AnonymBruker Skrevet 29. oktober #1 Del Skrevet 29. oktober Søkte om fri uten lønn 1 time for å dra på foreldresamtale i barnehagen, men fikk det ikke innvilget. Har man ikke rett på fri for sånt? Jobber i kommunen. Anonymkode: d78d2...d1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #2 Del Skrevet 29. oktober Kanskje det blir velferdspermisjon uten lønn da? Synes det var kjipt av dem i så fall! Får aldri noe trekk i lønn i fylkeskommunen i alle fall. Men ville evt hørt med fagforbundet ditt om du har. Anonymkode: 1ce8f...37c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #3 Del Skrevet 29. oktober Skulle tro det gikk under velferdspermisjon. Var samtalen på et veldig ugunstig tidspunkt, typ midt på dagen, eller noe? Anonymkode: 48853...a23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #4 Del Skrevet 29. oktober Nei, det er jo ikke akkurat en time på bup Anonymkode: 619d1...290 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 29. oktober #5 Del Skrevet 29. oktober Mener det går under velferdpermisjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #6 Del Skrevet 29. oktober Nei Anonymkode: 6bd54...2b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #7 Del Skrevet 29. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Søkte om fri uten lønn 1 time for å dra på foreldresamtale i barnehagen, men fikk det ikke innvilget. Har man ikke rett på fri for sånt? Jobber i kommunen. Anonymkode: d78d2...d1f Det er i alle fall rævva personalpolitikk, spesielt i kommunen, da det er kommunens avtaler som gjør at lærere ikke får betalt for å holde foreldresamtaler på kveldstid. Anonymkode: a4fa6...bcc 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #8 Del Skrevet 29. oktober foreldre tror visst de har rett til fri i hytt og pine! Hva skal vi med voksne bare ha rett på tro? Vi burde kanskje ha rett på fri for å besøke og hjelpe gamle foreldre, hvis ting skulle være rettferdig. En foreldresamtale kan man tilpasse, å hjelpe foreldre må man gjøre når det trengs. Anonymkode: 822f1...2af 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #9 Del Skrevet 29. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En foreldresamtale kan man tilpasse, Anonymkode: 822f1...2af Øøøøh? nei.... Anonymkode: 61810...c61 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #10 Del Skrevet 29. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Øøøøh? nei.... Anonymkode: 61810...c61 jo, det er jo ikke bare ETT tidspunkt det går an. Anonymkode: 822f1...2af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #11 Del Skrevet 29. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): foreldre tror visst de har rett til fri i hytt og pine! Hva skal vi med voksne bare ha rett på tro? Vi burde kanskje ha rett på fri for å besøke og hjelpe gamle foreldre, hvis ting skulle være rettferdig. En foreldresamtale kan man tilpasse, å hjelpe foreldre må man gjøre når det trengs. Anonymkode: 822f1...2af «Hva dere med voksne barn skal ha rett på»? Dere har vel hatt rett på fri for å følge opp barna deres da de var mindreårige dere også. 🙄🤦♀️ Anonymkode: 8b7b3...399 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #12 Del Skrevet 29. oktober Da må man bytte innvortes da, det gjorde jeg nettopp 😅 Anonymkode: 1ce8f...37c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #13 Del Skrevet 29. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): «Hva dere med voksne barn skal ha rett på»? Dere har vel hatt rett på fri for å følge opp barna deres da de var mindreårige dere også. 🙄🤦♀️ Anonymkode: 8b7b3...399 Men NÅ mener jeg. Jeg vil også kreve min rett og få fri til ting. Anonymkode: 822f1...2af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #14 Del Skrevet 29. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men NÅ mener jeg. Jeg vil også kreve min rett og få fri til ting. Anonymkode: 822f1...2af «Ting» kan du gjøre på fritiden din. Du vet, alle timene etter jobb hvor du ikke har ansvar for å følge opp en mindreårig. Anonymkode: 8b7b3...399 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #15 Del Skrevet 29. oktober Nei, det har man ikke rett på. Noen kan vel velge å gi velferdspermisjon, men det er ikke vanlig hos oss, jeg jobber også i en kommune. Har forresten jobbet privat, og heller ikke fått fri med lønn. Jeg har to barn i grunnskolen. Læreren til den yngste lar oss velge tid mellom 8-9, og mellom 14-16, så da er det mulig å ta det rett før eller rett etter jobb. Læreren til den eldste lar oss bare velge timer mellom 10.30-13, noe som gjør at jeg både må avspasere, og hjemmekontor (ellers må jeg jo ta fri i to timer). Når lærere egentlig skal ha lengre arbeidsuke enn vanlig, så synes jeg det er rart at utviklingssamtalene må legges så midt på dagen! Anonymkode: b99cd...ad8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #16 Del Skrevet 29. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): «Ting» kan du gjøre på fritiden din. Du vet, alle timene etter jobb hvor du ikke har ansvar for å følge opp en mindreårig. Anonymkode: 8b7b3...399 Som jeg sa ; hjelpe foreldre må man gjøre når de trenger hjelp. Legetimer og andre avtaler f.eks. Det er akkurat samme ansvaret som småbarnsforeldre har så det bør være rettigheter. Har du ikke prøvd hvordan det er så har du ingen rett til å uttale deg . Så slutt å gjøre foreldre til offer som har det så jævlig og travelt, det er mange andre grupper som også har en travel hverdag. Anonymkode: 822f1...2af 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #17 Del Skrevet 29. oktober Har dere ikke fleksitid? Det vanlige er jo å avspasere og jobbe inn senere. Anonymkode: 4fac9...d92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #18 Del Skrevet 29. oktober AnonymBruker skrev (17 minutter siden): foreldre tror visst de har rett til fri i hytt og pine! Hva skal vi med voksne bare ha rett på tro? Vi burde kanskje ha rett på fri for å besøke og hjelpe gamle foreldre, hvis ting skulle være rettferdig. En foreldresamtale kan man tilpasse, å hjelpe foreldre må man gjøre når det trengs. Anonymkode: 822f1...2af Utviklingssamtale er pålagt. Man kan ikke tilpasse det, siden lærerne ikke får betalt til å ta disse samtalene på ettermiddagen. Anonymkode: 68885...e02 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #19 Del Skrevet 29. oktober AnonymBruker skrev (16 minutter siden): jo, det er jo ikke bare ETT tidspunkt det går an. Anonymkode: 822f1...2af Hvis man jobber 8-16, og ikke får innvilget fri, så kan man ikke tilpasse. Er det flere foreldre som ikke får fri, så kan man heller ikke bytte med noen. Anonymkode: 68885...e02 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 29. oktober #20 Del Skrevet 29. oktober AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Men NÅ mener jeg. Jeg vil også kreve min rett og få fri til ting. Anonymkode: 822f1...2af Ser du ikke forskjellen på nødvendig oppfølging av barn, og generell fri? Jeg regner for øvrig med at du også kan avspasere hvis du har behov for det? Jeg er vant til at foreldresamtaler enten må tas av avspasering, eller at arbeidsplassen er grei og bare lar deg gå uten å trekke i timer. Men man bør prøve å få til et tidspunkt som passer ok for arbeidsplassen, da. Men at man må få hatt disse foreldresamtalene i bhg og skole, er jo bare sånn det er. Hvis man ønsker at folk i Norge skal få barn, må man nesten kunne ta dem til lege og dra på foreldresamtaler o.l uten at kollegaer blir sure for det. Litt det samme som når folk syns det er urettferdig at de med små barn får såkalt «fri» til å passe syke barn. Det må man bare godta. Uten den type ordninger kan man fort rykke tilbake til en tid med langt færre yrkesaktive kvinner feks. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå