naomi3727 Skrevet 29. oktober 2024 #1 Del Skrevet 29. oktober 2024 Har noen tatt mensas offisielle IQ test? Hva fikk du og hvor stor variasjon var det mellom den offisielle og online IQ testen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #2 Del Skrevet 21. november 2024 Ja, fekk 129 på testen, som er akkurat under grensa for å bli medlem. Det er lavare enn eg scora online, men om det er pga forskjeller i test-vanskeligheit eller for eg var nervøs sidan testen da var ved fysisk oppmøte, veit ikkje eg. Sjølve testen var ganske lik den som dei hadde på nettsida, så om du får den til så er det ein god peikepinne. Altså lik type oppgåver med samme resonering, men ikkje heilt lik. Verdt å prøve om du har lyst Anonymkode: c48d5...2cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 30. desember 2024 #3 Del Skrevet 30. desember 2024 Gjorde det godt på den online-testen og noen andre liknende tester, så jeg hadde viss anelse om hvor jeg lå, og det stemte bra med resultatet da jeg tok den offisielle testen ved fysisk oppmøte. Det begynner å bli en del år siden nå, så husker ikke nøyaktig, men lå på 130-tallet et sted. Var «støttemedlem» et par år, men innså at det var ganske bortkastet for min del, så jeg har ikke hatt noe med dem å gjøre på lenge. Når det er sagt er det mange egenskaper jeg er mye mer fornøyd med å ha enn akkurat det å kvalifisere til medlemskap i Mensa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PrivatiserAlt Skrevet i går, 14:50 #4 Del Skrevet i går, 14:50 Har ikke gjort det, og har akkurat som bruker over, funnet ut at jeg ville vært bunnslam, akkurat som de fleste, pga binomisk fordeling/Gausskurve. De fleste er i bunn av en tilnærmet pyramide, og stang-inn. Jeg vet ikke hva det ville tilført meg å få dokumentert at jeg er akkurat stang-inn, men det ville vært veldig negativt for selvtillit å være akkurat stang ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:54 #5 Del Skrevet i går, 14:54 Har ikke forsøkt, men tok en i en avis her om dagen. Jeg scoret 120 eller noe på den, så jeg er ikke Mensa- materiale altså. Men tanken min da jeg tok den var at det må være ganske enkelt å trene seg opp til å bli god i dette? De færreste som tar en Mensa- test gjør vel det uten å ha prøvd endel på nett først. Anonymkode: d5344...451 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet i går, 18:47 #6 Del Skrevet i går, 18:47 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har ikke forsøkt, men tok en i en avis her om dagen. Jeg scoret 120 eller noe på den, så jeg er ikke Mensa- materiale altså. Men tanken min da jeg tok den var at det må være ganske enkelt å trene seg opp til å bli god i dette? De færreste som tar en Mensa- test gjør vel det uten å ha prøvd endel på nett først. Anonymkode: d5344...451 Ja, det er mulig. Hvis du har sett fasit/forklaring på tidligere tester, så kan det godt hende du scorer noen poeng høyere på neste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym90059005 Skrevet i går, 18:57 #7 Del Skrevet i går, 18:57 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har ikke forsøkt, men tok en i en avis her om dagen. Jeg scoret 120 eller noe på den, så jeg er ikke Mensa- materiale altså. Men tanken min da jeg tok den var at det må være ganske enkelt å trene seg opp til å bli god i dette? De færreste som tar en Mensa- test gjør vel det uten å ha prøvd endel på nett først. Anonymkode: d5344...451 Nei, du kan ikke trene deg veldig opp på dette, kun i liten grad. Hvis det var mulig, så hadde jo ikke begrepet IQ/intelligens eksistert, hvis alle bare kunne øve seg opp på IQ-tester. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå