kakestykke på besøk. Det er planlagt, sett mot at man lar kroppen styre. 

Særlig dette met TV-spising som TS spør om er bare en enorm uvane. Man vil kjenne sug hver gang man sitter der, og man tenker ikke over kaloriene man putter i munnen en gang. 

Anonymkode: 32496...7b6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har byttet ut potetgull med spekeskinke, savner (nesten) ikke potetgull. Spiser 4-5 skiver ferdigoppskåret spekeskinke istedenfor en halv pose potetgull, det er STOR forskjell i kalorier. 

Hvis jeg har veldig lyst til å bare stappe i meg noe godt, kjører jeg ofte "er jeg egentlig bare tørst eller sulten?"-testen, der jeg først drikker 0,5 liter vann og spiser et eple, venter noen minutter og evaluerer på nytt om jeg egentlig har veldig lyst på snacks fremdeles.

Og så pusser jeg tenner rundt 19:00-20:00 om kvelden, med tanntråd og hele pakka, for da har jeg ikke lyst til å måtte gjøre hele den jobben på nytt BARE for en sjokoladebit, da må jeg være skikkelig sulten om det skal være verdt å ta tanntrådrunden en gang til. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Popcorn eller frukt. Men viktigste er å spise seg faktisk mett til måltidene.

Anonymkode: 9bd60...980

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (1 time siden):

Dadler. Jeg liker veldig godt disse: 

DAVE & JON'S Dadler - Salted Caramel Peanut

De er gode, men obs, veldig kaloririke. 

Anonymkode: 1eed6...93a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryste bringebær sitter jeg å «napper» på når jeg er fysen.

Anonymkode: 1eed6...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på slankekur nå, men kjenner meg veldig godt igjen i å være fysen😅Jeg spiser gjerne en liten skål med mager cottage cheese med bær og en teskje honning eller gresk yoghurt fra Synnøve Finden med noen veldig få valnøttkjerner og en teskje honning, alternativt med litt jordbærsyltetøy uten sukker med få kalorier fra Lerum. Hvis jeg er fysen på salt så funker utrolig nok et lite flatbrød fra Røros med lettmargarin fra Vita og bittelitt salt på. 

Anonymkode: 7ed27...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1/3 stor boks cc med halvt beger joghurt eller en dæsj biola.

Cc med salt og pepper

Eple

Knekkebrod med agurk, tomatskiver  et dryss med paprikapulver

Ananas, ikke jusen.

Anonymkode: 83074...dc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis deg mett først. Eller eventuelt spise snacks som er næringsrikt og kan være et slags måltid. For eksempel grønnsaker og dip, eller baconsvor, eller ost og spekeskinke.

Anonymkode: 8323d...0ce

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

1/3 stor boks cc med halvt beger joghurt eller en dæsj biola.

Cc med salt og pepper

Eple

Knekkebrod med agurk, tomatskiver  et dryss med paprikapulver

Ananas, ikke jusen.

Anonymkode: 83074...dc3

Hva er Cc??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maria-72 skrev (På 1.11.2024 den 21.17):

Hva er Cc??

Hytte-ost. Eller Cottage cheese, som det også kalles 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Popcorn, kan poppe uten smør i kjele. Jeg liker å ta en kopp te også, så mange digge smaker, eller en pepsi max. 

En neve sånne ships (bildet) er fullkorns rug, kanskje ikke super sundt men litt bedre.

En halv barbells protein bar, kutter den opp i biter og har den som smågodt. 

Eller litt 70% mørk sjokolade og en espresso, da orker du ikke spise mye. 

Frossen yoghurt. 

Finn Crisp Snacks med cheddar

Anonymkode: 94b93...a23

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...