Gå til innhold

Hvordan få naboens katt vekk fra min katt sin varmestasjon?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke katteluke, så har et isolert hundehus med godt og varmt underlag som katten bruker som «venterom» når den venter på at jeg skal komme hjem fra jobb på kalde og våte dager.

Dette har fungert helt fint. Fram til nå.

Naboens katt, som er dobbelt så stor som min, har også funnet ut at dette huset er et fint sted å være.

Dette skaper problemer for min katt. Naboens katt kan gå inn når det er kaldt. Det kan ikke min. Katten min blir jaget og banket opp. 

Hvordan kan jeg løse dette?  

Anonymkode: 138f6...b93

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sett inn en katteluke  i hundehuset med chipavleser som gir kun din katt tilgang.

Endret av Leo
  • Liker 14
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leo skrev (4 minutter siden):

Sett inn en katteluke  i hundehuset med chipavleser som gir kun din katt tilgang.

Tror dette er den beste løsningen, ja. Vårt kattehus ble rett og slett tisset ned av en ukastrert nabokatt/streifer så vi måtte bare fjerne det. Tepper og saueskinn måtte vaskes mange ganger før kattene ikke reagerte på det, og isolasjonen måtte kastes. Vi har dog også katteluke, så dette var mer som et utesovested de kunne ha i fred, trodde vi... Vurderer å sette opp huset igjen nå, men da med katteluke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leo skrev (54 minutter siden):

Ja, det vil nok fungere, men er det ikke litt dyrt? Typ 1500 kr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Ja, det vil nok fungere, men er det ikke litt dyrt? Typ 1500 kr?

De ligger vel på fra ca. 1.000 kroner og oppover, men det er slike utgifter man må regne med når man har kjæledyr og hvis katten din blir regelrett banket opp så skal det ikke rare veterinærbesøket til før det langt overstiger prisen på en katteluke. Alternativet er at din katt må være inne når du ikke er hjemme. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde forsøkt å jage den andre katten vekk derfra. Har hatt hell med det tidligere her i hvert fall. Om det fungerer eller ikke kommer nok litt an på katten du har å gjøre med. Den hos meg var veldig tøff mot andre katter, men forsiktig med mennesker, så det var ikke så mye som skulle til før den fant ut at den ikke ville være her lenger.

Anonymkode: c0837...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skaff deg katteluke. Burde seriøst ikke være lov å ha katt i Norge uten det

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde først forsøkt å gjøre det ubehagelig for den andre katten å ligge der. Når du ser den er der spruter du vann slik at den forbinder det stedet med noe den missliker.

Anonymkode: 78a00...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten katteluke eller fikse et hus til

Anonymkode: 8fb6b...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hadde først forsøkt å gjøre det ubehagelig for den andre katten å ligge der. Når du ser den er der spruter du vann slik at den forbinder det stedet med noe den missliker.

Det funker ikke. Katter er ikke dumme, de er smarte nok til å forstå at straffen bare kommer når det er folk der. De bare venter til det ikke befinner seg noen mennesker i nærheten, så går de tilbake. De vet at det er menneskene som avgir straffen/ubehaget/skyter med vannpistolen, og bare venter til det er klar bane. Null problem for katten. De hører godt og har god luktesans. De vet når man er i nærheten.

Dette er forskjellen på hunder og katter. Hunder vil "please" mennesker og gjør som vi sier eller lar være å gjøre det vi straffer den for, fordi den vil behage oss. Katter driter i det. De gjør som de vil, bryr seg ikke om hva vi synes om det, og tilpasser bare tidspunktene til når folk ikke er i nærheten.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Er du fullstendig idiot??

Anonymkode: 2cab0...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...