Gå til innhold

Blir alltid «holdt utenfor», hva gjør jeg galt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Takk for at du deler! Jeg vet iallfall med 100% sikkerhet at jeg ikke er for intens, for jeg blir fort sliten av sosialisering og er ikke en person som ringer folk/spammer folk på andre måter. 
jeg vet jeg er flink til å spørre andre og vise interesse for andre, så tror ikke jeg prater mye om meg selv og mitt sånn egentlig. Ifht klaging tror jeg egentlig ikke jeg gjør det så mye heller, men skal iallfall prøve å tenke over om det er noe jeg ubevisst kan gjøre. 

Vil anbefale deg å si det til henne. Jeg hadde satt veldig pris på om noen hadde sagt til meg hva jeg kunne gjort annerledes iallfsll! 

Anonymkode: fefa6...1fb

Kan det være at du faktisk er for lite "intens" ? 
Hvor ofte tar du kontakt utenom når det er lagt planer eller skal legges planer? 
Har dere en gruppechat eller lignende hvor du er like aktiv som de andre? 
Kan det være at de tror du er for opptatt med ditt, hvis du ikke tar kontakt? 

Anonymkode: 20041...c02

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

1. Hygiene; lukter du godt?

2. Klær/stil: har du kledd deg godt nok/pent nok for gjengens standarder?

3. Sminke: hvis de har på, ta på.

4. Interesser: Vær oppriktig interessert i de temaene de snakker om (f.eks sminke, mote, osv.)

5. Start minst mulig diskusjon/krangel. Det betyr å unngå alt av kontroversielle ting - penger, hvor dyrt ting er, politikere, irriterende naboer etc. 

6. Du er fellesleddet i alle dine relasjoner. Forstå at hvis det alltid går galt i en gruppesetting, er det som regel noe du har å gjøre med det. Dominerer du samtalen, får du laserfokus på én person istedenfor å inkludere alle? Eller ler du høyt/oppfattes som en sterk personlighet? Noe er det i alle fall, hvis det ikke er det overnevnte det står på.

7. Skulle bare legge til generelt ekkel oppførsel; hosting og harking, overdreven nysing, raping, osv. Veldig mange har jeg lagt merke til driver med dette, spesielt "raping" etter å ha drukket kullsyreholdig drikke. Pass også på at du er barbert på leggene. 

8. Generelt utseende. Du må være relativt pen (ingen sjenerende dype rynker/hyperpigmentering), ikke innsunket underkjeve, skjeve tenner osv. Du må være 5+ på attraktivitetsskalaen. Og spesielt ikke overvektig.

🏻Dette er ikke det ideelle paradiset av en verden, men realiteten. Å feile på noen av disse punktene setter deg i faresonen for å bli ekskludert. Jeg snakker av min egen erfaring som en som ikke hadde noen venner fra 8 - 12 trinn men fikk masse venner på 13.trinn og universitetet (ble faktisk veldig populær). Jeg klorte meg opp fra klassens taper til en som faktisk kan kalle meg populær og det gjorde jeg ved å innse at alle disse tingene er VITALE for å ha venner, spesielt jentevenner. Dette er absolutt gyldne regler som kanskje ikke er politisk korrekte men jaggu så er de rota til din sosiale posisjon i et hvert samfunn.

Anonymkode: 714cc...9f3

Får jo sosial angst av å lese dette innlegget.

Anonymkode: 27a32...593

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

4. Interesser: Vær oppriktig interessert i de temaene de snakker om (f.eks sminke, mote, osv.)

5. Start minst mulig diskusjon/krangel. Det betyr å unngå alt av kontroversielle ting - penger, hvor dyrt ting er, politikere, irriterende naboer etc. 

6. Du er fellesleddet i alle dine relasjoner. Forstå at hvis det alltid går galt i en gruppesetting, er det som regel noe du har å gjøre med det. Dominerer du samtalen, får du laserfokus på én person istedenfor å inkludere alle? Eller ler du høyt/oppfattes som en sterk personlighet? Noe er det i alle fall, hvis det ikke er det overnevnte det står på.

7. Skulle bare legge til generelt ekkel oppførsel; hosting og harking, overdreven nysing, raping, osv. Veldig mange har jeg lagt merke til driver med dette, spesielt "raping" etter å ha drukket kullsyreholdig drikke. Pass også på at du er barbert på leggene. 

8. Generelt utseende. Du må være relativt pen (ingen sjenerende dype rynker/hyperpigmentering), ikke innsunket underkjeve, skjeve tenner osv. Du må være 5+ på attraktivitetsskalaen. Og spesielt ikke overvektig.

🏻Dette er ikke det ideelle paradiset av en verden, men realiteten. Å feile på noen av disse punktene setter deg i faresonen for å bli ekskludert. Jeg snakker av min egen erfaring som en som ikke hadde noen venner fra 8 - 12 trinn men fikk masse venner på 13.trinn og universitetet (ble faktisk veldig populær). Jeg klorte meg opp fra klassens taper til en som faktisk kan kalle meg populær og det gjorde jeg ved å innse at alle disse tingene er VITALE for å ha venner, spesielt jentevenner. Dette er absolutt gyldne regler som kanskje ikke er politisk korrekte men jaggu så er de rota til din sosiale posisjon i et hvert samfunn.

Dette er ikke ekte venner. Jeg vil heller være uten enn å være med noen som er så overfladiske og falske. Jeg hadde ikke fått noe ut av å samhandle med dem uansett.

Anonymkode: 4ef1f...b2b

• Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Har gjennom hele livet opplevd å ikke bli invitert på ting. Har alltid hatt gode venner, men så fort jeg er i en «gjeng» så blir jeg holdt utenfor på ett vis. Slik har det vært hele livet og med forskjellige gjenger. Trodde kanskje dette var en litt sånn jente-greie, men nå er jeg voksen (28) og nettopp fått baby, vi samlet oss fire jenter i en barselgruppe og plutselig ser jeg de tre andre finner på ting uten at jeg er invitert. Problemet er at jeg skjønner oppriktig ikke hva jeg gjør galt i slike relasjoner.. som sagt, jeg har gode venner som ikke er i gjeng, så jeg kan jo ikke være en forferdelig person heller. Jeg bare skjønner ikke hvorfor det alltid blir slik.. noen erfaringer? Tips? Synes det er utrolig sårt

Anonymkode: fefa6...1fb

Hva som er grunnen til dette blir umulig for oss å svare på, men hvis det er en fellesnevner at du konsekvent har blitt holdt utenfor i alle aldre, må det være et eller annet ved deg som påvirker folk negativt. 

Anonymkode: 6ac5b...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ha diagnotisert asperger eller autisme? Er ikke alltid det er veldig tydelig, men ofte merker personer at det er noe litt «off» med personer med desse diagnosene. 

Anonymkode: 5f06c...310

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Min 40-årsdag gikk også forbi i stillhet, er bare noen måneder siden. Har mann og barn jeg "feiret" med, men kjenner det gjør litt vondt å høre at andre "løper fra 40-årslag til 40-årslag". 

Det er noe med meg som andre kvinner ikke liker, og det gjør vondt å innse. Har hatt kompiser i livet fra jeg ble født omtrent, og har alltid tiltrukket meg menn. Er ikke drop dead gorgeous, men er tydeligvis attraktiv nok til at menn vil henge med meg offentlig. Kvinner derimot🥺 Visse kvinnegreier må jeg nesten delta på, og da er det alltid noen som danner seg grupperinger fra første sekund. Typisk på mammakvelder for skolemødre og foreldremøter. På forrige foreldremøte satte jeg meg med vilje midt i aulaen, bare for å se hva som skjedde, og det ble etterhvert en stor sirkel rundt meg hvor ingen satt. Fikk til slutt vinket bort ei av de mødrene jeg kjenner godt, men det var først etter femten minutter hvor jeg satt alene. Satt ikke engang og fiklet med telefonen, hadde hodet opp og smilte til folk. Likevel - nothing. 

Må være noe med ansiktet mitt, da. Og det er jo trist, for jeg kan ikke endre så mye på det. 

Anonymkode: c9daa...a94

Hva mener du med noe med ansiktet ditt?

Anonymkode: a149d...b65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har noen ganger kjent på det samme og får vondt av deg.

Her er mitt konkrete forslag.

Neste gang du ser eller får høre at de har gjort noe konkret som høres gøy ut, si eller skriv "Å, det så kult ut. Kan jeg slenge meg med neste gang dere drar dit?" Gjør det på en enkel og hverdagslig måte som ikke framstår som kritikk eller passiv aggressiv hinting om at du føler deg utenfor. Da ligger ballen i deres hjørne og de velger selv om de vil nevne det for deg neste gang. Hvis de ikke tar opp tråden så aksepterer du at de ikke er interessert og leter etter andre å ha kontakt med. For du finner noen du kan bli venner med, du må bare ikke bruke energien din på folk som ikke har lyst.

Og vær så snill å huske at dette har skjedd de fleste av oss en eller annen gang, det viktige er i hvilken grad vi klarer å raskt flytte fokuset over på noe annet.

Anonymkode: b78cd...2b9

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg har alltid hatt det slik, siden jeg var bitteliten. Nå er jeg 41, og sitter for det meste for meg selv. Min førtiårsdag gikk forbi i stillhet. Det er sårt, og dessverre er det ofte ingenting å gjøre med. Enkelte folk (som meg) utstråler ett eller annet som avstøter. 

Anonymkode: c88f8...1a1

Kjenner meg så igjen i dette. Er i gang med å godta den jeg er og bli glad i meg selv, men det er neimen ikke enkelt når man blir valgt bort så merkbart. 

Skulle ønske noen bare kunne vært 100% ærlig med meg om hva det er med meg som gjør det. Jeg hadde tålt å høre det, for da har jeg sjansen til å endte meg. 

Som øyekontakt. Folk har heller øyekontakt med andre enn meg, til og med når samtalen dreier seg om meg. 🤦🏻‍♀️ 

Det skjer nesten alltid, er ikke noe som bare har skjedd en eller to ganger.

Hvorfor..... er det fordi jeg har ubehagelige øyne? Stilrene blikk? Føler ikke selv det, men man begynner jo å lure 

Anonymkode: 2f217...aec

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kjenner meg så igjen i dette. Er i gang med å godta den jeg er og bli glad i meg selv, men det er neimen ikke enkelt når man blir valgt bort så merkbart. 

Skulle ønske noen bare kunne vært 100% ærlig med meg om hva det er med meg som gjør det. Jeg hadde tålt å høre det, for da har jeg sjansen til å endte meg. 

Som øyekontakt. Folk har heller øyekontakt med andre enn meg, til og med når samtalen dreier seg om meg. 🤦🏻‍♀️ 

Det skjer nesten alltid, er ikke noe som bare har skjedd en eller to ganger.

Hvorfor..... er det fordi jeg har ubehagelige øyne? Stilrene blikk? Føler ikke selv det, men man begynner jo å lure 

Jeg skjønner at du har lyst at noen skal være 100% ærlig med deg ja. 

Det er sårbart for deg, og også ubehagelig å for den som potensielt skal fortelle deg det. Og det krever noen som både er fintfølende og modig, samt en med intersosial forståelse og som kjenner deg. Om du kjenner en sånn ville jeg bare spurt. Og samtidig være tydelig på at du både tåler det, og at vedkommende kan avslå om de ikke vil/kan. 

Anonymkode: 6470e...237

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner at du har lyst at noen skal være 100% ærlig med deg ja. 

Det er sårbart for deg, og også ubehagelig å for den som potensielt skal fortelle deg det. Og det krever noen som både er fintfølende og modig, samt en med intersosial forståelse og som kjenner deg. Om du kjenner en sånn ville jeg bare spurt. Og samtidig være tydelig på at du både tåler det, og at vedkommende kan avslå om de ikke vil/kan. 

Kjenner egentlig ingen med den beskrivelsen, det er litt dumt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en sosial person som har mange venner og jeg kan ikke si at det ikke finnes noen jeg frastøtes av (med mindre de er direkte uhygieniske). 

Noe jeg synes er vanskelig er personer som  ikke har noe som helst å bidra med i samtalen ofte snakker de bare om seg selv uten å egentlig gi noe som helst som for eksemel som oppussing av hytta, innkjøp av vinterklær til barna om de skal rydde i kjellerboden, når de skal kjøre for å rekke kinoen osv. Disse personene kan oppfylle de fleste av punktene i den lista og være snille og greie, men de blir så kjedelige at hvis jeg skal ta en kopp kaffe ringer jeg noen andre

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personkjemi er vanskelig å definere. Jeg personlig styrer unna de jeg ikke føler er autentiske. Hvis du er mere opptatt med å passe inn enn å være deg selv så blir du uinteressant og kjedelig. Kjedelige mennesker styrer jeg fort unna. De som aldri gjør noe annet enn å sitte hjemme. Aldri reiser,ikke opplever noe,ikke går ut etc. Ikke at det er noe feil med de som lever den type liv,det bare passer ikke meg. Jeg er gift med 3 barn,men er på festivaler,ute på byen, reiser,ser på masse serier,ny musikk etc. Da er det lett å finne felles ting å snakke om.Så ts,er du kjedelig?

Anonymkode: ca41b...586

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Personkjemi er vanskelig å definere. Jeg personlig styrer unna de jeg ikke føler er autentiske. Hvis du er mere opptatt med å passe inn enn å være deg selv så blir du uinteressant og kjedelig. Kjedelige mennesker styrer jeg fort unna. De som aldri gjør noe annet enn å sitte hjemme. Aldri reiser,ikke opplever noe,ikke går ut etc. Ikke at det er noe feil med de som lever den type liv,det bare passer ikke meg. Jeg er gift med 3 barn,men er på festivaler,ute på byen, reiser,ser på masse serier,ny musikk etc. Da er det lett å finne felles ting å snakke om.Så ts,er du kjedelig?

Anonymkode: ca41b...586

Evt framstår hun uautentisk pga at hun merker på utenforskap en og blir nervøs for å si noe feil/rart. Jeg har det iallefall sånn om jeg er nervøs i sosiale situasjoner. Klarer ikke å være meg selv helt

Endret av Maleficenta
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den lange listen en kom med her blir man jo bare lei seg av å lese, jeg tror forsåvidt heller ikke at de tingene er så avgjørende.

Men det er forskjell på hvilke signaler vi sender ut med kroppsspråk, og med hvordan vi holder ansiktet. Noen har et åpent fjes, og dette gir en viss karisma, og andre virker mer lukket. Virker du litt mer lukket, uten å vite det selv? Det det utløser hos andre kan være usikkerhet, at de ikke helt ser deg og blir kjent med deg. Jeg ble en gang gjort oppmerksom på at jeg virker «reservert», og det ble jeg lei meg for, kjente meg ikke igjen i det, men jeg ble også oppmerksom på hvordan jeg oppfattes utad. Så jeg har jobbet med det, delvis akseptert at jeg nok oppfattes litt reservert, men jeg gjør mitt beste for å være imøtekommende og hyggelig.

Anonymkode: f4558...c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

hææææ

Anonymkode: 7aa77...5be

Samme tenker jeg, har gått åtte år uten og kommer ALDRI til å begynne igjen -spesielt ikke for å få falsk oppmerksomhet 😬

Anonymkode: 166db...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ehm, her var det mye overfladisk.

Bedre å være med noen som tar deg som du er!

Anonymkode: 3bfe6...31e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Får jo sosial angst av å lese dette innlegget.

Anonymkode: 27a32...593

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette er ikke ekte venner. Jeg vil heller være uten enn å være med noen som er så overfladiske og falske. Jeg hadde ikke fått noe ut av å samhandle med dem uansett.

Anonymkode: 4ef1f...b2b

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ehm, her var det mye overfladisk.

Bedre å være med noen som tar deg som du er!

Anonymkode: 3bfe6...31e

Dette beviser hva "anonymbruker"-forum gjør med oss! Her inne veiver alle sine store holdninger og gode verdier, "vær deg selv!" "Du er overfladisk"..

Mens der ute? Dere ALLE følger disse reglene. Nå hang noen seg opp i barberte legger, her mente jeg at hvis du går med ankelsokker må du ha barberte legger. Og JA, sminke spiller en rolle. 

Jeg har aldri sagt at du BLIR utestengt ved å bryte en av punktene på listen. Jeg sier at du STÅR I FARESONEN FOR å bli utestengt. Det første du bør gjøre er å sjekke lista hvis du føler deg ekskludert - en av punktene kan være årsaken.

Og ALLE mennesker er falske. ALLE mennesker er overfladiske. Selvfølgelig kan man danne 1-1 relasjoner og vennskap hvor utseendet ikke spiller en så stor rolle, men i gruppesettinger? Det er svært, svært sjeldent. Alle grupper blir omtrent som hierarkier hvor alle sorteres fra bunn til topp basert på "viktighet" i gruppen. Faktorer som karisma og skjønnhet er absolutt viktige for å havne på en god plass.

Det handler heller ikke om å være overfladisk. Hvis du hadde sett to gensere i en butikk, og en var stygg og absolutt ikke din stil, mens den andre kunne hatt navnet ditt printet på seg, hvilken hadde du valgt? Begge gensere sitter like godt, varmer like godt, og den stygge genseren er til og med billigere! Men du går for den penere, fordi man blir påvirket av ting sitt utseende. Det er bare sånn vi er. Mennesker liker pene ting.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Dette beviser hva "anonymbruker"-forum gjør med oss! Her inne veiver alle sine store holdninger og gode verdier, "vær deg selv!" "Du er overfladisk"..

Mens der ute? Dere ALLE følger disse reglene. Nå hang noen seg opp i barberte legger, her mente jeg at hvis du går med ankelsokker må du ha barberte legger. Og JA, sminke spiller en rolle. 

Jeg har aldri sagt at du BLIR utestengt ved å bryte en av punktene på listen. Jeg sier at du STÅR I FARESONEN FOR å bli utestengt. Det første du bør gjøre er å sjekke lista hvis du føler deg ekskludert - en av punktene kan være årsaken.

Og ALLE mennesker er falske. ALLE mennesker er overfladiske. Selvfølgelig kan man danne 1-1 relasjoner og vennskap hvor utseendet ikke spiller en så stor rolle, men i gruppesettinger? Det er svært, svært sjeldent. Alle grupper blir omtrent som hierarkier hvor alle sorteres fra bunn til topp basert på "viktighet" i gruppen. Faktorer som karisma og skjønnhet er absolutt viktige for å havne på en god plass.

Det handler heller ikke om å være overfladisk. Hvis du hadde sett to gensere i en butikk, og en var stygg og absolutt ikke din stil, mens den andre kunne hatt navnet ditt printet på seg, hvilken hadde du valgt? Begge gensere sitter like godt, varmer like godt, og den stygge genseren er til og med billigere! Men du går for den penere, fordi man blir påvirket av ting sitt utseende. Det er bare sånn vi er. Mennesker liker pene ting.

Jeg vil si at du tar objektivt feil, både her og særlig med listen din. Samt at sammenligningen med gensere er meningsløs og ikke overførbar. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Er du 14 år?

Anonymkode: a009c...f14

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Min 40-årsdag gikk også forbi i stillhet, er bare noen måneder siden. Har mann og barn jeg "feiret" med, men kjenner det gjør litt vondt å høre at andre "løper fra 40-årslag til 40-årslag". 

Det er noe med meg som andre kvinner ikke liker, og det gjør vondt å innse. Har hatt kompiser i livet fra jeg ble født omtrent, og har alltid tiltrukket meg menn. Er ikke drop dead gorgeous, men er tydeligvis attraktiv nok til at menn vil henge med meg offentlig. Kvinner derimot🥺 Visse kvinnegreier må jeg nesten delta på, og da er det alltid noen som danner seg grupperinger fra første sekund. Typisk på mammakvelder for skolemødre og foreldremøter. På forrige foreldremøte satte jeg meg med vilje midt i aulaen, bare for å se hva som skjedde, og det ble etterhvert en stor sirkel rundt meg hvor ingen satt. Fikk til slutt vinket bort ei av de mødrene jeg kjenner godt, men det var først etter femten minutter hvor jeg satt alene. Satt ikke engang og fiklet med telefonen, hadde hodet opp og smilte til folk. Likevel - nothing. 

Må være noe med ansiktet mitt, da. Og det er jo trist, for jeg kan ikke endre så mye på det. 

Anonymkode: c9daa...a94

Har hatt absolutt samme erfaring som deg.

Prøvde å eksponere meg selv me  allikevel ble jeg oversett. 

Det er så kjedelig.

Har prøvd tom å inkludere meg selv i enkelte diskusjoner men det stopper veldig fort.

Det er så godt (og trist) at jeg som noen av dere har ikke hatt stort 40års feiring. 

Anonymkode: 8403d...eed

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...