AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #1 Skrevet 29. oktober 2024 Jeg sliter mye med helsa og psykisk. På en god dag har jeg lyst til å prøve et kurs på treningssenteret jeg går til. For jeg får ikke til trening på egenhånd da jeg ikke forstår maskinene. Har ikke råd til pt, men så er det så mange gratis kurs de har! Yoga, spinning, pilates, styrketrening m egenvekt osv Men jeg er så redd for å melde meg på et kurs som er langt over hva jeg klarer fysisk. Situasjonen jeg er redd for er om jeg trenger pause eller trekker meg helt ut, er at treneren skal prøve motivere meg inn igjen. Foran alle. Og jeg må si nei flere ganger. Jeg hadde knekt sammen. Er også redd for å bare titte på en time (gjøre meg kjent med hva som er hva), i tilfelle det blir mas om å være med. Vil ikke forklare meg foran en hel gruppe Er også usikker på å se på en gruppe for å gjøre meg kjent, sitte der som er raring i bakgrunnen? Ja jeg tenker mye Er veldig skjør for tiden psykisk, men fysisk trening hjelper. Men så er det å tørre da… Noen som har tips til det jeg sliter med? Anonymkode: f6eab...9e4 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #2 Skrevet 29. oktober 2024 Kan du se deg ut en gruppetime og så kontakte treneren på forhånd? Bare sende en sms eller mail og forklare at du vil stå heeeelt bakerst og ikke bli korrigert pga psyken/angst? Anonymkode: 6df39...745
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #3 Skrevet 29. oktober 2024 Har du vurdert å kontakte frisklivssentralen og melde deg på trening der? De skal ha treningsopplegg som de aller fleste skal kunne være med på. Anonymkode: b17b5...af7
CrazyCatLady2500 Skrevet 29. oktober 2024 #4 Skrevet 29. oktober 2024 Frisklivsresept! Gratis veiledning med instruktør, kommunal regi. Sjekk hjemmesida til din kommune.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #5 Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har du vurdert å kontakte frisklivssentralen og melde deg på trening der? De skal ha treningsopplegg som de aller fleste skal kunne være med på. Anonymkode: b17b5...af7 Ja har sett på treningsprogrammet der også i dag, er veldig interessert i noen av gruppene deres også! Men styrkerommet de har er veldig dårlig og kun egentrening… så vil ha flere valgmuligheter på den treningstypen også ts Anonymkode: f6eab...9e4
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #6 Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Kan du se deg ut en gruppetime og så kontakte treneren på forhånd? Bare sende en sms eller mail og forklare at du vil stå heeeelt bakerst og ikke bli korrigert pga psyken/angst? Anonymkode: 6df39...745 Vil ikke det være ganske masete? 😕 Også vil jeg helst ikke fortelle noen hva jeg sliter med, lettere å late som jeg ikke sliter med det, for å komme meg igjennom… mer fokus på det gir meg mer angst på en måte 🙈 kanskje jeg kan spørre om å bare titte, ikke forklare noe? ts Anonymkode: f6eab...9e4
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #7 Skrevet 29. oktober 2024 Jeg har gått på noen timer hvor jeg bare har hengt bakpå og aldri blitt presset 😃 På SATS og sånt så oppgir de jo ofte intensitetsgrad osv. Det er mange timer der som er lavintensitet eller er merket for nybegynnere etc. Kan du snakke med en av dem som jobber der, forklare at du vil på litt nybegynner-greier, så kan de forklare hvilke timer som passer? De har kanskje noen av dem selv, så da kan du gå på deres time og så vet de at de ikke skal presse deg, at du kanskje bare vil se første gang. Det er nok ikke så veldig uvanlig å ha litt lettere angst i forhold til å gå på denne type timer første gang! Det er bare å bryte jomfruhinna 😃 Anonymkode: 23886...962 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #8 Skrevet 29. oktober 2024 CrazyCatLady2500 skrev (3 minutter siden): Frisklivsresept! Gratis veiledning med instruktør, kommunal regi. Sjekk hjemmesida til din kommune. Noen som vet hvordan dette fungerer? Er det gruppe eller en til en behandling? Sett gruppe kursene bare, forstår de gjør mer, men skjønte ikke hele konseptet ut i fra hjemmesiden deres ts Anonymkode: f6eab...9e4
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #9 Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har gått på noen timer hvor jeg bare har hengt bakpå og aldri blitt presset 😃 På SATS og sånt så oppgir de jo ofte intensitetsgrad osv. Det er mange timer der som er lavintensitet eller er merket for nybegynnere etc. Kan du snakke med en av dem som jobber der, forklare at du vil på litt nybegynner-greier, så kan de forklare hvilke timer som passer? De har kanskje noen av dem selv, så da kan du gå på deres time og så vet de at de ikke skal presse deg, at du kanskje bare vil se første gang. Det er nok ikke så veldig uvanlig å ha litt lettere angst i forhold til å gå på denne type timer første gang! Det er bare å bryte jomfruhinna 😃 Anonymkode: 23886...962 Ja kan jo høre med de i resepsjonen 😅 Treningssenteret mitt ligner veldig på sats 😊 Men de oppgir ikke intensitet på forskjellige timer, bare litt vagt om hva som passer senior og hva f eks sumba er 🙈 Ja er sant det, er litt tøffere når jeg har mer oversikt. Skummelt å ta det første steget 😳 ts Anonymkode: f6eab...9e4
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #10 Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ja har sett på treningsprogrammet der også i dag, er veldig interessert i noen av gruppene deres også! Men styrkerommet de har er veldig dårlig og kun egentrening… så vil ha flere valgmuligheter på den treningstypen også ts Anonymkode: f6eab...9e4 Jeg tror det er viktig at du ikke starter med for mye på en gang, du kan feks starte ned gruppetrening der for så å starte med styrketrening på et treningssenter senere. Selv om du benytter deg av frisklivssentralen, så må du ikke trene på styrkerommet der. Anonymkode: b17b5...af7
CrazyCatLady2500 Skrevet 29. oktober 2024 #11 Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Noen som vet hvordan dette fungerer? Er det gruppe eller en til en behandling? Sett gruppe kursene bare, forstår de gjør mer, men skjønte ikke hele konseptet ut i fra hjemmesiden deres ts Anonymkode: f6eab...9e4 Mulig det varierer fra kommune til kommune. Der jeg var med så var det tre måneder, to treninger i uka på treningssenter. Da var det stengt for alle andre, kun oss uerfarne der. Veiledning og spesialtilpasset program fra fysioterapeut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå