Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nyutdannet sykepleier, og fått jobb på et sykehus nærme Oslo. Problemet er at jeg rett og slett mistrives, og føler ikke jeg mestrer oppgavene i det hele tatt 😔 Hva bør jeg gjøre?

Anonymkode: 58fe5...3b0

• Liker 1
Skrevet

Hvor lenge har du jobbet der?

Tar tid å komme seg inn i jobb og miljø. 

Anonymkode: d659c...945

• Liker 7
Skrevet

Tar tid å komme seg inn i jobben. 

Anonymkode: 8cfb9...aff

• Liker 5
Skrevet

Du skriver ingenting om hvor lenge du har jobbet der. Men det tar ofte tid å trives på ny arbeidsplass, for ikke kjenner man kollegene og ikke rutinene på arbeidsplassen. Man føler seg litt dum og utilpass, men gi det litt tid, så kommer det seg helt sikkert :) 

Anonymkode: 17d32...786

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du skriver ingenting om hvor lenge du har jobbet der. Men det tar ofte tid å trives på ny arbeidsplass, for ikke kjenner man kollegene og ikke rutinene på arbeidsplassen. Man føler seg litt dum og utilpass, men gi det litt tid, så kommer det seg helt sikkert :) 

Anonymkode: 17d32...786

Bare vært der i to uker :) så er ganske fersk kan du si!

Skrevet

Uansett hvor mye utdannelse man tar vil første ansettelse være en voldsom opplevelse. Se på utdannelsen som et minimumskrav for kunnskap til å bli ansatt. Deretter kommer opplæring i både arbeidsoppgaver, tolke alle mulige kollegaer og rutiner. Det føles overveldende. Men det går bra til slutt!

Anonymkode: 078a6...251

• Liker 7
Skrevet

Som alle andre sier her, det tar tid å komme inn i ny jobb. Det er ikke spesielt gøy å være ny på en arbeidsplass, spesielt ikke helt nyutdannet. Man føler deg helt sprengt etter hver vakt. Hva er det du føler du ikke mestrer? Er det reelt eller bare en følelse?

Skrevet

Litt tveeggede følelser er normalt i ny jobb. Ting føles utilpasset og overveldende, samt at du ikke har fått kontroll på dine rutiner og etablert deg i miljøet. Ikke dvel for lenge på disse følelsene, det vil gå seg til. Gi det 6 måneder, og ting vil se helt annerledes ut. 

• Liker 3
Gjest *Jenny*
Skrevet

Jeg har ett sånt arbeidsforhold bak meg også, også sykepleier, også et sykehus i nærheten av Oslo. God og mye opplæring, det var regnet for å være et godt sted å jobbe, og på grunn av ett eneste menneske på den avdelingen jeg jobbet på ble jeg så utrygg på meg selv at jeg sa opp etter åtte uker og fant en annen jobb. Selv i dag føles det både som et nederlag og som noe jeg er veldig takknemlig overfor meg selv at jeg gjorde. 

Fins det noen du har tillit til, etter så kort tid, som det vil være mulig å diskutere dette med? 

Skrevet

Jobb som sykepleier innen psykatri, sykehus er dritt. Slave arbeid til dårlig lønn. 
slet med det samme, byttet til psykiatri og aldri sett tilbake. 

Anonymkode: 905e8...5ba

Skrevet

2 uker er ingenting kjære deg.

Du burde holde ut noen måneder før du gjør deg opp noen meninger. Sykepleier yrket er knalltøft uansett.

Anonymkode: f6cd5...6c9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jobb som sykepleier innen psykatri, sykehus er dritt. Slave arbeid til dårlig lønn. 
slet med det samme, byttet til psykiatri og aldri sett tilbake. 

Du er bare en brikke i et stort spill. Du kommer aldri til å bli sett som kollega eller som en sykepleier hos pasientene. Det er multi tasking på høyt nivå. Masse ansvar, masse stress, pasienter fort inn og ut. Du får så vidt sagt hei til den ene dør den andre står i døra😵‍💫😵‍💫😵‍💫

løping her og der. Ringe den ene og den andre. Uff nei nei. 

i psykiatrien er det ro og fred, gå turer, snakke, koselig intimt arbeidsmiljø, Netflix og kino. Lage mat, gode samtaler. Mye alene tid. Ingen stell og nakne kropper 👏🏻👏🏻 

valget er ditt👍🏻👍🏻👍🏻😅😅😅😊😊😊

Skrevet
*Jenny* skrev (8 timer siden):

Jeg har ett sånt arbeidsforhold bak meg også, også sykepleier, også et sykehus i nærheten av Oslo. God og mye opplæring, det var regnet for å være et godt sted å jobbe, og på grunn av ett eneste menneske på den avdelingen jeg jobbet på ble jeg så utrygg på meg selv at jeg sa opp etter åtte uker og fant en annen jobb. Selv i dag føles det både som et nederlag og som noe jeg er veldig takknemlig overfor meg selv at jeg gjorde. 

Fins det noen du har tillit til, etter så kort tid, som det vil være mulig å diskutere dette med? 

Føler litt det samme som deg, føler bare ikke at jeg passer inn her. Har jobbet på et annet sykehus tidligere, og det var helt annerledes :)

Skrevet

Det er et helsike å ny i jobben, spesielt som nyutdannet. Gi det mer enn 2 uker. 

Anonymkode: 2ce6a...9f6

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg har det på samme måte enda jeg har  jobbet mange år. Så får bare bruke tiden som hjelp og eventuelt søke ny jobb. 

Anonymkode: d0826...04f

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

2 uker er INGENTING! 
Jeg startet i NAV sosialtjeneste rett etter studiene. Jeg er sosionom og hadde i tillegg hatt 16 uker praksis fra NAV i tillegg til all kunnskap og kompetanse fra utdanningen om NAV og velferdssystemet. Det tok ihvertfall 3 måneder før jeg begynte å ane hvordan skissa så ut. Så du må nok roe deg litt ned og innse at det ihvertfall vil gå 1-2 måneder til før du begynner å komme inn i ting. Sånn er det for alle når vi starter i ny jobb, uansett hvor mye erfaring og kunnskap man har. Sånn er det bare. Skulle alle sagt opp pga mistrivsel etter kun 2 uker ville arbeidsmarkedet i Norge kollapset.

Anonymkode: 14e9a...ce5

• Liker 1
  • Nyttig 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

En kollega av meg fortalte det samme om datteren sin. Hun, datteren, var rett og slett blitt lurt på intervjuet om tilstanden på den avdelingen hun hadde søkt og fått jobb på. Hun søkte ny jobb etter en uke, og var der i tre uker til sammen. Kollegaen min fortalte at datteren gråt etter hver eneste vakt. Noen steder fortjener rett og slett ikke sykepleiere. 

Skrevet

Hva med flytte nordover, finnmark som et eksempel? :)

Anonymkode: 75ff0...e25

Skrevet

Det er hardt å starte som ny sykepleier, spesielt nyutdannet. Hva er det du ikke liker? Anbefaler å gi det litt tid. Det første halvåret er utfordrende for de fleste, preget av mye usikkerhet, vansker med å navigere både ny pasient- og ansattgruppe. Hos oss prøver vi å trygge folk på at det går over - man må bare over kneika.

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hva med flytte nordover, finnmark som et eksempel? :)

Anonymkode: 75ff0...e25

Vil tro at det er tungt nok å jobbe som sykepleier dersom man ikke skal måtte vasse i snø 8 måneder i året og få vinterdepresjon pga. mangel på lys i tillegg 🫣

Anonymkode: fd8e1...5c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...