Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter to år følte jeg endelig at jeg kunne senke skuldrene litt på jobb. Syns det var kjempeskummelt å jobbe med så alvorlig syke pasienter, og var stressa for at noen skulle få stans hver dag. 

Men helt ærlig, det blir bedre! Hold ut og vær evig glad for at du jobber på sykehus, med masse sykepleiere og leger rundt deg. Jeg ville ikke vært foruten de årene jeg jobba på sykehus.

Det er ikke bedre i kommunen, hvor du ofte står aleine om vurderinger og i akutte situasjoner. 

Desverre er det sånn at du ikke er utlært når du har levert bacheloroppgava. Det er først når du begynner å jobbe at du faktisk lærer deg alt du har lest om på skolen (og såå mye mer enn det!). 

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Vil tro at det er tungt nok å jobbe som sykepleier dersom man ikke skal måtte vasse i snø 8 måneder i året og få vinterdepresjon pga. mangel på lys i tillegg 🫣

Anonymkode: fd8e1...5c7

🤣🤣🤣

Anonymkode: 58fe5...3b0

Skrevet

Ts her!

Det går faktisk bedre for hver dag. Syns nok bare starten har vært litt overveldende, lite bemanning og mye ansvar, men sånn er nå helsevesenet.

Kommer nok ikke til å flytte til Finnmark med det første 😅😉 he he

Anonymkode: 58fe5...3b0

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Vil tro at det er tungt nok å jobbe som sykepleier dersom man ikke skal måtte vasse i snø 8 måneder i året og få vinterdepresjon pga. mangel på lys i tillegg 🫣

Anonymkode: fd8e1...5c7

Bare 6-7 mnd 😄 og mangel på sollys er bare 2-3 mnd(avhengig av hvor i Finnmark). 

Det er så billig å bo her at man kan jobbe 80% og klare seg fint.

Det er også mange som prøver med turnuser der man jobber 12-timers vakter og har lengre friperioder. Kunne tenkt meg å jobba sånn dersom jeg ikke hadde barn.

Kunne tenkt meg å jobba i helsevesenet igjen hvis jeg ikke hadde vært allergisk mot turnus og jobbing på helligdager 😛

Anonymkode: 54099...c00

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...